AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #1 Del Skrevet 16. januar 2022 Jeg har en datter som er 9 år gammel. Hun er enebarn, hun er en både en snill, empatisk, blid, aktiv og sprudlende jente som har mange venninner på skolen som hun ofte besøker eller har besøk av. Men i dag fortalte hun meg at hun føler seg mye lei seg inni seg og ikke har det noe bra. Hun forteller om depresjoner og at hun noen ganger ikke føler at livet er verdt å leve. Vi satt oss på sofaen i stua sammen og snakka om det, og hun fortalte om hvordan hun egentlig har det inni seg selv om hun er kjempeglad på utsiden, og hun sier at hun pleier å gråte veldig ofte når hun er alene og alt alt føles bare kjipt og trist. Hun fortalte at hun har en konstant mørk og trist følelse inni seg og at det har vart i over et år. Jeg så at hun hadde tårefylte øyne mens hun fortalte om følelsene sine, og til slutt begynte hun å gråte på utsiden. Jeg satt og trøsta henne og tørka tårene hennes og strøk henne i håret mens hun satt i armkroken min, og fortalte henne om hvor glad jeg er i henne. Huff, jeg kjenner jeg får så vondt i mammahjertet når jeg vet at den snille og nydelige jenta mi sliter med depresjoner... 🥺 Skulle gjort hva som helst for at hun skal få det bedre! Er depresjoner normalt hos barn i den alderen? Og har dere noen råd til hvordan jeg kan hjelpe dattera mi til å få det bedre? Anonymkode: eea5e...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2022 #2 Del Skrevet 22. januar 2022 Ville startet med å kontakte fastlege og be om å få henvisning til bup. Har selv 3 barn som sliter med depresjon og det er ganske tøft til tider! Med yngste startet det i en alder av 10 år. Med de andre to kom det med puberteten. Alle mine 3 får antidepressiva og samtale terapi. 2 av 3 har fått god hjelp, mens med den siste er det vanskelig å finne ut av hva som er galt Anonymkode: 8312e...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå