Gå til innhold

Vurderer å gå over til kaloritelling igjen, trenger noen innspill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har på 2-3 uker gått ned 3,6 kg med å kutte ut sukker og hvete, bare tre måltider for dagen og ingen kvelds. Det har vært veldig tøft, men gått greit. Merker jeg begynner å bli lei av kostholdet jeg må holde meg til, og kunne tenke meg å spise knekkebrød med egg på, en potet til middag og litt mørk sjokolade en lørdags kveld. Jeg har ikke behov for de store utskeielsene jeg hadde før. Tenker jeg og kan ha f eks lunsj som kun er salat. Men det å kategorisk holde seg unna all sukker troe jeg ikke at jeg gidder. 
Hva tenker dere, bør det kunne gå? Ellers noen tips til hva jeg bør spise? 

Anonymkode: 57897...4b6

Videoannonse
Annonse
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har på 2-3 uker gått ned 3,6 kg med å kutte ut sukker og hvete, bare tre måltider for dagen og ingen kvelds. Det har vært veldig tøft, men gått greit. Merker jeg begynner å bli lei av kostholdet jeg må holde meg til, og kunne tenke meg å spise knekkebrød med egg på, en potet til middag og litt mørk sjokolade en lørdags kveld. Jeg har ikke behov for de store utskeielsene jeg hadde før. Tenker jeg og kan ha f eks lunsj som kun er salat. Men det å kategorisk holde seg unna all sukker troe jeg ikke at jeg gidder. 
Hva tenker dere, bør det kunne gå? Ellers noen tips til hva jeg bør spise? 

Du har jo hatt veldig gode resultater da! Gratulerer med det! Synd det ikke er motivasjon nok til og gidde mer. Kan du spise knekkebrød uten hvete da? Litt mørk sjokolade kan du vel spise uansett? Vet ikke hvor mye en potet skader, men klarer du og holde det til en, og hvor mye glede gir det? De tingene du nevner er jo ikke så voldsomt ille, ikke i de mengdene ihvertfal. Det som kan skje er jo at du ikke får like gode resultater ,men.. prøv et par uker og se? 🤷‍♀️ Det er veldig lett og bli matlei, så vet ikke hvor variert du spiser.

Skrevet

Vanskelig å si hva du ellers bør spise, når du ikke forteller hva det er du spiser allerede. Hvordan ser en normal dag ut for deg? 

Anonymkode: 68300...4de

• Liker 1
Skrevet

Du må finne noe som passer for deg, i lengden. Du MÅ ikke kutte ut sukker og hvete, om du ikke vil og føler det er veldig viktig for deg.

Jeg har gått ned snart 30kg siste 18 mnd, og har ikke kuttet ut noen matgrupper eller sånn 🤷‍♀️ Spiser ikke etter en spesiell diett i det hele tatt, bare mindre mengder av alt - og spesielt ting med mye kalorier. Senest i dag hadde jeg en stor burger med både vanlig brød, mye bacon, aioli, grønnsaker og div. En sjokolade også. Men sett i lys av hva jeg har spist resten av dagen og uka, så går jeg fortsatt ned 😊

Anonymkode: 63397...b8c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har gått ned drøye 20 kg siden forsommeren og spiste knekkebrød med egg senest i dag. Poteter spiser jeg ukentlig og litt snop hver lørdag. Har vent kroppen til mindre porsjoner, spiser mye grønt, drikker vann og tar generelt klokere valgt. Spist alt, men med måte 😊

Anonymkode: 32786...d6e

• Liker 2
Skrevet
laPistola skrev (1 time siden):

Du har jo hatt veldig gode resultater da! Gratulerer med det! Synd det ikke er motivasjon nok til og gidde mer. Kan du spise knekkebrød uten hvete da? Litt mørk sjokolade kan du vel spise uansett? Vet ikke hvor mye en potet skader, men klarer du og holde det til en, og hvor mye glede gir det? De tingene du nevner er jo ikke så voldsomt ille, ikke i de mengdene ihvertfal. Det som kan skje er jo at du ikke får like gode resultater ,men.. prøv et par uker og se? 🤷‍♀️ Det er veldig lett og bli matlei, så vet ikke hvor variert du spiser.

Poteter er ikke farlig og gluten er ikke farlig (med mindre man har cølaki). Kan bare slutte med dette hysteriet rundt enkelte matgrupper 

Anonymkode: 6bbfc...0b7

Skrevet

De små forandringene du ønsker deg burde gå helt fint. Å være for streng vil ikke holde i lengden så å balansere kostholdet litt mer nå er nok smart. 

Anonymkode: eccc1...8a9

Skrevet

Jeg fant ut at jeg fortsetter med kostholdet for jeg raser nedover. Og når jeg er der jeg skal, så vil jeg prøve meg dram med justeringer jeg kan leve med. Gått ned 4,1 kg nå. Ble veldig motivert i dag morges 😊 men takk for alle svar, tar de med meg fremover 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...