Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å prøve å jobbe i et begravelsesbyrå. Men det virker nesten umulig å få jobb der. Sjelden det er lyst ut stillinger, har tatt ko talt med byråene her jeg bor, men de trengte ingen akkurat nå. 

Noen her inne som jobber/ hat jobbet i byrå? Hvordan like dere det? Og hvordan fikk dere jobb der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke kvalifikasjoner må man ha? Det er ikke en egen utdanning?

Anonymkode: 2d642...d7b

Skrevet

Jeg kjenner flere som jobber i begravelsesbyrå, de utlyser ikke stillinger men ansetter på kjennskap. Det er en ganske spesiell jobb, så man kan ikke risikere å få inn raringer som ikke kan oppføre seg, ikke har de etiske standardene i orden e.l. 

Anonymkode: 2c2ab...c3d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner flere som jobber i begravelsesbyrå, de utlyser ikke stillinger men ansetter på kjennskap. Det er en ganske spesiell jobb, så man kan ikke risikere å få inn raringer som ikke kan oppføre seg, ikke har de etiske standardene i orden 

Åja. Så siden jeg da ikke kjenner noen, er det nesten umulig? Har de noen tips kanskje, om hvordan man kan komme inn selv uten å kjenne noen?🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg kjenner flere som jobber i begravelsesbyrå, de utlyser ikke stillinger men ansetter på kjennskap. Det er en ganske spesiell jobb, så man kan ikke risikere å få inn raringer som ikke kan oppføre seg, ikke har de etiske standardene i orden e.l. 

Anonymkode: 2c2ab...c3d

Etiske standarder? Tror at de som jobber der er ganske kyniske og tenker bare penger. 

Anonymkode: 1e9bb...fc9

Skrevet

De fleste som jobber i begravelsesbyrå har helsefaglig bakgrunn. Der de ofte har vært innom palliativ behandling, vasking og stell av syke eller eldre, vært støtte for pårørende som har mistet sine nærmeste.

Ellers er det nok mye ansettelser gjennom bekjentskap da en må kunne behandle de sørgende på en god og respektfull måte, greie å stelle den døde med verdighet, og kunne fungere i døgnvakt beredskap. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Etiske standarder? Tror at de som jobber der er ganske kyniske og tenker bare penger. 

En klarer ikke å tjene penger på å være begravelsesbyrå om ens ansatte ikke klarer å gi de etterlatte den trygghet og støtte de trenger. For uten positiv omtale fra kunder går en fort konkurs.

• Liker 2
Skrevet
Mt3 skrev (6 timer siden):

De fleste som jobber i begravelsesbyrå har helsefaglig bakgrunn. Der de ofte har vært innom palliativ behandling, vasking og stell av syke eller eldre, vært støtte for pårørende som har mistet sine nærmeste.

Ellers er det nok mye ansettelser gjennom bekjentskap da en må kunne behandle de sørgende på en god og respektfull måte, greie å stelle den døde med verdighet, og kunne fungere i døgnvakt beredskap. 

Jeg er utdannet helsefagarbeider, og vært  borti både palliativ pleie og stelt folk folk etter de er gått bort. Problemet er mer det å faktisk få jobbe der 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor i alle dager tror du det? 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Jeg er utdannet helsefagarbeider, og vært  borti både palliativ pleie og stelt folk folk etter de er gått bort. Problemet er mer det å faktisk få jobbe der 

Ta kontakt med et begravelsesbyrå og spør hvilke kvalifikasjoner man må ha. Spør også hvordan man søker jobb der.

Anonymkode: 2d642...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...