AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Da jeg var på OUL ble jeg undersøkt av en jordmor som ikke sa noe mens hun undersøkte .. jeg lå der og lurte på hva vi egentlig så, hvorfor hun gjentok og gjentok og gjentok målingene .. jeg var så nervøs.. for jeg visste ikke om ting var normalt eller ikke.. Jordmor på tidlig UL og en annen (ny kontroll) var mye mer behagelig å være hos. Sist vekstkontroll fikk jeg samme jordmor.. og satt med samme følelse... burde jeg si fra på føden at jeg ikke vil ha denne jordmoren? Eller bør man bare ta det man får? Anonymkode: 6b714...be2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Du kan jo snakke selv da? Eller spørre om det du lurer på? Det er jo faktisk ikke vanskelig.. «hvorfor måler du hodetomkrets så mange ganger?» kan du si, så får du svar på det. Osv osv. Enkelt:) Anonymkode: b3b0e...6bc 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Jeg var på TUL privat og der var det ikke måte på hvor god tid og hvor forklarende jordmor var 🤣 På OUL er det mer fabrikkfølelse og upersonlig pga tidspress. Jordmor sa ikke så mye og sa før hun undersøkte hjertet «nå blir jeg litt stille fordi jeg må konsentrere meg, det betyr ikke at det er noe galt». Jeg og mannen var helt stille og stive fordi jordmor var stille og virket litt brysk 😅 dette er nok mest sannsynlig pga tidspress på offentlig sykehus. Jordmor jeg har på helsestasjonen som jeg skal ha resten av kontrollene hos er veldig forklarende, omsorgsfull og virker som har god tid Har også hørt bare gode ord om jordmødre på st olavs hvor jeg skal føde. Er 23+6. Jeg hadde bedt om bytte av jordmor dersom det er hun du skal møte flere ganger og hun virker kjip. Men jeg hadde nok gitt henne ett forsøk til. Prat litt og spør litt så ser du fort hvordan hun er. Kan hende hun virker kjipere dersom du er helt stille. Anonymkode: beb38...71f
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 De er på jobb og deres oppgave er ikke å koseprate. De skal faktisk konsentrere seg når de gjør slike undersøkelser. Anonymkode: 3eb3e...c36 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på TUL privat og der var det ikke måte på hvor god tid og hvor forklarende jordmor var 🤣 På OUL er det mer fabrikkfølelse og upersonlig pga tidspress. Jordmor sa ikke så mye og sa før hun undersøkte hjertet «nå blir jeg litt stille fordi jeg må konsentrere meg, det betyr ikke at det er noe galt». Jeg og mannen var helt stille og stive fordi jordmor var stille og virket litt brysk 😅 dette er nok mest sannsynlig pga tidspress på offentlig sykehus. Jordmor jeg har på helsestasjonen som jeg skal ha resten av kontrollene hos er veldig forklarende, omsorgsfull og virker som har god tid Har også hørt bare gode ord om jordmødre på st olavs hvor jeg skal føde. Er 23+6. Jeg hadde bedt om bytte av jordmor dersom det er hun du skal møte flere ganger og hun virker kjip. Men jeg hadde nok gitt henne ett forsøk til. Prat litt og spør litt så ser du fort hvordan hun er. Kan hende hun virker kjipere dersom du er helt stille. Anonymkode: beb38...71f Høres ut som om det er samme jordmor vi hadde.. kan ikke huske hun sa de siste ordene - men ellers var det ordrett det hun sa til meg og... Anonymkode: 6b714...be2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De er på jobb og deres oppgave er ikke å koseprate. De skal faktisk konsentrere seg når de gjør slike undersøkelser. Anonymkode: 3eb3e...c36 Rart de andre var mer behagelige da.. det koster ikke så mye å si hva du gjør.. eks her er magen, vi tar tre målinger for å få ett gjennomsnitt . Når undersøkelsen av den delen de gjør er ferdig kan man si at det så normalt ut, osv .. kanskje forklare hvordan barnet ligger osv. Når man jobber i helsevesenet jobber man med mennesker ... så litt mer forventer jeg faktisk.. Anonymkode: 6b714...be2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Neste gang du opplever noe sånt så må du spørre! Er også lov å si at du ønsker forklaring underveis det kan man gjøre i de fleste medisinske undersøkelser. Men skjønner det føltes litt rart da. Jeg ble positivt overrasket over vår OUL jeg var forberedt på veldig inn og ut og lite forklaring (sykehus med mye pasienter og kapasitetsproblemer) men hun vi fikk snakket passe mye, forklarte sånn passe detaljert uten at de ble i overkant og timen var ikke så kjapp som jeg var redd det skulle være, følte hun var nøye og ikke rushet Du er vel litt prisgitt hvem som er på vakt når du føder men tror man kan si noe når man er der og får tildelt jordmor? Usikker på om man kan si ifra om sånt på forhånd faktisk. Jeg vet ikke hvordan de fordeler jordmødrene. Anonymkode: c26f0...f47
Gjest Lillyy Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Da jeg var på ultralyd advarte jordmoren meg om at hun ikke kom til å si så mye til å begynne med fordi hun skulle ta diverse målinger etc., men at det ikke bødvendigvis betydde at noe var galt Fikk se hjertet først så jeg følte meg trygg så gikk vi gjennom ting etterpå, og da beskrev hun veldig detaljert (hun hadde også med student så kan hende hun var ekstra detaljert😅)
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som om det er samme jordmor vi hadde.. kan ikke huske hun sa de siste ordene - men ellers var det ordrett det hun sa til meg og... Anonymkode: 6b714...be2 Det første hun sa da jeg kom inn var «her går vi rett på sak». Så det ble ikke utvekslet en eneste setning med tørrprat/god stemning før jeg la meg direkte på benken og bretta opp genseren 🤣😅 så hun satt liksom stemninga Anonymkode: beb38...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå