Gjest bienvilleparish Skrevet 15. januar 2022 #1 Del Skrevet 15. januar 2022 Hvordan gikk det? Symptomer og forløp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Issey Skrevet 16. januar 2022 #2 Del Skrevet 16. januar 2022 Dag 1+2: lett hoste Dag 3: veldig syk med veldig sår hals, grov hoste, høy feber, hodepine, totalt sengeliggende Dag 4: sår hals, grov hoste, slapp Dag 5: tatt en dose smertestillende. Ikke sår hals lenger, men tidvis tett i nesen Dag 6: ganske oppegående, ikke behov for smertestillende, tidvis tett i nesen, vondt bak øynene, mistet smakssansen 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visdomstannaverker Skrevet 17. januar 2022 #3 Del Skrevet 17. januar 2022 Mistenker omikron Når det kommer til dager så vet vi ikke hvilken dag vi ble smittet, men mannen min testet positiv i går. For 2 dager siden lå han med 39 i feber og verket i kroppen + hodepine. 1 dag siden når han testet positiv verket i kroppen og hodepine, lite smaksans. Jeg tester positiv i går uten symptomer. Litt tett i nesen i dag og hodepine. Ungene har ikke testet seg men regner med at de har korona. 4 åring med 39 i feber i går + vondt i kroppen og hodet. Samme nå på morgen også... 2 åring uten symptomer foreløpig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondiemamma Skrevet 17. januar 2022 #4 Del Skrevet 17. januar 2022 Fikk ikke vite om vi hadde omikron eller delta. Var som en kraftig forkjølelse, litt sliten, lett hodepine, mistet smak og luktesans. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zurazurafina Skrevet 17. januar 2022 #5 Del Skrevet 17. januar 2022 Sønnen min på 19 har det nå og er uvaksinert. Han har vært litt snufsete, thats it. Er 12 dager siden han fikk positiv test. vi andre i familien er uvaksinerte men hadde delta(med få/lite symptomer) i høst, og har ikke blitt smittet nå selvom vi bor tett 🙂 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 17. januar 2022 #6 Del Skrevet 17. januar 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nan4y5 Skrevet 17. januar 2022 #7 Del Skrevet 17. januar 2022 Lillebroren min på 15 hadde korona i tidlig desember (sikkert Omikron da?) og han var lettere syk, som mild influensa. Han har autisme, og er veldig lite ute blant folk generelt, så han hadde nok litt immunitetsgjeld etter flere år uten noe sykdom. Jeg på 21 hadde korona for en god stund siden, men var sikkert delta på den tiden. Hadde kun forkjølelsessymptomer. Hadde det vært 2019, hadde jeg gått på skole/jobb uten å blunke. Vi er begge uvaksinerte 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brontosaurus Skrevet 17. januar 2022 #8 Del Skrevet 17. januar 2022 (endret) Har det nå, er ikke vaksinert pga. kronisk sykdom. Dag 1: fikk kløe/sprengende følelse i halsen. Dag 2: Følte meg syk i kroppen, utmattet, hostet, halsvondt, sov hele dagen. (Dagen jeg testet positivt, hadde da testet negativt 3 dager på rad). Dag 3: Hodepine, mer hosting, andpusten, smerter i hud, kjeve, øyne, hode (hele systemet). Sov mye. Dag 4 (i dag): Begynner å bli bedre. Har kløe i huden, hodepine, mindre hoste (men mer slim). Er ganske sikker på at det er omikron, da den som smittet meg hadde delta i høst. Endret 17. januar 2022 av brontosaurus La til dag for positiv test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sacramone Skrevet 18. januar 2022 #9 Del Skrevet 18. januar 2022 Mannen her på 41 fikk omikron uvaksinert. Første dag. Lett feber. Lett hodepine. andre dag. Lett feber. Slapp. dag tre. Litt slapp. dag fire. Fin i formen. dag fem. Noe kvalme. dag seks. Noe kvalme. dag syv. Fin form. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålin Skrevet 19. januar 2022 #10 Del Skrevet 19. januar 2022 Plutselig moderat feber. Våknet neste dag feberfri, litt slapp, litt hodepine og hoven gane. Tredje dag nesten frisk. Dag fire mer el mindre frisk. Symptomene var ikke lik forkjølelse (ikke hoste, snørr eller halsvondt) Bortsett fra feber første dag var dette mildere enn forkjølelse. Ungdommen i huset hadde så og si ingen symptomer. Vet ikke hvilken variant vi hadde. Alle uvaksinerte. De fleste vaksinerte rundt oss fikk symptomer mer lik forkjølelse, og flere av de ble sykere enn oss (men fortsatt mildt). Merkelig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
