AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Jeg har litt vanskelig tenningsmønster, dvs blir gjerne helt ut av det blå kåt og kan trenge ca 1 minutt forspill, mens andre ganger kan samboer kose med meg enn så lenge, og jeg er helt avkoblet, og heller ikke for at det nødvendigvis er noen problemer eller bekymringer som står i veien. Bare er ikke i humør, uten noen spesiell grunn. Jeg prøver absolutt ikke å være vanskelig, hodet vil veldig ha lyst, gjerne hver dag, men kroppen kobler ikke på. Jeg har lyst til å ha lyst liksom. En god del ganger han har prøvd seg, får han ingen respons fra meg. Så nå sier han rett ut at han ikke gidder å ta initiativ lengre i det hele tatt. Vi har sex når jeg tar initiativet, altså når jeg er klar. Han vil alltid uansett. Til opplysning er dette 1-2 ggr/uka, noe jeg ikke synes er krise lite e.l. Føler det veldig tveegget. På en måte digg å bare "jeg vi ha sex nå" og få det, ig samtidig ikke noe press fra han. På den annen side stusselig fordi det alltid er jeg som må ta initiativet, aldri føle en kåt kar som vil ha meg liksom. Selv om jeg jo virkelig gjør det de gangene jeg setter det igang. Hva hadde du synes? Velsignelse eller forbannelse? Anonymkode: e8afb...58b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Synes ikke det høres ut som hverken velsignelse eller forbannelse. Du er den du er og dere har gått til en ordning. Anonymkode: c6ff5...109
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Må være litt kjedelig å være han da. Jeg vet av erfaring at det kan gå litt på selvfølelsen at partner "alltid sier nei", for å si det sånn. Du skriver at han ikke gidder å prøve mer og det er ikke bra. Det kommer til å gå utover forholdet hvis han ikke føler at han kan initiere til sex. Det kommer til å bli et problem etter hvert. Så jeg mener det er en forbannelse. Anonymkode: b00e0...647 1
BalledHead Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Min erfaring er også at det å bli avvist 19/20 ganger, er en major turnoff. Det er greit at man som mann «alltid er klar» - men det er utrolig kjipt å bli avvist konstant. Da blir det lett en sånn greie som blir et gnag på forholdet enten man vil eller ikke. Så hvis jeg skulle kategorisert det som en av de to - basert på egen erfaring - ville det helt klart vært en forbannelse, for det sliter mer på enn man kanskje liker å innse 🙈
MrKennedy75 Skrevet 16. januar 2022 #5 Skrevet 16. januar 2022 Skulle nesten tro du var kona mi 🙂 Jeg har det på samme måte, jeg har gitt opp å ta initiativ. Det kan nok føles behagelig for deg og selv kunne bestemme til enhver tid når du skal ha sex, men du har helt rett i at det er et tveegget sverd. Du må også huske at det er ikke alltid menn har lyst, det er en forventning som er lagt på oss, som det skal mye til at vi bryter. Selv hvis du aksepterer at mannen har rett til å si nei, er det likevel sånn at hvis en kvinne sier nei fem ganger på rad er det ingen som reagerer, sier en mann nei fem ganger på rad vil han allerede ha fått spørsmålet "er det noe galt" minst to ganger. Det er høyst sannsynlig at dere har hatt sex flere ganger når han ikke har hatt lyst, men enten orker han ikke nevnte spørsmål, eller han "vet" at hvis han sier nei er det en uke til neste gang, noe kanskje han synes er alt for lenge. Høres ut som dere i det minste bør snakke sammen, kanskje søke hjelp hos en sexolog eller noe sånn også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå