Gå til innhold

Skeie ut én kveld, vil det påvirke noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger i kaloriunderskudd nå og bruker Lifesum for å logge kalorier. I kveld har vi så lyst på en pizza kjørt hjem og kose oss, men sliter både med skyldfølelse og noe frykt for at en kveld, med det som vil bli godt over kaloriinntak, vil føre til vektoppgang? Jeg ligger fint under ellers og har gått ned, og har ikke problemer med å gå tilbake til underskudd i morgen. 

Anonymkode: db779...20f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går Kanskje opp noen hundre gram? Spiller ingen rollen
Vil jo påvirke masse om du kutter ut dietten bare fordi du skeia ut en kveld. Om du fortsetter dietten  i morgen vil du jo gå ned når du begynner på diett igjen. 

Anonymkode: b86f8...bba

Skrevet

Nei, det påvirker ikke noe å spise en pizza en kveld. Hvis du begynner å tenke slik må du være obs fremover...

Anonymkode: 2730d...1c6

• Liker 1
Skrevet

Spis pizza hvis du har lyst på det. Dagsgjennomsnittet for denne uken vil selvfølgelig bli noe høyere, med mindre du spiser mindre i morgen. Det "verste" som kan skje er at du ikke går ned noe neste uke. Men det er én uke av mange. Tenk langsiktig, og et kosthold du skal leve med. 

Anonymkode: 77fdb...244

• Liker 2
Skrevet

Man kan fint spise pizza en dag og fortsatt ligge under kaloriinnskudd-grensa. Bare spis mindre enn ellers i løpet av dagen og ikke spis etter kl. 21. Så lenge du vet mer sikkerhet at du ikke skeier ut flere dager som er veldig fort gjort å gjøre når man har fått smaken på noe godt så skal det ikke være noe fare i det hele tatt, men det vil nok ta bittelitt lengre tid ved å nå målet.

Anonymkode: 213fb...2d7

Skrevet

En kilo i vektendring tilsvarer ca. 7000 kalorier i overskudd/underskudd. Vet ikke hvor mange kalorier det er i akkurat den pizzaen du velger, men du må spise minst 3 hele pizzaer i tillegg til dine vanlige måltid om du skal gå opp en kilo. Kos deg med pizzaen, du.

Anonymkode: 8ab89...717

• Liker 2
Skrevet

Å gå ned i vekt er en maraton ikke en sprint. Mye bedre å kose seg litt innimellom også være streng i hverdagene. Slik klarer man å faktisk holde seg slik resten av livet og ikke bare en periode. 

Og du kan være i kaloriunderskudd selvom du spiser pizza i dag også. Spiste selv pizza til frokost i dag, men skal likevel klare å holde meg under kalori"grensa", men om jeg kommer over spiller det ingen rolle for en dag uansett :) 

Anonymkode: 2cbbe...af0

• Liker 1
Skrevet

Så lenge en holder seg innen kaloribudsjettet og ikke overdriver der, så går det bra. Men det jeg derimot kjenner etter et slikt måltid er at vannet holder noen dager. Mulig det skyldes salt og mel, eller det fete kjøttet/chorizoen osv. Men mandag-tirsdag er jeg i rute igjen. Kos deg med pizza! 

Anonymkode: 77b52...a52

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...