Gå til innhold

Blir man ikke oppringt ved positiv koronatest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir man ikke oppringt om man tester positivt for covid? Skal man varsle noen? Trodde det var mer oppfølging, men det er kanskje slutt på det nå?

Anonymkode: 9a8af...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har så mye å gjøre at de ikke rekker å ringe alle. Du har den informasjonen du trenger hif og svaret får du på helsenorge.no

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken888 skrev (7 minutter siden):

De har så mye å gjøre at de ikke rekker å ringe alle. Du har den informasjonen du trenger hif og svaret får du på helsenorge.no

Har fått positivt svar. Bare usikker på hvem jeg skal varsle - eller om jeg skal varsle noen i det hele tatt. Skjønner at de har det travelt, men har de sluttet med smittesporing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av smittevernsteamet i kommunen samme dag som min PCR-test kom på HelseNorge. 

Anonymkode: 71cef...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har fått positivt svar. Bare usikker på hvem jeg skal varsle - eller om jeg skal varsle noen i det hele tatt. Skjønner at de har det travelt, men har de sluttet med smittesporing?

Du skal varsle nærkontaktene dine. 

Anonymkode: 71cef...a49

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsle alle som

var nærkontakter med deg fra 48 timer FØR  første symptom og frem til idag. Hvis du ikke har symptomer må du varsle alle nærkontakter du har fra 48 timer FØR testen ble tatt (ikke fra resultatet kom, men når testen ble tatt) og frem til idag. De skal ringe 

Anonymkode: daaee...aa8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Da jeg hadde korona for en mnd siden ble jeg oppringt. Fikk beskjed om at jeg selv skulle si ifra til nærkontakter. Råder deg til det samme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er usikker, det er ikke så lett å vite hva man skal gjøre. 

Men du bør nok gå igang med å varsle nærkontakter selv. 

En annen viktig ting er å legge inn positivt resultat i smittesporings-apoen hvis du har den. Det er den eneste måten å varsle andre mer perifere mennesker rundt deg, hvis du har beveget seg litt ute i det siste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk påvist korona på helseNorge i dag, ble ikke oppringt.

Endret av Neverland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell fra kommune til kommune. Vi fikk kun sms med lenker der vi skulle lese om hva vi skulle gjøre. Fordi jeg tidligere har vært i kontakt med smittesporingsteamet I kommunen fordi jeg er barneidrett-trener så har jeg direktenummer og ringte siden vi var usikre på hva vi skulle si til nærkontakter på idretten, om de skulle i karantene, teste seg eller bare "observere symptomer "...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...