Gå til innhold

Bekkensmerter som har forsvunnet - dårlig tegn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid uke 17+5. Helt siden uke 7-8 har jeg hatt det jeg tror er bekkensmerter - stikkende smerter som er "inne" i hofta, går litt nedover låret, varierer litt hvor langt ut på siden den er, kommer typisk når jeg har gått på glatt føre, dyttet hofta inn i noe og lignende.

Jeg trener 4-5 ganger i uka + går til og fra jobb, butikken osv. Relativt aktivt med andre ord. Har tilpasset underveis når jeg har kjent at det blir for vondt.

Men nå er smertene plutselig helt borte. Jeg er til og med tilbake til å trene uten tilpasning, og de kommer ikke tilbake.

Kan dette være tegn på at noe er galt? Jeg var på TUL i uke 13, og da så alt ut til å være i orden med baby. Men i og med at bekkensmertene nå er helt borte så blir jeg usikker. Har ellers null hatt ingen andre typiske graviditetsymptom - ikke kvalm, ikke sliten, ikke lagt på meg noe som helst osv. Begynner å få bittelitt mage, men har lest at man kan få det selv om man har hatt en MA...

Anonymkode: a7bd7...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir ekstra bekymret når du er gravid. Selv har jeg ikke hatt noen symptomer denne gangen (ule 35 nå) annet enn vondt i ryggen. Det kommer og går, og det er sikkert slik for deg også? :) MA er vel ikke så vanlig når du er kommet såpass langt?

Anonymkode: f17d3...4d9

Skrevet

Mine smerter forsvant også et stykke ut i svangerskapet. Det var jo bare positivt. Tenkte aldri at det kunne være noe galt. 

Anonymkode: a54ec...24d

Skrevet

Det kan være så enkelt som at babyen har flyttet på seg. Du kan ha begynt å bevege deg annerledes på grunn av magen eller kroppen har vent seg til smerten. 

Hvis du er veldig bekymret, så ring til jordmor og be om at hun hører etter hjertelyden 😊 Da kan du få litt ro i sjela, og det er godt for både mor og barn. 

Anonymkode: 859ab...c23

• Liker 3
Skrevet

Forsvant hos meg også plutselig! Er nå 34 uker og alt er fint

Anonymkode: 357b3...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...