AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Men det er rett og slett fordi eksmannen dumma meg ut forran alle foreldre i fjor 🙈 Det skulle bli valgt vara/representant, eksmannen vet jeg misliker sånt, ikke fordi det er en dårlig jobb, de er heldige de som får det til og får mer innsyn i barnehagen og hverdagen der. Men å ta ansvar som det, særlig når jeg har begge barna alene på fulltid, blir for mye for hodet mitt. Når det da ble spurt om noen ville være det, sa eksmannen høyt og pekte på meg at jeg gjerne ville det, at han mente jeg hadde lovet han det sist, fordi han da hadde vært det. I ren panikk og stress , klarte jeg å si "dere burde ikke velge meg, jeg har svært dårlig hukommelse,ikke velg meg." Jeg klarte altså å dumne ut meg selv, samtidig som han sier høyt "åh herregud" og rister på hodet. Huff. Det her ble mye rot, men er det flere som meg som ikke vil ta på seg sånt ansvar? Følte meg bare dum 😅 Er liksom redd for hva han finner på å si på neste møte i år. Det var noe han elska å gjøre de årene vi var sammen, å dumme meg ut forran venner 🙈 Anonymkode: 3b8b6...d29 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Ingen bryr seg, sånn seriøst. Det er jo han som dummer seg ut her. Skulle han gjøre noe lignende i år så er det jo bare å si «nei, da tror jeg du har misforstått». Jeg tar heller ikke på meg slik, jeg har virkelig nok å gjøre for å få hverdagen gå opp fra før. Anonymkode: 499c4...158 39
HederaHelix Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Alle tenkte sikkert "for et rasshøl" om ham. De som ikke tenkte det var antakelig mer opptatt av "ikke velg meg,ikke velg meg". 45 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Enig med de andre, det er han som dumma seg ut her. Nå har han vist alle hvor ondskapsfull han er. Anonymkode: efea8...f8c 19
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Takk for svar, jeg overtenker helt sikkert, var bare veldig ubehagelig 🙈😅 jeg kan heller ikke si noe til han om at han skal holde munn i år heller, for han har alltid en trang av å gjøre det motsatte. Foreldre I barnehagen er veldig hyggelige da, er veldig glad i foreldremøter ellers. Og all info vi får. Anonymkode: 3b8b6...d29 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar, jeg overtenker helt sikkert, var bare veldig ubehagelig 🙈😅 jeg kan heller ikke si noe til han om at han skal holde munn i år heller, for han har alltid en trang av å gjøre det motsatte. Foreldre I barnehagen er veldig hyggelige da, er veldig glad i foreldremøter ellers. Og all info vi får. Anonymkode: 3b8b6...d29 Skjønner godt det var veldig ubehagelig for deg! Mitt tips (når barnefaren din er en drittsekk) er å gå annenhver år eller at du bare lar være å gå om han skal gå dit. Godt du kvittet deg med han forresten! Anonymkode: 4957a...9ab 7
Eneri Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Han høres ikke hyggelig ut, og jeg er enig med de andre i at det var HAN som dummet seg ut her! Men hvis du har barna alene på fulltid; kan du ikke bare la være å opplyse ham om dato for barnehagens foreldremøte? Tenk ut et svar HVIS han skulle være på møte neste gang også og slenge ut av seg det samme som sist. Noe a la 'Jeg er fullstendig i stand til å snakk for meg selv. Så kan du snakke for DEG'. Med heeelt rolig stemme 😊 10
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Eneri skrev (1 minutt siden): Han høres ikke hyggelig ut, og jeg er enig med de andre i at det var HAN som dummet seg ut her! Men hvis du har barna alene på fulltid; kan du ikke bare la være å opplyse ham om dato for barnehagens foreldremøte? Tenk ut et svar HVIS han skulle være på møte neste gang også og slenge ut av seg det samme som sist. Noe a la 'Jeg er fullstendig i stand til å snakk for meg selv. Så kan du snakke for DEG'. Med heeelt rolig stemme 😊 Har man delt foreldrerett, som de aller fleste har, uavhengig av samværsprosent, så får samværsforeldren info direkte fra barnehagen. Anonymkode: 4957a...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Du sørger for å sitte så langt som mulig unna han. De andre skjønner jo at det er han som driter seg selv ut. Anonymkode: 2e2f9...a9a 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 Eneri skrev (3 minutter siden): Han høres ikke hyggelig ut, og jeg er enig med de andre i at det var HAN som dummet seg ut her! Men hvis du har barna alene på fulltid; kan du ikke bare la være å opplyse ham om dato for barnehagens foreldremøte? Tenk ut et svar HVIS han skulle være på møte neste gang også og slenge ut av seg det samme som sist. Noe a la 'Jeg er fullstendig i stand til å snakk for meg selv. Så kan du snakke for DEG'. Med heeelt rolig stemme 😊 Han har middag med barna annenhver onsdag, og har et barn 4 timer lørdag, og minste 4 timer søndag. Vi kommer nok til å være der begge 2, jeg får heller sitte et stykke unna neste gang 😅 Vi er til oppfølging av barnevernet, vært det siden 5åringen var 2.5 år. Får god veiledning og støtte av dem. Men på møte sist hadde de også reagert på hvor ufin han var. Men det er sånn han er, må bare lære å svare tilbake 🙈 Anonymkode: 3b8b6...d29
minister-mio Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 Godt han er en eks. Ikke snakk deg selv ned ved å si du har dårlig hukommelse og at de ikke burde velge deg. 7
