karilue Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Fikk vite at jeg har forliggende morkake på OUL i uke 19. Hun sa det var gode sjangser for at den blir med lenger opp ut i svangerskapet. Hun sa jeg skulle tilbake i uke 32 for å se om den har flyttet på seg. Får jeg innkalling til dette automatisk? Når får jeg ny time evt?😬 jeg er nå i uke 26. Noen som har hatt forliggende morkake som vil dele litt rundt det?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Du får innkallelse. Hvis den ikke har flyttet seg og ligger foran åpningen blir det planlagt keisersnitt. Min hadde flyttet seg innen kontroll i ule 36 og jeg fødte som normalt. Anonymkode: 19621...588
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Jeg hadde det ved sist svangerskap. Var litt stressa for at jeg måtte ha keisersnitt pga dette, men den flytta seg fint oppover og det ble vanlig fødsel. Jeg kjente ikke sparkene like godt, var ofte redd for at det ikke var liv. Følte jeg hadde en spesielt rolig baby, men det var nok bare morkaka som tok endel av sparkene. Anonymkode: 58626...6ca
FantasDick Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Jeg fikk innkalling, og den hadde flyttet seg nok til at jeg fødte normalt.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Jeg har vært inne for hjerteundersøkelse og vekstkontroll - da fikk jeg innkalling samme dag ( i Rogaland ) dersom du ikke har fått innkalling innen 31 ville jeg ringt inn.. min mor hadde foranliggende morkake på yngste - som ikke flyttet seg. Hun begynte å blø 2 mndr før termin (rel store mengder) og ble barnet ble forløst med keisersnitt. Dette var helt i starten på 90 tallet, og vi bodde på en ikke- landfast øy, så det tok litt tid før hun kom seg inn på sykehuset.. .det gikk bra med både mor og barn. Anonymkode: 2819f...0b5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Fikk time til ny kontroll. Jeg var nervøs for at jeg måtte ha keisersnitt, men jordmoren sa morkaken mest sannsynlig ville flytte seg opp. Som den også gjorde 👍 Anonymkode: 1ddb1...aa5
karilue Skrevet 16. januar 2022 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2022 Godt å høre det som regel ordner seg selv🤗 da venter jeg stille i båten på innkalling som jeg tror vil ende omtrent i midten av februar
strawberryjaw Skrevet 16. januar 2022 #8 Skrevet 16. januar 2022 Jeg fikk innkalling ganske kjapt du kan jo nevne det for jordmor/lege slik at de kan sjekke det opp? Her hadde morkaken også flyttet seg lengre opp. Fødte vaginalt helt uproblematisk
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #9 Skrevet 16. januar 2022 Min og flyttet seg før fødsel, fødte normalt. Eneste jeg selv opplevde var at jeg ikke kjente spark så mye. Anonymkode: 27e2b...132
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #10 Skrevet 16. januar 2022 Vet du hvilken grad? Min var marginalt forliggende og hadde flyttet seg ved den ekstra kontrollen. Venninne hadde helt forliggende og hun tok planlagt keisersnitt. Anonymkode: 60f4b...a05
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Jeg har det. Skal tilbake for UL i uke 32. Jordmor sa den trekker seg opp i 98% av tilfellene. Anonymkode: 6c556...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå