Gå til innhold

Synes ikke jeg er noe fin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ihvertfall 10 kg for mye og føler det meste ligger rundt magen. Har ikke selvtillit, men ønsker sex. 

Ser jeg meg selv i speilet uten klær vemmes jeg av synet. Så hvordan skal noen kunne like meg? Men så tenker jeg andre som er både større og mindre har partner. 

Anonymkode: 32933...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det samme om meg selv, at jeg ville ikke hatt meg... 

Kanskje vi er for strenge med oss selv?

Skrevet

Jeg er overvektig med sikker 15 kg for mye eller enda litt til. Jeg har aldri vært sikker på meg selv eller kroppen min men har aldri slitt med å få partner av den grunn. Værste for dem ha rvell kanskje vært at jeg er usikker og ikke at kroppen min ser ut som den gjør. 

Det hjelper mye å være med noen som liker deg som du er uansett. Jeg har vært normalvektig og overvektig og har ikke følt noe forskjell det utenon min egen usikkerhet. 

Jeg har blitt mye bedre over tid spesielt siden jeg har fått hjelp med min usikkerhet profesjonelt og er sammen men en som digger meg. Følelsen av å vite helt sikkert at han i vært fall liker hele meg er veldig god. 

Anonymkode: f2aaa...53d

• Liker 1
Skrevet

Det du først og fremst er nødt til å gjøre, er å lære deg å elske deg selv. Tviler sterkt på at det er så ille som du skal ha det til. 
jeg har per i dag 25kg for mye etter å ha gått ned 20kg så langt, men selvtilliten har det egentlig aldri vært noe galt med. Aldri hatt problemer med å dra gutter heller, til tross for mange kilo ekstra 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: db3b8...8a1

• Liker 3
Skrevet

Utfra den beskjedne beskrivelsen av deg selv høres du for meg helt normal ut, så du kan helt klart finne deg en partner 😊 
Tror andelen som ser seg selv i speilet og tenker «hmh, dæven jeg ser strøken ut» - er ganske ganske liten. De aller fleste av oss hadde gjerne forandra på et eller annet. 
Så bare hopp i det, det kommer til å gå veldig bra - og vil garantert gi en herlig boost i selvtilliten 😉

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ihvertfall 10 kg for mye og føler det meste ligger rundt magen. Har ikke selvtillit, men ønsker sex. 

Ser jeg meg selv i speilet uten klær vemmes jeg av synet. Så hvordan skal noen kunne like meg? Men så tenker jeg andre som er både større og mindre har partner. 

Du er ikke alene om å vemmes av synet av deg selv uten klær, jeg vemmes av synet av meg selv MED klær også. Syns jeg ser forferdelig ut og kunne fint gått ned noen kg da jeg rett og slett ser for tjukk ut. Er ikke spesielt pen i ansiktet heller for å si det mildt. 
Men uansett hvor forferdelig jeg ser ut så har jeg tross alt samboer og barn. 
Så det er håp uansett hvordan man ser ut vil jeg si. 

Anonymkode: f6171...1c2

• Liker 2
Skrevet

Man er vel som oftest sin egen verste kritikker. Tror ikke det er kroppen din som er problemet ditt, men tankene dine om den. Det er mange fantastisk flotte damer som har både 10-15 og 20 kg for mye på kroppen ifølge det som vist nok skal være idealet. Det er jo i bunn og grunn mennesket inni kroppen som er det viktigste..

• Liker 3
Gjest Dustete
Skrevet (endret)

TI KILO? pfff. Litt extra lovehandles høres det ut som. Vi er mange der ute som liker mer å ta i. Å kjenne ribbeina gni mot brystkassa i misjonær ække akkurat så jævlig tennende.

Endret av Dustete
Skrevet

Det finnes andre som er i samme situasjon som deg. Så det finnes alltid noen, men at noen som selv er attraktiv velger deg er usannsynlig. Det må du leve med om du ikke tenker å ta tak i utseende ditt. 

10 hours ago, Kargo said:

Man er vel som oftest sin egen verste kritikker. Tror ikke det er kroppen din som er problemet ditt, men tankene dine om den. Det er mange fantastisk flotte damer som har både 10-15 og 20 kg for mye på kroppen ifølge det som vist nok skal være idealet. Det er jo i bunn og grunn mennesket inni kroppen som er det viktigste..

Nei, det viktigste er at man er seksuelt tiltrukket av personens ytre. Etter det kan man bry seg om det indre. Det er nok av folk som ser digg ut til at man slipper å velge blant noen som ikke er det for å kvalifisere det indre også. 

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det du først og fremst er nødt til å gjøre, er å lære deg å elske deg selv. Tviler sterkt på at det er så ille som du skal ha det til. 
jeg har per i dag 25kg for mye etter å ha gått ned 20kg så langt, men selvtilliten har det egentlig aldri vært noe galt med. Aldri hatt problemer med å dra gutter heller, til tross for mange kilo ekstra 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: db3b8...8a1

Alle damer kan få sex. Et alternativ til p lære og elske seg selv er jo også å gjøre noe med det man ikke liker. Istedet for å «elske seg selv som man er» som bare er latskapens svar på problemet.

Anonymkode: 41da5...3e6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Om du finner en partner som også har 10 kg pluss, så synes sikkert han du er kjempefin. 

Anonymkode: 04d08...3af

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Man må ikke sitte for mye inne og tenke. Ut av huset hvis du klarer. En ting er ihvertfall sikkert. Ingen potensiell partner vil bryte seg inn gjennom dine barrierer og trygle deg om å ha sex med dem. 

Skrevet

Du skriver ikke hva 10 kilo for mye er. Er det 10 kilo for mye til at du føler deg vel, i.f.h.t. motebransjens kvinneideal, sånn du tror "alle menn" liker sine kvinner, eller i forhold til BMI (10 kg over grensen for overvekt)?

• 1. Her må du føle deg frem. Hvis det er for at du skal føle deg vel kan du snakke med fastlegen, han kan fortelle deg om det er noen grunn til å tenke som du gjør, og evt. bistå med å skaffe deg et program for vekttap. Alternativt kan han henvise deg til noen du kan snakke med, som kan hjelpe deg med å like kroppen din som den er
  • 2. Hvis du er 10 kilo over motebransjens idealvekt er du sannsynligvis undervektig. Du trenger nok da å legge på deg 10 kg, dette kan også fastlegen hjelpe deg med å få til på en sunn måte.
  • 3. Alle menn er forskjellig, Noen liker tynne andre lubne og noen liker ganske store damer. Selv foretrekker jeg store damer dersom jeg skal snu meg etter noen. Kona bestemmer naturligvis selv om hun skal ned i vekt eller ikke, jeg støtter henne uansett.
  • 4. Det er ikke farlig å ligge 10 kg over grensen for overvekt på bmi skalaen, kommer man over på fedme er det usunt, men ikke noe å krisemaksimere, det er enda mer skadelig å bli mobbet for vekten. Hvis det er 10 kg. over overvekt som gjelder for deg, da har du en "steaming hot body" i min bok.
  • Liker 2
Skrevet

Hvis du er dame som liker menn, så får du ligge uansett. 

Anonymkode: b191a...57f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Så gå ned 10 kg i vekt da vel. Det er egentlig veldig enkelt å få til...

Hvordan andre oppfatter seg henger ofte sammen ed hvordan du ser deg selv.

Anonymkode: 249b0...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...