Gå til innhold

Kan man plutserlig slutte å elske noen uten grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har vært gift i et år. Men hatt forhold i 4 år.

i starten av bryllupet var vi som nyforelska igjen da vi ikke møtte så mye før bryllup grunnet familie/kultur osv. 

Alt var perfekt de første to månedene, akkuratt det jeg ventet. 
men etter 2 mnd fikk han sitt første «anfall». Jeg spurte han om han drev å så på tiktok jenter siden det kom på feeden hans og han klikka. Deretter gjorde han noe jeg ikke likte. Vi fiksa opp samme natt, men han hadde allerede gjort en ting (ikke noe veldig alvorlig). Men han tråkka over mine grenser. 
 etter den krangelen ble alt bra igjen før nå. 

de siste 2 månedene har jeg merka stor endring på atferdens hans.

Det er nesten så jeg spør meg kan noen slutte å bare elske deg uten grunn?

Jeg føler ikke han elsker meg. Selv om når jeg spør han «elsker du meg egentlig». Så sier han ja. 
Etter jobb er han bare på mobilen og tv. Ber jeg han ta det bort hører han. Men ikke noe som kommer naturlig. Jeg skjønner ikke, har han ikke lyst på meg?

Han blir sur hele tiden på meg, og han har begynt å «kjefte» på meg. 

er nesten som jeg føler han ikke trenger meg. Han er så mye på mobilen og alt at jeg skjønner ikke. Jeg er veldig på han, klemmer kysser osv. men har aldri sett van frivillig gi meg kyss eller klem. Og kose så innmarrig med meg slm før.

LEILEIGHETEN HANS: 

Han kjøpte leileighet typ 4 mnd før vi gifta oss, så han er eieren av den.

Av og til renner det litt vann fra meg etter at jeg har dusjet og da blir han småirritert og sier det renner. 
igår var det sølt brus på gulvet. Jeg har ikke fått med meg når den ble sølt. Da jeg fortalte han klikka han «hvorfor ødelegger du gulvet».

Etter å ha vært på do har det hennder jeg har klart å søle vann på gulvet utenfor doen. Da blir han ekstrem sur «hvorfor ødelegger du gulvet, skal jeg ødelegge sminken din»

Akkuratt nå knuste jeg glass med uhell. Tilfeldigvis snakka vi for en time siden om at «hvis jeg gjør noe med uhell kan du ikke bli sur». Men nei, han ble sur. Han viste det ikke, men vi så på tv sammen. Han sa hvorfor ødelegger du alt og gikk til soverommet. 
Da jeg støvsuget så banka jeg på gulvet med støvsuger siden det kom ut glassbiter av den fallende. Og da sa jeg se det kommer ut. Han ble irritert og sa «ikke gjør det, må du ødelegge gulvet».. jeg forventet han kanskje skulle si «gikk det bra». Men nei istedet er han sur. Han sa «må du komme borti alt». 

jeg kjenner han er veldig overbeskyttende mot Leileigheten sin.  Er det virkelig så farlig med vann på gulvet? 
(helt ny leileighet som ingen har bodd i før, så skjønner han men samtidig syntes jeg måten han snakker på er skikkelig rart. 

Anonymkode: 7c083...9cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan har dere datet i 3 år uten å bli kjent med hverandre?

virker som dere ikke snakker samme språk, ikke kjenner hverandre og at det er mye fasade.

Anonymkode: 39fda...6f6

• Liker 1
Skrevet

Sånne var min eks også. Veldig irritert på meg etter vi gifta oss. Ikke alle har stamina til å elske lenge. 

Anonymkode: f9218...05c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan har dere datet i 3 år uten å bli kjent med hverandre?...

Anonymkode: 39fda...6f6

Det hender folk forandrer seg. 

Anonymkode: f9218...05c

Skrevet

Er det derfor du vil han skal gi deg halve leiligheten, sånn at du er sikker på at du sitter igjen med noe?

Anonymkode: 110ed...e57

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir dødsirritert over at mannen her ikke gidder å tørke seg etter en dusj. Må da være mulig å tørke deg så det ikke renner vann utover gulvet, ærlig talt. Så her er jeg helt enig med mannen din.

Du høres også veldig needy og klengete ut med alt mas om at han ikke kan se på tlf, kyssing og klemming etc.

Jeg hadde fått helt klaustrofobi av en som deg, og da hadde du sikkert blitt enda mer needy og jeg fått enda mer behov for space, og så blir det verre og verre for begge parter

Anonymkode: a92e5...88b

Skrevet

Ja, det kan man, for det er jo sjelden noen logisk grunn til at man elsker noen i utgangspunktet. Det finnes jo mange mennesker man liker og respekterer og som man bare ser gode sider hos, uten at man elsker dem av den grunn.

Anonymkode: 034fb...236

• Liker 1
Skrevet

Ja, det kan man. Forhold blir som regel ganske darry etter noen år. Men du har de som er desperat etter å ikke være alene og som ikke har så lett for å finne seg noen fordi de er uattraktive partnere på markedet. De vil nok si at jeg tar feil.

Anonymkode: 6c731...956

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det kan man. Forhold blir som regel ganske darry etter noen år. Men du har de som er desperat etter å ikke være alene og som ikke har så lett for å finne seg noen fordi de er uattraktive partnere på markedet. De vil nok si at jeg tar feil.

Anonymkode: 6c731...956

"Darry"?

Anonymkode: acafd...df1

• Liker 1
Skrevet

Kjærlighet og forelskelse er to forskjellige ting. Forelskelse går alltid over etter en stund; det dreier seg om ren hjernebiologi. Kjærlighet er noe helt annet. Den dype følelsen av tilnytning og samhørighet har i prinsippet intet datostempel, selv om også den kan forsvinne. Jeg vet ikke hva som er galt med mannen din, men det kan jo være at forelskelsen er gått over uten at  den er blitt avløst av kjærlighet.

Anonymkode: 26f1a...167

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...