Gå til innhold

Hvilken ost er din favoritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken ost er din favoritt? Og hvordan spiser du den (på brød, alene osv)?

Anonymkode: 3c7c9...d03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norwegia, blir brukt til alt. Liker ost som er mild på smak.

Anonymkode: 7d8fb...d77

Skrevet

Norvegia til brød

Jarlsberg til pizza

Mozarella til pasta

Brie til kjeks

Philadelphia til kaker

Anonymkode: 88ccd...26b

• Liker 2
Skrevet

Dansk graddost 

• Liker 1
Skrevet

Norvegia eller Synnøve. Kan spise den uten brød og på brød. Bruker ofte til taco også.

Anonymkode: e7fc7...43c

Skrevet

Bruker mye parmesan. Västerbottenost i salater og pai😍

Anonymkode: 345a0...7c2

Skrevet

Jeg elsker ost og jeg liker virkelig all slags ost, bare ikke muggost.😅 Spiser ost til veeeeldig mye. på brød, knekkebrød og mange forskjellige retter (som regel blir det digg helgemat) 🥰 Norvegia, jarlsberg, nøkkelost, geiteost er favorittene, men liker all ost jeg 🤩 nam nam 😅 Synes forresten synnøve ost er god og noen ganger smaker den rart? vil ikke si synnøve osten er en favoritt.

AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 4.35):

Jeg elsker ost og jeg liker virkelig all slags ost, bare ikke muggost.😅 Spiser ost til veeeeldig mye. på brød, knekkebrød og mange forskjellige retter (som regel blir det digg helgemat) 🥰 Norvegia, jarlsberg, nøkkelost, geiteost er favorittene, men liker all ost jeg 🤩 nam nam 😅 Synes forresten synnøve ost er god og noen ganger smaker den rart? vil ikke si synnøve osten er en favoritt.

Anonymkode: bbcd5...aa6

Kremgo smøre ostene er også en favoitt til kjeks🥰

Anonymkode: bbcd5...aa6

• Liker 1
Skrevet

Kremet gouda, både "plain" og med karve (nøkkelost med gouda). Sååå sykt digg. Ellers liker jeg godt cheddar på burger, mozarella på pizza, og parmesan i pastaen. 

Anonymkode: 5409b...5e9

Skrevet

norvegia på pizza,kukkost på ostesmørbrød.

Anonymkode: 9b6dd...e3a

Skrevet

Liker det meste, men hverdagsosten her i hus er skivet Norvegia fyldig. 

Skrevet

Manchego. Den kunne jeg spist i det uendelige. 

Anonymkode: 27185...95f

Skrevet

Manchego, men den er helt latterlig dyr.   Veldig glad i graddost men spiser det sjelden pga alt fettet.

Skrevet

Folk må få like hva de vil. Men ærlig talt, Norvegia er for folk som egentlig ikke liker ost. Det smaker ingen ting.

Min favorittost er pecorino. 

• Liker 2
Skrevet

Tine Julebrunost

Anonymkode: 256ab...5a2

Skrevet

Norvegia eller kremost med paprikasmak på brød. Cheddar på burger, mozzarella på pizza, parmesan på pasta. 

Skrevet

Taleggio er favoritten. Brukes på kjeks. 

Anonymkode: 88a54...be3

Skrevet

Noen som har prøvd norvegia fyldig? Hvordan er den i forhold til vanlig norvegia?

Anonymkode: 3c7c9...d03

Skrevet

Umulig å velge!

Av vanlig gulost liker jeg egentlig best jarlsberg, men kjøper mest synnøve gouda eller en nederlandsk gouda de har på coop pga pris. Spiser gulost i alle slags kombo. Mauler, surret rundt eple, på brødet med ulike type skinker og noe grønt.

Ellers er jeg veldig glad i selbu blå gjerne sammen med spekeskinke og druer/paprika eller kalkunskinke. 
Evt mer som en snack sammen med tørket fiken.

Kjøpte også for en stund siden ekte geitost (ikke tine sin) som var lokalprodusert på en liten gård. Helt nydelig, både med smør eller evt honning eller syltetøy. Kunne forresten, på tross av kraftig smak, stå å maule. Synd det ikke er bare bare å få tak i en slik ost igjen.

Ellers er det ufattelig mange gode oster jeg ikke husker navnet på som jeg typisk har fått på en ostekveld.

Er også glad i ridderost. liker egentlig generelt ost, men er ikke så glad i tubeoster og smøreoster. Må liksom være «ordentlig» ost.

• Liker 1
Skrevet

Gräddost og manchego! 

Helst på middelsgrovt brød med majones og masse paprika! 

Anonymkode: 67b9d...ef9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...