AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Skrevet 16. januar 2022 Jeg er gutt, og er langt inne i skapet. Hadde en samtale med bestekompisen min i kveld, og sa at jeg «ikke var interessert i å verken få meg dame eller barn. At jeg aldri har vært interessert i sånt, at jeg har null interesse». Tror dere han skjønte at jeg er homofil? Forsnakket jeg meg? Er livredd, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg Og det gjør det ikke noe bedre at jeg liker han Hjelp Anonymkode: 1db70...523
Gjest Dustete Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Uffda, for min del, som suger helt på å ta imot om noen faktisk liker meg "sånn" om det ikke er åpenbart, så tviler jeg sterkt på at han tenker sånn i det hele tatt. Hvem vet, kanskje han prater om det fordi...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Hvorfor er du ikke åpen? Vi lever i 2022. Anonymkode: 3a10f...f4b 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Hvis han er en normal og forståelsesfull fyr (eller, bare ikke er svært fordomsfull), så tenker han vel at du enten er homofil eller aseksuell, og så bryr han seg ikke mer med det. No big deal lzm. Anonymkode: 40c69...af0 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er du ikke åpen? Vi lever i 2022. Anonymkode: 3a10f...f4b Så enkelt er det kkke. Det er nok enklere å komme ut i dag enn for 70 år siden, men det betyr ikke at det er enkelt. hvis TS ikke vil komme ut trenger ingen å dytte han ut av skapet. Det valget må han ta helt selv, og det er ingen tvang hverken den ene eller andre retningen. Anonymkode: 590c5...d90 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Dustete skrev (10 minutter siden): Uffda, for min del, som suger helt på å ta imot om noen faktisk liker meg "sånn" om det ikke er åpenbart, så tviler jeg sterkt på at han tenker sånn i det hele tatt. Hvem vet, kanskje han prater om det fordi... Jeg er sånn selv og. Dårlig på å ta tegn. Derfor aner jeg ikke hva han tenkte eller om han tenkte noe som helst om det jeg sa. Mest er jeg vel redd fordi han liker meg, det gjør det ekstra skummelt å komme ut AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er du ikke åpen? Vi lever i 2022. Anonymkode: 3a10f...f4b Det betyr ikke at det er enkelt. Fortsatt mye tabu, fordommer, mange som snakker dritt om homofile. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så enkelt er det kkke. Det er nok enklere å komme ut i dag enn for 70 år siden, men det betyr ikke at det er enkelt. hvis TS ikke vil komme ut trenger ingen å dytte han ut av skapet. Det valget må han ta helt selv, og det er ingen tvang hverken den ene eller andre retningen. Anonymkode: 590c5...d90 Ikke enkelt nei. Og enda vaskeligere fordi jeg liker bestekompisen min. Og livredd for at han skal tenke at jeg liker han om han får vite at jeg er homofil. Jeg liker han, men livredd for å bli avvist, eller iværstefall at det ødelegger vennskapet om han skjønner at jeg liker han Det gjør det ekstra vanskelig å komme ut. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis han er en normal og forståelsesfull fyr (eller, bare ikke er svært fordomsfull), så tenker han vel at du enten er homofil eller aseksuell, og så bryr han seg ikke mer med det. No big deal lzm. Anonymkode: 40c69...af0 Forståelsesfull er han. Han har støttet meg i alt, opp gjennom årene….. Men aner ikke om han skjønte at jeg er homo, så er litt nervøs nå Redd jeg sa for mye…. Anonymkode: 1db70...523
Gjest Dustete Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er sånn selv og. Dårlig på å ta tegn. Derfor aner jeg ikke hva han tenkte eller om han tenkte noe som helst om det jeg sa. Mest er jeg vel redd fordi han liker meg, det gjør det ekstra skummelt å komme ut Det betyr ikke at det er enkelt. Fortsatt mye tabu, fordommer, mange som snakker dritt om homofile. Ikke enkelt nei. Og enda vaskeligere fordi jeg liker bestekompisen min. Og livredd for at han skal tenke at jeg liker han om han får vite at jeg er homofil. Jeg liker han, men livredd for å bli avvist, eller iværstefall at det ødelegger vennskapet om han skjønner at jeg liker han Det gjør det ekstra vanskelig å komme ut. Forståelsesfull er han. Han har støttet meg i alt, opp gjennom årene….. Men aner ikke om han skjønte at jeg er homo, så er litt nervøs nå Redd jeg sa for mye…. Anonymkode: 1db70...523 Som en 95% hetero mann, med 5% liiitt åpen for bifil, så har jeg alltid hatt litt "ew" på homofile som har vist intresse, ikke åpent "ew" men inni meg, og vist liksom at jeg er IKKE interisert i noe, selv om vi kødder og har morsomt eller hyggelig i den eventuelle situasjonen vi var i eller møttes i. Du høres fortsatt veldig ung ut og jeg tenker at det KAN slå veldig feil tilbake på vennskapet å komme ut. MEN på en annen side, så vet jeg også hvordan det er å gå rundt med følelser man ikke får vise, ikke kan få bekrefte eller forholdt seg til, rundt en annen man har disse for, og det er også veldig vondt i lengden. Du kunne kanskje spurt vennen din, på en eller annen måte som ikke avslører hele historien, om hva han syns om homofile, eller bifile? Endret 16. januar 2022 av Dustete
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er gutt, og er langt inne i skapet. Hadde en samtale med bestekompisen min i kveld, og sa at jeg «ikke var interessert i å verken få meg dame eller barn. At jeg aldri har vært interessert i sånt, at jeg har null interesse». Tror dere han skjønte at jeg er homofil? Forsnakket jeg meg? Er livredd, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg Og det gjør det ikke noe bedre at jeg liker han Hjelp Anonymkode: 1db70...523 Hvis han er en god kompis så respekterer han deg og hvordan du er Da jeg likte en så sa jeg det rett ut. Kanskje du skulle ha sagt det rett ut en annen gang at du er interessert i han kompisen? Anonymkode: 54a74...f73
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Jeg er dame og har sagt noe liknende til mine venninner i det siste, men det har overhodet ingenting med at jeg er lesbisk eller aseksuell, jeg er bare helt utslitt. Heterofil og ingen ønsker om å få barn. Så det er ikke sikkert han tenker så langt som at det kan være fordi du er homofil. Når det er sagt kommer han nok uansett til å godta deg som du er. Anonymkode: 485f1...b4c
norw Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor er du ikke åpen? Vi lever i 2022. Anonymkode: 3a10f...f4b Det er fortsatt mye homohat.
Mezzosoprena Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er gutt, og er langt inne i skapet. Hadde en samtale med bestekompisen min i kveld, og sa at jeg «ikke var interessert i å verken få meg dame eller barn. At jeg aldri har vært interessert i sånt, at jeg har null interesse». Tror dere han skjønte at jeg er homofil? Forsnakket jeg meg? Er livredd, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg Og det gjør det ikke noe bedre at jeg liker han Hjelp Anonymkode: 1db70...523 Siden du vet at du er homofil, er dette veldig lett å tolke i den retningen du er redd for. Men hvis dette er en tanke som ikke finnes hos den andre, betyr det nok bare at du overhodet ikke er klar for noe A4-familieliv. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er gutt, og er langt inne i skapet. Hadde en samtale med bestekompisen min i kveld, og sa at jeg «ikke var interessert i å verken få meg dame eller barn. At jeg aldri har vært interessert i sånt, at jeg har null interesse». Tror dere han skjønte at jeg er homofil? Forsnakket jeg meg? Er livredd, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg Og det gjør det ikke noe bedre at jeg liker han Hjelp Anonymkode: 1db70...523 Jeg har også sagt til mine venninner/kollegaer at jeg/vi ikke ønsker å få barn og det er pga ulike årsaker. Jeg er utslitt av forskjellig og jeg vet at barn krever sine ting. Anonymkode: 54a74...f73
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 Nei, vet du hva, tror nesten dette er tull jeg. Har mange homofile venner, og min nærmeste kom aldri ut av skapet. For han var bare aldri inni skapet. Det er da heller ingenting å annonsere hvilken sex man foretrekker. Uansett sa du ikke for mye denne gang, men du bør bare leve sånn som er naturlig for deg. Du trenger ikke å lage noe oppstyr rundt det. Du er homo, hva så. Hvis han ikke aksepterer det, så er han en dårlig venn. Problemet her er heller at du er forelsket i han. Virker ikke som du har noen mistanke om at han er gay. Så du vet det ikke blir noe. Utifra posten virker du veldig ung, så det går sikkert for videre til interesse for en annen;) Ikke tenk på at du sa for mye. Tenk heller på at du sa for lite. Det må være greit å innrømme det. Anonymkode: 748de...133 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Nei tror ikke det. Hadde ikke tenkt så langt om det ikke vare noen andre tegn. Anonymkode: 47048...454
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 Eh, heg har også sagt til venninner at jeg ikke orker mann og barn men det betyr ikke at jeg er lesbisk. Jeg vil bare være alene. Anonymkode: a0b07...818
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 Er «å komme ut» fremdeles en big deal? Er det ikke det alle gjør nå for dags? Anonymkode: 737b4...473
Gjest Blondie65 Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 Når det gjelder denne kompisen har du virkelig ingenting å tape på "å komme ut". Han kommer aldri til å bli interessert hvis han ikke er homofil eller bifil selv. Dersom han faktisk er en god kompis, kom ut til han sjekk reaksjonen og se om du får respons. Hvis negativ respons, så kan du legge interessen for han på is, samtidig som du har en god kompis som du vet kjenner deg godt og respekterer deg. Men du skal selvsagt ta steget selv og ikke tvinges. Jeg håper at 2022 blir det året du finner styrke til å leve åpent med din legning uten frykt.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, vet du hva, tror nesten dette er tull jeg. Har mange homofile venner, og min nærmeste kom aldri ut av skapet. For han var bare aldri inni skapet. Det er da heller ingenting å annonsere hvilken sex man foretrekker. Uansett sa du ikke for mye denne gang, men du bør bare leve sånn som er naturlig for deg. Du trenger ikke å lage noe oppstyr rundt det. Du er homo, hva så. Hvis han ikke aksepterer det, så er han en dårlig venn. Problemet her er heller at du er forelsket i han. Virker ikke som du har noen mistanke om at han er gay. Så du vet det ikke blir noe. Utifra posten virker du veldig ung, så det går sikkert for videre til interesse for en annen;) Ikke tenk på at du sa for mye. Tenk heller på at du sa for lite. Det må være greit å innrømme det. Anonymkode: 748de...133 Er nok ikke så ung, kjent han i mange år. Og vel, i det siste har han sendt mye miksa signaler, som gjør at jeg begynner å få mistanke om han kanskje er som meg. Så følelsene for han går nok ikke bare vekk, har likt han lenge. Og selv om han i det siste har gitt hint som gjør at jeg har begynt å lure om kanskje han føler noe og. Så er jeg redd, fordi dette er en venn jeg ikke klarer å se for meg et liv uten, vil ikke miste han heller Blondie65 skrev (1 time siden): Når det gjelder denne kompisen har du virkelig ingenting å tape på "å komme ut". Han kommer aldri til å bli interessert hvis han ikke er homofil eller bifil selv. Dersom han faktisk er en god kompis, kom ut til han sjekk reaksjonen og se om du får respons. Hvis negativ respons, så kan du legge interessen for han på is, samtidig som du har en god kompis som du vet kjenner deg godt og respekterer deg. Men du skal selvsagt ta steget selv og ikke tvinges. Jeg håper at 2022 blir det året du finner styrke til å leve åpent med din legning uten frykt. Tusen takk for fine ord Anonymkode: 1db70...523
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #19 Skrevet 17. januar 2022 Det finnes folk som er aseksuelle også. Ikke sikkert vennen din har tenkt i de baner. Anonymkode: 66d55...12d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå