Gå til innhold

En lett fuktighetskrem til tørr hud, finnes det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tørr hud har behov for en fuktighetskrem som samtidig er lett fordi jeg legger puddersminke over, den kan derfor ikke være fet og klissete. Men de fleste til tørr hud er jo det og ganske tykke. Jeg får også veldig fort tett porer, så den må være tilpasset det og ikke ha parfyme i seg.

Er det noen som har forslag? Tar i mot alt:) Har f. eks La Roche-Posay en som kan anbefales?

Anonymkode: 3277e...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Hemp ansiktskremen fra Body Shop. Trekker raskt inn, jeg steller meg før jeg kler meg. Og da er det ingen problem å legge puddersminke etterpå 😊 Men usikker på om det er parfyme i den, eller bare lukt.. jeg har veldig sensitiv hud og tåler den bedre enn noen annen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips her inne om å prøve 

Cosrx Oil-free ultra moisturizing lotion

Den er blitt en favoritt her! 

Anonymkode: 00ea6...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Body Shop sin Aloe Vera night cream og synes den er god på min tørre blandingshud. 

Anonymkode: 764de...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den beste kremen jeg har kommet over til min tørre hud og som trekker fint inn er eucerin ultrasensitive soothing care dry skin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bioderma Sensibio Light Cream. Egentlig beregnet på sensitiv hud, men gir godt med fukt uten å være fet/klissete. Liker også godt CreaVe Moisturizing Lotion uten solfaktor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Avene!

Anonymkode: c8d43...ad1

Enig!! Velg  «gel» i stedet for krem, så er den ikke oljete. Selv bruker jeg den fra tolerance-serien. Elsker den!!

Anonymkode: 1c30d...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig!! Velg  «gel» i stedet for krem, så er den ikke oljete. Selv bruker jeg den fra tolerance-serien. Elsker den!!

Anonymkode: 1c30d...20e

Men gir gel nok fukt til tørr hud da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har tørr hud har behov for en fuktighetskrem som samtidig er lett fordi jeg legger puddersminke over, den kan derfor ikke være fet og klissete. Men de fleste til tørr hud er jo det og ganske tykke. Jeg får også veldig fort tett porer, så den må være tilpasset det og ikke ha parfyme i seg.

Er det noen som har forslag? Tar i mot alt:) Har f. eks La Roche-Posay en som kan anbefales?

Skinome project rich emolusion eller medicalia gentle creme eller medicalia rich creme. Beste hudvård Ever! 

Anonymkode: 864c5...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aderma. En som kan brukes til både kropp og ansikt. Føler den tørker fort og faktisk virker. Stor tube. Samboeren min har brukt den mot psoriasis, så jeg begynte å bruke den som ansiktskrem fordi den var så god.

Anonymkode: d2fe1...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Tørr hud» - mener du dehydrert eller fuktfattig hud?

Først må du vite hva huden trenger (fett eller fukt), deretter kan du lete etter anbefalte produkter.

Føles huden stram, men flasser ikke så trenger du fukt ikke fett. Da bør du unngå kremer med fett/lipider da de kan gjøre deg blank og kvisete/hudormer. Derimot kan det være du foretrekker produkter med gel-konsistens.

Ser huden blass og tørr ut med partier som flasser tyder det på at du trenger fett/lipider. Kan gjerne kombineres med et fuktighetsgivende serum hvis man i tillegg føler at huden kjennes stram.

Anonymkode: 09cb0...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

«Tørr hud» - mener du dehydrert eller fuktfattig hud?

Først må du vite hva huden trenger (fett eller fukt), deretter kan du lete etter anbefalte produkter.

Føles huden stram, men flasser ikke så trenger du fukt ikke fett. Da bør du unngå kremer med fett/lipider da de kan gjøre deg blank og kvisete/hudormer. Derimot kan det være du foretrekker produkter med gel-konsistens.

Ser huden blass og tørr ut med partier som flasser tyder det på at du trenger fett/lipider. Kan gjerne kombineres med et fuktighetsgivende serum hvis man i tillegg føler at huden kjennes stram.

Anonymkode: 09cb0...10d

Jeg mener fettfattig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...