AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Del Skrevet 15. januar 2022 Hei. Jeg hadde tenkt å ta 80% permisjon slik at jeg har mulighet til å jobbe en og annen kveld/helg. Jeg er selvstendig næringsdrivende. Men mannen min må ta sin kvote som 100%. Og det å ta 80% i 59 uker eller 100% i 49 uker er et valg som må gjelde begge. derfor lurer jeg på hvilke muligheter jeg har som selvstendig næringsdrivende? kan jeg ta 100% permisjon, men likevel ta enkelte oppdrag på kveldstid? Eller kan jeg ta en redusert/delvis permisjon som muliggjør litt fleksibilitet? Anonymkode: 4417a...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 15. januar 2022 #2 Del Skrevet 15. januar 2022 Mener du kan ta 100% og så utsette permisjonen med jobb de dagene det gjelder. Tror det må meldes på forhånd og kan endres underveis. Men hør med Nav Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Del Skrevet 15. januar 2022 Du kan søke gradert uttak fra 7. uke etter fødsel. Da kan du jobbe i kombinasjon med foreldrepenger og strekker perioden tilsvarende. Jobber du tre uker før termin og seks uker etter fødsel, må nav avkorte foreldrepengene. Anonymkode: 7c3e5...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Del Skrevet 15. januar 2022 Ok. Så hvis jeg jobber en kveld eller en lørdag; må jeg da søke om utsatt permisjon? For det er jo egentlig bare dagtid jeg får foreldrepenger for? Anonymkode: 4417a...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #5 Del Skrevet 21. juli 2023 Fant du ut av det? Er i samme situasjon selv nå. Anonymkode: 63471...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #6 Del Skrevet 21. juli 2023 Jeg mener man ikke kan ha inntekt utenom hvis man er i 100% permisjon, da må man gradere permisjonen. Det er det samme når på døgnet man jobber. Men ville sjekket med NAV om tolkningen min er riktig. Men man kan se på det slik: Permisjonspengene fra NAV kjøper ikke tiden din fra 8-16 mandag til fredag, slik at du kan tjene så mye du vil utenom disse tidspunktene. Du får ikke bare foreldrepenger for dagtid. Det er jo mange som har normalarbeidstid utenom dette (kveld/natt/helg). Derimot er pengene fra NAV en erstatning for inntekten du mister når du ikke er i jobb, men ivaretar barnet ditt. Uansett når på døgnet du ellers ville jobbet normalt sett. Anonymkode: 48ec8...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #7 Del Skrevet 22. juli 2023 Du må gradere permisjonen din, enkelt og greit. Anonymkode: 43f71...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå