AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Jeg er veldig nedfor, føler meg deprimert og ikke lykkelig. Jeg vet at det er hormoner og graviditeten som gjør det, men igjen gjør det at samboer blir nedfor og mener at vi ikke klikker sammen. Han er lei av at jeg er nedfor, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir lei av at han ikke forstår, at det er vanskelig å bare være "glad"... Noen råd? Anonymkode: adae6...0b5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Hvor langt er du på vei? Har du vurdert abort? Klarer du deg praktisk og økonomisk som alenemor? Sannsynligvis ikke det du vil høre, men hvis forholdet er dårlig allerede i graviditeten, blir det ikke bedre med en baby... Våkennetter i flere år, lite frihet og egentid osv.... Anonymkode: e9a1c...555 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 «Ikke klikker lenger»? Har du vært hos fastlegen eller helsepersonell og fortalt dem dette da? De kan helt klart hjelpe deg. Utrolig trist å høre at din samboer ikke viser noe forståelse overfor din situasjon. Kanskje dere kan prøve parterapi? Hvor langt er du på vei da? Anonymkode: 06611...f88 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor langt er du på vei? Har du vurdert abort? Klarer du deg praktisk og økonomisk som alenemor? Sannsynligvis ikke det du vil høre, men hvis forholdet er dårlig allerede i graviditeten, blir det ikke bedre med en baby... Våkennetter i flere år, lite frihet og egentid osv.... Anonymkode: e9a1c...555 Jeg er 20 uker nå. Det er egentlig ikke dårlig, men han blir påvirket av mitt humør - noe som igjen gjør at han bli lei.. Anonymkode: adae6...0b5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor langt er du på vei? Har du vurdert abort? Klarer du deg praktisk og økonomisk som alenemor? Sannsynligvis ikke det du vil høre, men hvis forholdet er dårlig allerede i graviditeten, blir det ikke bedre med en baby... Våkennetter i flere år, lite frihet og egentid osv.... Anonymkode: e9a1c...555 Vi har et barn på 4 år fra før, så vi vet hvordan det er med barn. Anonymkode: adae6...0b5 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Ikke klikker lenger»? Har du vært hos fastlegen eller helsepersonell og fortalt dem dette da? De kan helt klart hjelpe deg. Utrolig trist å høre at din samboer ikke viser noe forståelse overfor din situasjon. Kanskje dere kan prøve parterapi? Hvor langt er du på vei da? Anonymkode: 06611...f88 Nei, jeg har time til fastlege den 21 januar, på fredag. Nei, han forstår ikke hvordan jeg har det. Jeg klarer ikke være glad, jeg er nedstemt og tom. Det er utrolig vanskelig, spesielt at han ikke forstår at det ikke er "meg" Anonymkode: adae6...0b5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Søk opp familievernkontoret. De kan hjelpe dere Anonymkode: 06611...f88
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Ta han med neste gang du skal til jordmor, så kan hun forklare litt om hvordan hormonendringene påvirker deg. Dette er jo veldig vanlig! Selv var jeg superirritabel på mannen min i siste svangerskap, men det gikk over! Mannen din må bare flytte blikket ut av egen navle, dette er høyst midlertidig og du og baby burde være i fokus nå. Mange par får dessuten en boost rett etter fødsel, hvor man føler seg ekstra knyttet sammen av dette nye dyrebare dere sammen skal passe på. Anonymkode: ec737...daa 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Så han for seg at dette skulle være en rosa tid fylt med glede og spenning eller noe? En voksen person skjønner jo at graviditet kan tære på og gi et varierende humør og dagsform. Ta han med til jordmor, kanskje han forstår bedre om han får snakke med fagperson. Anonymkode: 83488...1cc 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er veldig nedfor, føler meg deprimert og ikke lykkelig. Jeg vet at det er hormoner og graviditeten som gjør det, men igjen gjør det at samboer blir nedfor og mener at vi ikke klikker sammen. Han er lei av at jeg er nedfor, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg blir lei av at han ikke forstår, at det er vanskelig å bare være "glad"... Noen råd? Anonymkode: adae6...0b5 Altså hva faen, er han helt idiot eller?! Man sår IKKE tvil om relasjonen deres og følelsene når dama er gravid og hormonell. Da trenger du trygging, omsorg, at han viser at han er til å stole på. Herregud så dumme enkelte menn er noen ganger 🤦♀️ Anonymkode: 820e2...24e 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Det kan jo hende du har svangerskapsdepresjon. Da kanskje det kan være lurt å prate med legen din og se om du kan få noe hjelp ❤️ ikke godt å ha det sånn- og blir hvertfall ikke noe bedre når man føler at partner ikke er støttende. 😕 Anonymkode: 76042...93d 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det kan jo hende du har svangerskapsdepresjon. Da kanskje det kan være lurt å prate med legen din og se om du kan få noe hjelp ❤️ ikke godt å ha det sånn- og blir hvertfall ikke noe bedre når man føler at partner ikke er støttende. 😕 Anonymkode: 76042...93d Nei det er tungt. Vi har ikke snakket noe hele helgen, bare gått forbi hverandre. Jeg føler jeg ble enda mer nedfor etter han sa som han gjorde, hvordan kan han si det når jeg sitter her smelt på tjukken? Jeg har ikke tenkt tanken om at vi ikke klikker, det er ikke det som er problemet mener jeg. Jeg har ikke hatt overskudd til noe ekstra fordi jeg er så tom, nedfor, ja jeg vet ikke. Jeg har kanskje svangerskapsdepresjon og det er det som er problemet, for klikker ellers gjør vi jo.. Derfor ble jeg så utrolig skuffet, at han ikke kan sette seg inn i min situasjon, men skylde på at jeg og han ikke klikker. Anonymkode: adae6...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det er tungt. Vi har ikke snakket noe hele helgen, bare gått forbi hverandre. Jeg føler jeg ble enda mer nedfor etter han sa som han gjorde, hvordan kan han si det når jeg sitter her smelt på tjukken? Jeg har ikke tenkt tanken om at vi ikke klikker, det er ikke det som er problemet mener jeg. Jeg har ikke hatt overskudd til noe ekstra fordi jeg er så tom, nedfor, ja jeg vet ikke. Jeg har kanskje svangerskapsdepresjon og det er det som er problemet, for klikker ellers gjør vi jo.. Derfor ble jeg så utrolig skuffet, at han ikke kan sette seg inn i min situasjon, men skylde på at jeg og han ikke klikker. Anonymkode: adae6...0b5 Dere trenger hjelp, NÅ. Anonymkode: 83488...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå