AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Samboer og far til mine to små barn på 1 og 3 sitter og spiller voldelige skytespill foran dem (det er både store auromatvåpen og blodsprut). Ikke bare siter han 5-10 minutter men han sitter en god stund når han først holder på. Nytter ikke at jeg sier det er skadelige for dem. Han sier det er tull, og fortsetter og kjører sitt eget løp. Finner ikke noe særlig om dette på nettet, angående barn og voldelige spill. Så jeg har ikke noe å slå i bordet til han. For jeg er tydeligvis nødt til å ha annet å argumentere med for å snakke med han det nytter iallefall ikke. Tips?? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: ae818...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Kjøp en ekstra kontroller og bli med å spille. Anonymkode: a31a4...f40 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøp en ekstra kontroller og bli med å spille. Anonymkode: a31a4...f40 Det er jo ikke at han sitter og spiller som er problemet, men at han spiller så voldelige skytespill foran små barn. Det kan jo umulig være bra for dem å sitte å se på. Hadde han spilt supermario eller crash bandicoot så hadde jeg jo ikke reagert på det. Synes du det er merkelig at jeg reagerer som jeg gjør? Ts Anonymkode: ae818...8bb 6
DaddyDom Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Ikke ok! Jeg er mann og liker skytespill, men aldri i livet om det er ok å la små barn se på! Tenker de må være minst 10år for å nå igjennom med en noelunde ok dialog rundt det. selvom barnene ikke griner så kan de bli skremt og få inntrykk av det de ser på. Hadde nok pakket en bag og tatt med ungene vekk fordi hvis han ikke forstår at det kan være smart å lukke døren eller vente til de sover så må denne fyren være så tilbakestående at jeg ikke hadde orket å være med han! 13
enkefru Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Dette er altså den du har valgt som far til dine barn…. Godt valg ja 🙄 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Tror ikke vold og blod i spill har noe som helst å si for barns utvikling eller ve og vel. Folk som spiller skytespill hele dagen er kanskje ikke de beste foreldrene på andre måter, men selve det som skjer på spillene tror jeg ikke spiller noen rolle. Anonymkode: 7e732...ebe 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Det her er så typisk menn, ingen kvinner ville gjort noe sånt rundt et lite barn. Hadde jeg vært deg så hadde dumpet han, ingen god far spiller voldelige spill foran små barn. Anonymkode: 4f8d3...d3e 12
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Meld dere på sinnasnekkern, så kommer Otto og knuser Playstation. Voksne menn har ikke tid til å leke med spill. Det er alltid noe annet fornuftig å gjøre i huset. Anonymkode: 17460...1e3 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det her er så typisk menn, ingen kvinner ville gjort noe sånt rundt et lite barn. Hadde jeg vært deg så hadde dumpet han, ingen god far spiller voldelige spill foran små barn. Anonymkode: 4f8d3...d3e Hvordan vet du det? Hilsen K30 som har spilt skytespill med barna til stede Anonymkode: e036a...fcf 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du det? Hilsen K30 som har spilt skytespill med barna til stede Anonymkode: e036a...fcf Da er du en dårlig mor. er du stolt? K29 Anonymkode: 4f8d3...d3e 15
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #12 Skrevet 15. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke at han sitter og spiller som er problemet, men at han spiller så voldelige skytespill foran små barn. Det kan jo umulig være bra for dem å sitte å se på. Hadde han spilt supermario eller crash bandicoot så hadde jeg jo ikke reagert på det. Synes du det er merkelig at jeg reagerer som jeg gjør? Ts Anonymkode: ae818...8bb Ikke merkelig at du reagerer som du gjør, men jeg har ikke noe tro på at det vil skade barna. Om noe ville jeg vært mer bekymret for barnespill typ Crash Bandicoot og Supermario. Der har en stab av folk med PhD i barnepsykologi og avhengighet jobbet dag og natt med å designe plingelyder og fargerike blink for å gi barnet en liten dose dopamin slik at det blir mest mulig avhengig av å fortsette å spille. Du kan like gjerne gi barnet knark. Anonymkode: a31a4...f40 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #13 Skrevet 15. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det her er så typisk menn, ingen kvinner ville gjort noe sånt rundt et lite barn. Hadde jeg vært deg så hadde dumpet han, ingen god far spiller voldelige spill foran små barn. Anonymkode: 4f8d3...d3e All forskning viser at barn ikke tar skade av å vokse opp uten en far. Eller, vent... Anonymkode: a31a4...f40 3
DildoShwaggins Skrevet 15. januar 2022 #14 Skrevet 15. januar 2022 Jeg ser ikke problemet med det. For så små barn har ingen forståelse av hva som skjer uansett. I tillegg tviler jeg sterkt på at barna følger så veldig med på spillet, når det ikke er noe som fenger dem. Jeg får ikke en gang treåringen til å følge med mer enn noen minutter, selv når hun har bestemt filmen på TV. Dere som mener han er en dårlig far og burde dumpes virker jo ikke akkurat så oppegående selv. Tenk at dét definerer om man er en god forelder eller ikke, å at det er grunn nok til å gå fra noen. Ikke rart så mange barn vokser opp med skilte foreldre... 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #15 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da er du en dårlig mor. er du stolt? K29 Anonymkode: 4f8d3...d3e Jeg er en fantastisk mor, å det er jeg veldig stolt over ja. Barna mine har vokst opp å blitt snille, høflige og omtenksomme små mennesker. Med spilling som interesse Anonymkode: e036a...fcf 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #16 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke merkelig at du reagerer som du gjør, men jeg har ikke noe tro på at det vil skade barna. Om noe ville jeg vært mer bekymret for barnespill typ Crash Bandicoot og Supermario. Der har en stab av folk med PhD i barnepsykologi og avhengighet jobbet dag og natt med å designe plingelyder og fargerike blink for å gi barnet en liten dose dopamin slik at det blir mest mulig avhengig av å fortsette å spille. Du kan like gjerne gi barnet knark. Anonymkode: a31a4...f40 My thoughts exactly. Men nå gjelder jo dette en del skytespill også. Fortnite er vel det verste eksempelet. Selv om voksne synes at kuler som fører til blod er ekkelt, tviler jeg på at en treåring reflekterer noe videre over krigens grusomheter der pappa sitter og spiller. Helt sikker på at det er ufarlig på alle måter, med mindre pappa er helt grønnsak og spiller 24/7 eller glemmer ungene fullstendig. Anonymkode: 7e732...ebe 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #17 Skrevet 15. januar 2022 Selvfølgelig er ikke dette ok, og de som sier noe annet er helt på bærtur! 🤦♀️🙄 Å normalisere og ufarliggjøre vold hører ingen steder hjemme i en barneoppdragelse. Jeg hadde faktisk satt Playstationen på loftet, sagt jeg hadde kastet den og at den idiotiske guttevalpen kunne få en ny når han forstår at han er far nå. Barn legger seg tidlig, det er fullt mulig å spille TV-spill etter barnas leggetid. Lek med barna i stedet! Herlighet. 🙄🤦♀️ Anonymkode: dba9f...24b 7
Mellion Skrevet 15. januar 2022 #18 Skrevet 15. januar 2022 DildoShwaggins skrev (50 minutter siden): Jeg ser ikke problemet med det. For så små barn har ingen forståelse av hva som skjer uansett. I tillegg tviler jeg sterkt på at barna følger så veldig med på spillet, når det ikke er noe som fenger dem. Jeg får ikke en gang treåringen til å følge med mer enn noen minutter, selv når hun har bestemt filmen på TV. Dere som mener han er en dårlig far og burde dumpes virker jo ikke akkurat så oppegående selv. Tenk at dét definerer om man er en god forelder eller ikke, å at det er grunn nok til å gå fra noen. Ikke rart så mange barn vokser opp med skilte foreldre... Så små barn for definitivt med seg hva som skjer rundt dem og hva de ser på tv kan påvirke dem, selv om de er i ung alder. Jeg har sett barn i barnehagealder leke ut skytespill - der de går rundt å skyter, dreper og «banker» hverandre i leken som om det skulle vært paradis de lekte. De vil da få et veldig usunt forhold til drap, vold ect. 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #19 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): All forskning viser at barn ikke tar skade av å vokse opp uten en far. Eller, vent... Anonymkode: a31a4...f40 Vente på hva? At du skal dobbelsjekke? Anonymkode: bfc52...225 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #20 Skrevet 15. januar 2022 Mellion skrev (4 minutter siden): Så små barn for definitivt med seg hva som skjer rundt dem og hva de ser på tv kan påvirke dem, selv om de er i ung alder. Jeg har sett barn i barnehagealder leke ut skytespill - der de går rundt å skyter, dreper og «banker» hverandre i leken som om det skulle vært paradis de lekte. De vil da få et veldig usunt forhold til drap, vold ect. Det gjorde vi også. Cowboy og indianere. Vi drepte de alle hver gang. Jeg har også hørt at veldig mange andre lekte dette som små. Gikk fint med alle, gitt. Anonymkode: bfc52...225 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå