Gå til innhold

"en fin fyr", hva betyr det egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hendt at noen damer jeg har møtt  og datet har kaldt meg en "fin fyr". Hva ligger i det egentlig? Er ikke det egentlig en fin måte for damer si på at man er en grei kar, men ikke deres type? 

Anonymkode: c21de...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En Fon fyr ville jeg betegnet som en med gode verdier og holdninger. Kanskje du også er rolig til sinns?

Anonymkode: 6eeea...9bd

• Liker 1
Skrevet

Ja det betyr vel en bra fyr, men veit ikke om det sier noe om de er interessert eller ei. 

Anonymkode: c41da...916

Skrevet

En mann som er hyggelig/ kjekk, ordentlig og snill. 

Anonymkode: 7d101...b80

• Liker 3
Skrevet

En fin fyr er en hyggelig mann jeg ikke har seksuell dragning mot. Før noen hopper til konklusjonen om at kvinner kun vil ha drittsekker… jeg er gift med en hyggelig mann som jeg også har seksuell dragning mot. Hvis jeg ikke hadde hatt det, så hadde han vært en fin fyr, og ikke ektemannen min.

Anonymkode: 9f4cc...f93

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En fin fyr er en hyggelig mann jeg ikke har seksuell dragning mot. Før noen hopper til konklusjonen om at kvinner kun vil ha drittsekker… jeg er gift med en hyggelig mann som jeg også har seksuell dragning mot. Hvis jeg ikke hadde hatt det, så hadde han vært en fin fyr, og ikke ektemannen min.

Anonymkode: 9f4cc...f93

Så ektemannen din er ikke en fin fyr?

Har vell også hvert heteroseksuelle menn som har kaldt meg en "fin fyr", så bør vell kanskje ikke legge for mye i det. Jeg er vell en fin fyr da i manges øyne, uavhengig av kjønn😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så ektemannen din er ikke en fin fyr?

Har vell også hvert heteroseksuelle menn som har kaldt meg en "fin fyr", så bør vell kanskje ikke legge for mye i det. Jeg er vell en fin fyr da i manges øyne, uavhengig av kjønn😅

Men en fin fyr kan også være en kjekkas jeg har seksuell dragning mot (i mine øyne). Vi damer er forskjellige.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men en fin fyr kan også være en kjekkas jeg har seksuell dragning mot (i mine øyne). Vi damer er forskjellige.

Ja, hun jeg datet sist kaldt meg det og viser fortsatt interesse, så kanskje jeg bør be hun ut på en date nr 2?

Skrevet

En fyr med godt hjerte, gode verdier og som kjennes trygg i seg selv og genuin, ville jeg kalt en fin fyr. Fine fyrer kan man både falle og ikke falle for, det er ingen automatikk hverken ene eller andre veien. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker på 'fin fyr' som en overordnet beskrivelse - altså generelt veldig bra fyr. For eksempel vil det være utelukkende positivt hvis jeg sa det til en venninne, da ville det bety 'go for it'

Anonymkode: b5f47...ccc

Skrevet

Det er egentlig mitt største kompliment til en mann. Sier jeg det så er han helt på topp.

• Liker 1
Skrevet

Håpløst å prøve å legge en bestemt betydning i det. Det er som om noen sier "hel ved",  det står liksom ikke i definisjonsordboka. 

Anonymkode: 9a052...b79

Skrevet
Skriblerinna skrev (12 timer siden):

En fyr med godt hjerte, gode verdier og som kjennes trygg i seg selv og genuin, ville jeg kalt en fin fyr. Fine fyrer kan man både falle og ikke falle for, det er ingen automatikk hverken ene eller andre veien. 

Dette. Jeg tenker på kjæresten som en fin fyr. Jeg har absolutt lyst på ham.

Anonymkode: 29519...4ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan synes noen er en fin fyr og ikke være interessert, jeg kan synes noen er en fin fyr og være interessert. Men jeg er len litt mer "rett fremdame". Jeg legger til, "du finner deg sikkert en bra dame" om jeg ikke er interessert og legger til "jeg liker deg virkelig godt" om jeg er interessert. Lettere på den måten enn å gå rundt grøten, da finner jeg selv raskt ut om han liker meg tilbake og om jeg ikke er interessert , så vet han det også. Oppfordrer andre å være litt mer ærlige med hva de egentlig tenker om noen, slippe misforståelser og undring. 

Anonymkode: f4e08...98e

• Liker 1
Skrevet

Det jeg legger i "en fin fyr" er at han er en mann som jeg synes er sympatisk, har mange gode kvaliteter og gode holdninger, en jeg setter pris på, en som jeg er glad for eller hadde vært glad for å ha i omgangskretsen min. En del av disse fine fyrene kunne jeg vært interessert i å date om jeg var singel, men ikke alle. Og en del av disse fine fyrene er jo allerede opptatt også.

Anonymkode: 54b73...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...