høydepunkt1234 Skrevet 19. januar 2022 #11 Del Skrevet 19. januar 2022 Andre som har erfaring med omikron, uvaksinert? Jeg har av forskjellige grunner ikke kunne tatt vaksinen til nå (anbefaling av lege). Nå kan jeg ta den, men føles nesten det er litt for sent. Det er nesten umulig å unngå smitte, og om jeg tar vaksinen så virker den vell ikke før etter 2-3 uker? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 19. januar 2022 #12 Del Skrevet 19. januar 2022 Noen vet hvilken type, andre ikke. Hvem blir testet for hvilken virustype man er smittet med? Er det forskjell mellom kommuner eller hvilke virus som er hvor eller ulike symptomer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 19. januar 2022 #13 Del Skrevet 19. januar 2022 høydepunkt1234 skrev (7 timer siden): Andre som har erfaring med omikron, uvaksinert? Jeg har av forskjellige grunner ikke kunne tatt vaksinen til nå (anbefaling av lege). Nå kan jeg ta den, men føles nesten det er litt for sent. Det er nesten umulig å unngå smitte, og om jeg tar vaksinen så virker den vell ikke før etter 2-3 uker? Vaksinen selv en dose vil gi deg mildere sykdom. kvinneguide skrev (7 timer siden): Noen vet hvilken type, andre ikke. Hvem blir testet for hvilken virustype man er smittet med? Er det forskjell mellom kommuner eller hvilke virus som er hvor eller ulike symptomer? Det finnes omtrent bare omikron i Norge nå. Kun Møre og Romsdal har litt delta igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 20. januar 2022 #14 Del Skrevet 20. januar 2022 Værre skrev (5 timer siden): Det finnes omtrent bare omikron i Norge nå. Kun Møre og Romsdal har litt delta igjen. Hvordan vet du at M&R har delta igjen? Vet du evt hvor i M&R? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydney Skrevet 20. januar 2022 #15 Del Skrevet 20. januar 2022 Værre skrev (18 timer siden): Det finnes omtrent bare omikron i Norge nå. Kun Møre og Romsdal har litt delta igjen. Bor i en helt annen landsdel. I min kommune har det vært et relativt stort smitteutbrudd, men de har fortsatt ikke oppdaget omikron. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Værre Skrevet 20. januar 2022 #16 Del Skrevet 20. januar 2022 Gjest Nora skrev (21 timer siden): Hvordan vet du at M&R har delta igjen? Vet du evt hvor i M&R? https://www.fhi.no/publ/2020/koronavirus-ukerapporter/ Sydney skrev (9 timer siden): Bor i en helt annen landsdel. I min kommune har det vært et relativt stort smitteutbrudd, men de har fortsatt ikke oppdaget omikron. Garantert omikron. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydney Skrevet 20. januar 2022 #17 Del Skrevet 20. januar 2022 Værre skrev (27 minutter siden): https://www.fhi.no/publ/2020/koronavirus-ukerapporter/ Garantert omikron. Den smitten som har vært til nå har ikke vært omikron, i følge kommunen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 20. januar 2022 #18 Del Skrevet 20. januar 2022 Værre skrev (36 minutter siden): https://www.fhi.no/publ/2020/koronavirus-ukerapporter/ Garantert omikron. Når begynte omikron å ta over egentlig, i hvilken uke? Jeg vet om flere som fikk kovid i begynnelsen av desember og da var det ingen misstanke om omikron. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 21. januar 2022 #19 Del Skrevet 21. januar 2022 (endret) Forundret.. skrev (1 time siden): Når begynte omikron å ta over egentlig, i hvilken uke? Jeg vet om flere som fikk kovid i begynnelsen av desember og da var det ingen misstanke om omikron. Den kom vel hit ca 23.november - julebordet - og økte raskt derfra. Første uka etter var det vel ikke så mange de fant, men for hver uke økte antallet. Endret 21. januar 2022 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shawtyella Skrevet 30. januar 2022 #20 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg og samboer hadde delta i oktober, den varte i ca 1 uke, men vi hadde mye rare symptomer de neste 2 ukene, var ikke helt bra før etter 3 uker. Broren til samboer fikk omikrom for en uke siden, samboer testa negativt før helga, jeg testa positivt. Eneste symptom jeg har nå er litt hes/tørr hals, og hoster bittelitt fordi det kiler i halsen iblandt. Broren til samboer fikk hodepine, en del hoste og vondt i halsen. Han er nå bra igjen, 4 dager etterpå. Det har vært verst for de fleste i familiene våre de første 2-3 dagene, så har folk kommet seg etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg