Gå til innhold

Anbefal en shake til et ikke-frokostmenneske (som ikke skal ned i vekt)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å begynne å drikke en shake eller noe lignende til frokost, som gir energi i 5-6 timer. Klarer ikke spise kl 06, og har ikke tid til å spise igjen før kl 12, men har da vært sulten siden kl 08🤪

Anonymkode: fde1d...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det mye bedre når jeg vente kroppen helt av med mat før lunsj. Om jeg spiste noe lett var det både slik at det var fryktelig å få det ned da jeg ikke fantes sulten, og jeg ble raskere sulten igjen da jeg hadde fått systemet litt i gang. 

Men så er det typisk kG å ikke svare på spørsmålet 😜

Min favorittsmoothie/måltidserstatter er; 1/2 banan, en neve spinat, evt. 1/2 avokado, ett egg, en t-skje knuste linfrø, evt chiafrø og en ss havregryn. Havremelk, eller vann, eller juice (den vesken jeg har tilgjengelig), kjøres i blender. 

Anonymkode: fb003...b83

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biola uten tilsatt sukker, 1 skje proteinshake og chiafrø. La stå over natten. Da får du en shake med litt "fylde" i og du blir mett lenge. 

Anonymkode: 479a5...698

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie med banan, blåbær, jordbær, chia, litt yoghurt, appelsinjuice. 

Anonymkode: d268c...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden spise frokost om man ikke er sulten?

Selv spiser jeg ikke før kl. 13 - 14 når jeg har hjemmekontor, og kl. 11.30 sammen med de andre når jeg er på kontoret.

Jeg føler meg kjempeskjerpet og veldig klar i hodet  frem til første måltid. Drikker bare vann og svart kaffe før det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært et frokostmenneske og har droppet frokosten i mange år. Helt til jeg fikk svangerskapsdiabetes og måtte begynne med frokost- og jeg føler meg så mye bedre med mange små måltider isteden for å gå mange timer uten. Med andre ord, jeg tror frokost er viktig! 

Min favoritt smoothie er biola uten sukker med noe frukt eller bær, litt havregryn og chiafrø. 

Anonymkode: 83760...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havre, chiafrø, biola, frosne bær og spinat smoothie

Anonymkode: 9077f...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (18 minutter siden):

Hvorfor i all verden spise frokost om man ikke er sulten?

Selv spiser jeg ikke før kl. 13 - 14 når jeg har hjemmekontor, og kl. 11.30 sammen med de andre når jeg er på kontoret.

Jeg føler meg kjempeskjerpet og veldig klar i hodet  frem til første måltid. Drikker bare vann og svart kaffe før det.

Hun er sulten 8 skriver hun jo. Ikke sulten før det og ikke mulighet for lunsj før 12. hun har sikkert en jobb hvor eventuelt måltid før det må tas mer på farten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banan- og peanøttsmoothie (fra fitfocus)

1 frossen banan

2 dl mandelmelk

100 g hvite bønner

1 ss peanøttsmør

veldig god, metter bra med 12 g protein pr smoothie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En shake vil ikke holde så lenge - og en veldig fyldig kaloririk smoothie vil nok være lang mer kvalmende enn et par skiver eller ei skål med havregryn.

Men du kan jo forsøke:

- Noe frossent (bær+banan)

- Væske (melk, juice, youghurt)

- Nøttesmør, proteinpulver, havregryn

- Hvite bønner eller egg (sistnevnte takler ikke jeg tanken på 😅)

Blend til ønsket konsistens og tykkelse

Alt peanøtt synes jeg er veldig lett kvalmende, så ang nøttesmør hadde jeg valgt mandelsmør for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du kaffe på morgenen, og liker du kaffedrikker med melk i?

Jeg hadde en (u)vane med å kjøpe en trippel latte på H-melk hver morgen da jeg gikk forbi Espresso house på vei til jobb, og da holdt det til lunsj. Ikke noe frokostmenneske selv, kaffen er min frokost. Nå drikker jeg et par kopper på havremelk hjemme, det holder til lunsj kl. 11. Det er jo litt søtt, men den bitre, sterke espressoen veier opp.

Jeg vet mange på keto/lavkarbodietter lager noe de kaller fettkaffe som er på H-melk eller fløte, lurer på om de til og med har egg eller smør eller olje og sånt oppi. Det høres litt rart ut kanskje, men tviler ikke på at det kan være godt når du finner den riktige oppskriften for deg. Så kanskje du skal test litt ut sånne oppskrifter, eventuelt gjøre det samme med te.

Gitt at du er glad i en feit latte på morgenen da :) 

Heller det enn en smoothie for meg, høres kvalmt ut å drikke på morgenen. Da måtte det vært en med noen shots espresso i i så fall.

Anonymkode: 9fe3a...86c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Drikker du kaffe på morgenen, og liker du kaffedrikker med melk i?

Jeg hadde en (u)vane med å kjøpe en trippel latte på H-melk hver morgen da jeg gikk forbi Espresso house på vei til jobb, og da holdt det til lunsj. Ikke noe frokostmenneske selv, kaffen er min frokost. Nå drikker jeg et par kopper på havremelk hjemme, det holder til lunsj kl. 11. Det er jo litt søtt, men den bitre, sterke espressoen veier opp.

Jeg vet mange på keto/lavkarbodietter lager noe de kaller fettkaffe som er på H-melk eller fløte, lurer på om de til og med har egg eller smør eller olje og sånt oppi. Det høres litt rart ut kanskje, men tviler ikke på at det kan være godt når du finner den riktige oppskriften for deg. Så kanskje du skal test litt ut sånne oppskrifter, eventuelt gjøre det samme med te.

Gitt at du er glad i en feit latte på morgenen da :) 

Heller det enn en smoothie for meg, høres kvalmt ut å drikke på morgenen. Da måtte det vært en med noen shots espresso i i så fall.

Anonymkode: 9fe3a...86c

Den kaffen høres i hvert fall kvalmende ut🤢Jeg kjører smoothie hver dag og opplever det ikke kvalmt p

Anonymkode: 631ea...e90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ikke spise frokost for å gå ned i vekt.
Flytende kalorier er iallfall ikke bra. Shake? Er du rammet av et motefenomen? Lov å tenke selv. Er du ikke sulten, så skal du heller ikke dytte i deg noe. 

Anonymkode: c8edc...cca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du ikke spise frokost for å gå ned i vekt.
Flytende kalorier er iallfall ikke bra. Shake? Er du rammet av et motefenomen? Lov å tenke selv. Er du ikke sulten, så skal du heller ikke dytte i deg noe. 

Anonymkode: c8edc...cca

Les overskriften en gang til😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blander jordbær proteinpulver, melk, jordbær og banan 🤤 Smaker som milkshake. Ca 300 kalorier. Men spiser hver 3. time så aner ikke om det holder så lenge. 

Anonymkode: 763b0...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Putt avokado oppi shaken. God næring og sunn. Mild smak som funker til det meste. 

Anonymkode: cbd7f...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er en scoop proteinpulver, litt helmelk, litt vann, litt frossen banan, og så varierer jeg mellom peanøttsmør, mandelsmør, olivenolje, frukt, bær, en kjeks eller to, osv :) 

Anonymkode: f6f57...e76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...