AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Ser det er så mange som gjør det, men forstår ikke praksisen. Har alle barn som sover helt rolig og ikke ramler ut av senga? Ei heller eventyrlystne 2-åringer som kan finne på å stå opp på egenhånd? Anonymkode: 09e3b...5f0
tussi84 Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 (endret) Stort sett sover 1 åringen i egen seng, men det hender at han våkner i løpet av natta, og nekter å roe seg ned i egen seng. Da tar vi han som regel med til foreldrene senga, hvor han ligger i midten mellom oss, og gjerne på armen til den som har hentet. Stort sett er han rolig når han sover, men det hender han legger seg på tvers slik at jeg og faren må krype heit ut på hver vår side. Han har aldri krabbe eller gått ut av senga før vi våkner. Det han pleier å gjøre er å begynne å dytte på oss, hoppe på oss eller setter i gang den samtalen slik at vi våkner. En sjelden gang våkner vi av at han gråter, og da i forbindelse med at han gjerne er sulten. Endret 15. januar 2022 av tussi84 1
minister-mio Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Jo og da føles det tryggere å være tett på å passe på hva de gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Jeg og trodde jenta vår skulle falle ut av senga når hun ble mer mobil. Men nei. Når hun våkner vekker hun meg før hun gjør noe som helst annet. Virker som hun ikke ønsker å være våken alene rett og slett. Hun er 15mnd. Anonymkode: e76d5...a89 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Samme som tussi, ligger i midten og bøller, men vekker oss i stedet for å gå ut av senga alene. Anonymkode: f804c...592
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Vi samsover med barna på 2 og 4 år fordi vi syntes det er koselig og det er trygghet for mor, far og barn. De sover tungt og godt, rolige jenter. Anonymkode: 95ca4...4c4 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser det er så mange som gjør det, men forstår ikke praksisen. Har alle barn som sover helt rolig og ikke ramler ut av senga? Ei heller eventyrlystne 2-åringer som kan finne på å stå opp på egenhånd? Anonymkode: 09e3b...5f0 Barnet sover innerst mot veggen egen dyne. Foreldren er obs på barnet gjennom natten. Man hindrer skarpe kanter i fall ungen finner på noe sprell. Anonymkode: 6fc5a...6cd 1
tussi84 Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og trodde jenta vår skulle falle ut av senga når hun ble mer mobil. Men nei. Når hun våkner vekker hun meg før hun gjør noe som helst annet. Virker som hun ikke ønsker å være våken alene rett og slett. Hun er 15mnd. Anonymkode: e76d5...a89 samme her. Barnet er også 15 mnd. Vil bare ikke være våken alene. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Samsovet i mange år, aldri angret. Nå er de så store at jeg vet det er ikke lenge før denne fasen i livet er over. Alltid vært enkelt å få dem i seng fordi de assosierer søvn med noe koselig og godt. ❤️ Anonymkode: c8e47...28b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser det er så mange som gjør det, men forstår ikke praksisen. Har alle barn som sover helt rolig og ikke ramler ut av senga? Ei heller eventyrlystne 2-åringer som kan finne på å stå opp på egenhånd? Anonymkode: 09e3b...5f0 Vi har hatt alle barna våre i senga vår. Sistemann sover der enda, og barnet vårt er 2 år. Men det er bare koselig Anonymkode: ec3bf...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 5 år og samsover fremdeles. Faller ut av senga nå og da, alltid gjort. Aldri skadet seg. Når det gjelder oss foreldre er definitivt søvnkvaliteten dårligere, men så er det den nærheten da... Føles verdt det! Jeg vekkes med et kyss hver morgen. Anonymkode: 1e44f...70b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 Når yngste var bitteliten så var det bare ikke snakk om at hun ville sove selv i senga, bare man løftet henne ned i sengen var hun misfornøyd, og sovnet hun et annet sted så våknet hun med en gang vi løftet over i egen seng, så det ble enklere at hun så lenge hun ble helammet (6mnd) og flere måneder ble liggende i vår seng, siden hun ble delvis ble ammet på natten. Hun hadde egen dyne og egen pute og egen liten «overmadrass» i sengen vår. Hun var 15-16 måneder når hun lærte å klatre ut av sprinkelsengen og kom inn til oss på natten. Falt aldri ut, men smidig klatret. Kom hun inn og la seg sovnet hun med en gang. Det ble etterhvert sjeldnere, men selv i 4-6 års alderen kom hun ofte inn tidlig på morgenen. Hun snek ofte inn og la seg i vår seng istedet for sin egen og måtte bæres- senere følges inn sovende i egen seng når hun ble større. Jeg sov bedre med henne i senga enn å måtte stå opp og finne frem til rommet hennes og forsøke å få henne i seng. Storebror kom mye sjeldnere inn, helt fra han var liten, men det hendte vi våknet 4 stk i sengen- hvorav yngste snek seg lydløst opp i senga. Anonymkode: 08719...f30
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 Samboer jobber nattevakt så jeg ligger alene i senga. Tror 2-åringen fint kunne sneket seg ut av senga på egenhånd, han er et uredd lite bøllefrø ❤️ Har han fortsatt i sprinkelseng for i det hele tatt å få slappe av nok til å sove selv. Ts Anonymkode: 09e3b...5f0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 Barna her sover ikke rolig, men den ene har aldri falt ut av senga og den andre har gjort det noen ganger, men det har gått fint. Hun som falt ut av senga, ville nok gjerne utforsket huset på egenhånd mens vi sov også. Men hun er ganske lav for alderen, og nådde ikke opp til dørhåndtaket før hun ble litt mer fornuftig. Inne på soverommet er det ikke så mye spennende å finne på. Og jeg sover lett, så jeg har stort sett våknet med en gang de har våknet. Anonymkode: 3213e...1bc
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi samsover med barna på 2 og 4 år fordi vi syntes det er koselig og det er trygghet for mor, far og barn. De sover tungt og godt, rolige jenter. Anonymkode: 95ca4...4c4 Sykelig. Anonymkode: 7ee8a...29e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykelig. Anonymkode: 7ee8a...29e Hvor har du vondt egentlig? Anonymkode: c8e47...28b 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor har du vondt egentlig? Anonymkode: c8e47...28b Akkurat nå, i hoften. Anonymkode: 7ee8a...29e
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Barna her sover ikke rolig, men den ene har aldri falt ut av senga og den andre har gjort det noen ganger, men det har gått fint. Hun som falt ut av senga, ville nok gjerne utforsket huset på egenhånd mens vi sov også. Men hun er ganske lav for alderen, og nådde ikke opp til dørhåndtaket før hun ble litt mer fornuftig. Inne på soverommet er det ikke så mye spennende å finne på. Og jeg sover lett, så jeg har stort sett våknet med en gang de har våknet. Anonymkode: 3213e...1bc Min er høy for alderen og kan fint åpne døren 😅 Ts Anonymkode: 09e3b...5f0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #19 Skrevet 16. januar 2022 Min har sovet på gulvseng siden 1 år, 2,5 nå. Kommer inn til oss om hun våkner om natta, men finner ikke på noe bøll. Er jo trøtt på natta 🤷🏼♀️ Anonymkode: 98449...054
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi samsover med barna på 2 og 4 år fordi vi syntes det er koselig og det er trygghet for mor, far og barn. De sover tungt og godt, rolige jenter. Anonymkode: 95ca4...4c4 Hvor stor seng har dere egentlig?😂 vi har største på markedet og selv med den blir det trangt når sønnen på snart ett år krever å sove med oss😂 ender opp på kanten hele tiden og sover kanskje en tredel av det jeg gjør når han sover i egen seng😂 Anonymkode: 6c0bf...0f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå