Gå til innhold

Er de fleste småbarnsforeldre noe helt annet bak lukkede dører?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett det flere ganger, hyggelige utad men kjefter og smeller når de tror de er alene å ingen hører dem. Har noen naboer som virkelig skriker til ungene. Hører det to hus bortenfor. Senere går hun forbi å er så søt. Har en nabo som bor nærmere å der er det og en helt syk sur væremåte mot barna, diskusjoner og kommentarer og mye uhyggelig stemning.. er d normalt? Er det virkelig så jævlig å oppdra barn i 6-8 års alderen??

Anonymkode: c91dc...a93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo da. Kan gå en kule varmt for de fleste foreldre og man gjør gjerne ikke det med publikum. Men om det ofte er kjefting og smelling så er det jo mer bekymringsfullt. Jeg ropte skikkelig til mine to nå rett før jul, de hadde holdt på å krangle hele dagen og tok ingen beskjeder overhodet. Vatt i ørene. Rett etterpå ringte naboen på døra for å spørre om noe 😆 da er jeg selvfølgelig hyggelig, røsker ikke opp døra og roper til henne også 😅 

Anonymkode: e10ab...961

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har sett det flere ganger, hyggelige utad men kjefter og smeller når de tror de er alene å ingen hører dem. Har noen naboer som virkelig skriker til ungene. Hører det to hus bortenfor. Senere går hun forbi å er så søt. Har en nabo som bor nærmere å der er det og en helt syk sur væremåte mot barna, diskusjoner og kommentarer og mye uhyggelig stemning.. er d normalt? Er det virkelig så jævlig å oppdra barn i 6-8 års alderen??

Altså.. Nå er mitt eldste barn 5 år, så det vet jeg ikke enda, men det har blitt litt kjefting her og. 

Jeg tror mange får prestasjonsangst i møte med andre foreldre. I dag er det å oppdra barn noe som skal være helt i tråd med pedagogikk, retningslinjer og kultur, og det å vise svake sider eller være ærlig om det, det gjør at man blir sett ned på. 

Vi har en nabo som jeg tror er unntaket. De er altså så pedagogiske, hyggelige, og veldig "på" barna. Jeg blir rett og slett litt misunnelig og det digga meg noe så sykt da jeg hørte mora skrike navnet til dattera som da var fire. For det er faktisk helt normalt å bli sint innimellom. Hvis det skjer hver dag og går utover hverdagen er det selvsagt ikke bra, og jeg regner med de fleste foreldre prøver så godt de kan og være gode foreldre og hele tiden forbedrer seg og søker kunnskap evt hjelp om de trenger det. 

Er det mye sur stemning, så er det nok en av foreldrene som er slitne. Jeg hadde selv en slik periode, og jeg følte det hjalp veldig å sosialisere med barnet mitt og andre foreldre. 

Jeg tror mange foreldre har godt av åpenhet, mer sosialisering, og at man faktisk kan være ærlige med hverandre. Dessverre er ikke samfunnet lagt opp til at man har mye tid til sånt, så jeg veit ikke... 

Du merker jo sjøl om det er i overkant, men er du bekymret kan du jo ta kontakt med foreldrene. 

Anonymkode: 0e91b...74a

• Liker 1
Skrevet

Vi kjefter veldig sjeldent på barna.

De er stort sett snille, og vi har en god tone.

Anonymkode: efeb2...a90

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du kan sikkert gjøre deg fortjent til litt kjeft og smell du også om det hadde passet deg bedre. 

Skrevet

Overhørte en mor i julestria på et kjøpesenter. Hennes to jenter fikk klar og tydelig beskjed, og det hørtes ut som det var velfortjent. Jeg syns igrunnen det var litt befriende, for jeg er oppdratt med at terskelen for å få,kjeft er ganske så høy (to lærerforeldre) men når det var klart infisert fikk jeg jo kjeft. Og jeg hadde bare godt av det. 

Anonymkode: 962ac...2f5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...