NiceOrNothing Skrevet 15. januar 2022 #12 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk for svar, jeg overtenker helt sikkert, var bare veldig ubehagelig 🙈😅 jeg kan heller ikke si noe til han om at han skal holde munn i år heller, for han har alltid en trang av å gjøre det motsatte. Foreldre I barnehagen er veldig hyggelige da, er veldig glad i foreldremøter ellers. Og all info vi får. Anonymkode: 3b8b6...d29 Ikke vær redd . Alle som hørte på syns garantert han var en drittsekk . Vær kald og rolig å bare si «nei , det har jeg ikke anledning til «. Uten noen forklaring / forsvar . ( hvis det gjentar seg) ikke la han få gleden av å se deg nervøs og stressa . 6
Eneri Skrevet 15. januar 2022 #13 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har middag med barna annenhver onsdag, og har et barn 4 timer lørdag, og minste 4 timer søndag. Vi kommer nok til å være der begge 2, jeg får heller sitte et stykke unna neste gang 😅 Vi er til oppfølging av barnevernet, vært det siden 5åringen var 2.5 år. Får god veiledning og støtte av dem. Men på møte sist hadde de også reagert på hvor ufin han var. Men det er sånn han er, må bare lære å svare tilbake 🙈 Anonymkode: 3b8b6...d29 Skjønner. Meeen du trenger ikke minne ham på møtet uansett, kanskje glemmer han det 🤪 Han virker ikke så veldig sympatisk eller hensynsfull, så du får bare satse på "svare-tilbake-metoden". Rolig stemme og fast blikk, tenk ut noen replikker på forhånd, så klarer du å si det selv om det skulle koke inni deg. Siden du har bring-og-hent i barnehagen på daglig basis, kjenner du flest av foreldrene. Sett deg sammen med noen av de du har snakket mest med, og la det ikke være ledig ved siden av deg. Hvis han er der før deg, sett deg langt unna uavhengig av hvor de du kjenner best setter seg. 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #14 Skrevet 15. januar 2022 For et rot. Dere dummer dere ut begge to, direkte flaut å oppføre seg slik. Anonymkode: e1910...d38 3
NiceOrNothing Skrevet 15. januar 2022 #15 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han har middag med barna annenhver onsdag, og har et barn 4 timer lørdag, og minste 4 timer søndag. Vi kommer nok til å være der begge 2, jeg får heller sitte et stykke unna neste gang 😅 Vi er til oppfølging av barnevernet, vært det siden 5åringen var 2.5 år. Får god veiledning og støtte av dem. Men på møte sist hadde de også reagert på hvor ufin han var. Men det er sånn han er, må bare lære å svare tilbake 🙈 Anonymkode: 3b8b6...d29 Ikke informer han om møtet hvis du ikke må. Sett deg langt unna sammen med noen du liker 😘 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 Enig i at det er kun din x folk tenkeR er idiot. Anonymkode: e7af7...16a 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 Jeg har angst, så jeg forstår godt at du fortsatt tenker på dette og syns det var dumt for deg, jeg er typen som kunne tenkt på dette i 5 år og ønsket å gravd meg ned enda. Men jeg er også typen som ville himler høyt med øynene hvis jeg var vitne til en mann holde på slik, og jeg hadde aldri tenkt noe annet enn at mannen er en ekling! Generelt er det en stor og holden u-ting å "nominere" andre til slikt! Anonymkode: d6ab0...855 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 Hvis foreldremøter blir problematisk hadde jeg forklart barnehagen at du ikke kunne komme og spurte pent om de kunne informere om hva som skulle/hadde blitt informert om. Selv holdt jeg meg borte fra foreldremøter på skolen i et par år, og valgte å ikke hjelpe til med noen arrangementer på grunn av at en annen mor på trinnet gjorde det vanskelig og jeg ville unngå en scene. Jeg valgte å skjerme meg selv. Det eneste jeg misset på møtene var fellesskapet med andre foreldre for det kom alltids et referat. Anonymkode: fd698...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #19 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men det er rett og slett fordi eksmannen dumma meg ut forran alle foreldre i fjor 🙈 Det skulle bli valgt vara/representant, eksmannen vet jeg misliker sånt, ikke fordi det er en dårlig jobb, de er heldige de som får det til og får mer innsyn i barnehagen og hverdagen der. Men å ta ansvar som det, særlig når jeg har begge barna alene på fulltid, blir for mye for hodet mitt. Når det da ble spurt om noen ville være det, sa eksmannen høyt og pekte på meg at jeg gjerne ville det, at han mente jeg hadde lovet han det sist, fordi han da hadde vært det. I ren panikk og stress , klarte jeg å si "dere burde ikke velge meg, jeg har svært dårlig hukommelse,ikke velg meg." Jeg klarte altså å dumne ut meg selv, samtidig som han sier høyt "åh herregud" og rister på hodet. Huff. Det her ble mye rot, men er det flere som meg som ikke vil ta på seg sånt ansvar? Følte meg bare dum 😅 Er liksom redd for hva han finner på å si på neste møte i år. Det var noe han elska å gjøre de årene vi var sammen, å dumme meg ut forran venner 🙈 Anonymkode: 3b8b6...d29 Har man virkelig Vare representant i barnehagen? Hva en det er. Hva går det ut på og er det sånn på barneskolen også siden det er det i bhg? Anonymkode: 04764...359
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har man virkelig Vare representant i barnehagen? Hva en det er. Hva går det ut på og er det sånn på barneskolen også siden det er det i bhg? Anonymkode: 04764...359 Ja RUSSE representant Anonymkode: 1dd69...d45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå