AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Dette er ganske kjipt. Som følge av manglede jobbtilbud som journalist, valgte jeg en ny karrierevei i midten av 20- årene. Jeg tok en logistikkgrad istedenfor og har jobbet en del år med blant annet innkjøp. Oppgavene er veldig kjedelige og jeg føler meg som en tikkende bombe fordi jeg ikke får utløp for noen skills. Jeg fikk ikke særlig gode karakterer på studiet heller, men sikret meg jobb lett fordi jeg hadde relevant erfaring å bygge videre på. Jeg har søkt på flere jobber i håp om å få brukt mer av ferdighetene mine. Det har vært alt fra lederstillinger til seniorstillinger jeg har søkt på. Jeg kommer på intervjuer fordi jeg er godt utdannet med god arbeidserfaring Problemet er at jeg gjør det veldig dårlig på evnetestene. Jeg er visst ingen ledertype heller ifølge petsonlighetstest. Dette gjør at jobbene glipper. Jeg er over 40, så noe karriereskifte er uaktuelt. Jeg gjør det veldig bra i jobben min til tross for at det er en jobb med tall. Jeg må komme meg videre før jeg blir deprimert. Jeg vet jeg kan få til så mye mer, at jeg har så mye mer i meg, men hvordan skal jeg få en mer interessant jobb innenfor det jeg er utdannet som når jeg gjør det elendig på testene? Er sannheten den at jeg burde holdt meg til journalistikk og forblitt " arbeidsledig"? Jeg føler jo jeg tok et klokt valg ved det å bytte til noe som var etterspurt, men hva hjelper vel det når testene viser at jeg er uegnet. Jeg møtte meg selv i døren. Hva gjør jeg? Jeg har prøvd rekrutteringsbyråer også. Drømmejobben var nesten min, inntil jeg tok en test. Da ble selskapet i tvil, og jeg tviler naturligvis litt på meg selv også pga. resultatene. Vitnemålet og testene ødelegger mye for meg, så jeg kan kun vise til erfaring, personlige egenskaper og gradene mine samt gode attester og referanser. Jeg føler det viler en forbannelse over det karriereskiftet og at jeg ikke var tro mot meg selv. Jeg valgte å være realistisk fordi jeg ikke ville risikere å være leietaker, arbeidsledig og enslig pga. et studievalg som ikke ledet til jobb. Hva kan jeg søke på? Det bør være en jobb med litt analyse, mye samtale, noe kreativt og mer skriving. En jobb som fletter sammen det jeg får til.. Anonymkode: 12dfb...6c4
Hareena Skrevet 16. januar 2022 #2 Skrevet 16. januar 2022 Du har jo egentlig gjort et godt valg ved å skifte til noe markedet etterspør, jeg synes ikke du skal tenke at det var feil. Kan det være taktisk lurt å søke stillinger som ikke er senior/leder, men som er mer innenfor fagavdelinger du kunne tenke deg å jobbe i? Muligheten til å avansere kan da dukke opp når du har fått vise hva du kan levere? Eller du kan rett og slett komme til å trives på det nivået du faktisk jobber på? Tror du informasjons/kommunikasjonssstillinger i logistikk- eller transportbedrifter kan være noe for deg?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #3 Skrevet 16. januar 2022 Kanskje du kan prøve å gå kommunikasjon/markedsførings vei. Det er mer kreativt og kan spille både på journalistikk og logistikk utdannelsene dine. Altså at du heller bør prøve noe annet enn å prøve å bli leder. Anonymkode: 6fdd9...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå