AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Jeg trodde virkelig dette var overdrevent og ikke kunne være sant, men nå har vi jammen opplevd det selv! Vi har vært mye i kontakt med klasselærer og også daglig leder pga et dårlig klassemiljø. Det er mye erting, plaging og bråk. Vi har alltid vært høflige og vist forståelse for at ting ikke er ordnet på 1-2-3. Vi har også uttrykt bekymring for undervisningen i enkelte fag, sammen med noen andre foreldre, fordi klassen henger langt etter der de skal være. Så da dukket det plutselig opp en bekymringsmelding til barnevernet fra læreren/skolen. Meldingen var ganske diffus men sier at barnet vårt må ha det vanskelig hjemme. Saken ble raskt henlagt, og vi fikk til et dialogmøte med skolen og barnevernet hvor barnevernet sa klart i fra at dette ikke er greit. Barnevernet mener skolen prøver seg på ansvarsfraskrivelse. Utrolig glad for at barnevernet raskt så hva som foregikk!! De har bare vært greie med oss, men fytti rakkern så sint man blir på så uproff oppførsel fra skolen! Vi vurderer nå skolebytte om ikke ting bedrer seg. Nå skjønner jeg hvordan det føles og jeg føler med dere som må igjennom lignende. Anonymkode: ea59b...d64 35 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Det der syns jeg er skremmende! At det kan være mulig… At skolen går til motangrep fordi dere har klaget. Hva sa de selv på møtet da? Anonymkode: cd1f1...b70 11
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Velkommen etter. Det er en velkjent sak at offentlige institusjoner misbruker meldeplikten sin. Folk som deg tror det ikke før de opplever det selv. Anonymkode: 35f39...099 13
GammelKaktus Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Jeg regner med dere allerede har anmeldt skolen til fylkesmannen? Tror jeg hadde sendt bekymringsmeldingen fra skolen og barnevernets respons som er vedlegg. Så hadde jeg nok byttet skole for det er jo tydelig at de er komplett udugelige. 30
minister-mio Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Klag til statsforvalter, det virker ikke som meldeplikt 17
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Velkommen etter. Det er en velkjent sak at offentlige institusjoner misbruker meldeplikten sin. Folk som deg tror det ikke før de opplever det selv. Anonymkode: 35f39...099 Ja, jeg har lært leksen min og derfor ville jeg dele det her. Innrømmer lett at jeg har vært passe naiv før 😉 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det der syns jeg er skremmende! At det kan være mulig… At skolen går til motangrep fordi dere har klaget. Hva sa de selv på møtet da? Anonymkode: cd1f1...b70 De kom bare må «svada», at det var misforståelser osv. FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): Jeg regner med dere allerede har anmeldt skolen til fylkesmannen? Tror jeg hadde sendt bekymringsmeldingen fra skolen og barnevernets respons som er vedlegg. Så hadde jeg nok byttet skole for det er jo tydelig at de er komplett udugelige. Ja, vi har sendt inn alt til Statsforvalteren. Jeg vil gjerne at barnet bytter skole, men far er nok mer fornuftig som mener skolen bør få sjansen til å rydde opp en siste gang. minister-mio skrev (16 minutter siden): Klag til statsforvalter, det virker ikke som meldeplikt 👍 Anonymkode: ea59b...d64 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Enig i at dere bør melde til Statsforvalteren dersom dere er meldt til barnevernet uten grunn. Det er brudens taushetsplikten. Det skal være grunn til å mistenke alvorlig omsorgssvikt (eller vold, overgrep etc). Anonymkode: 39641...a1f 12
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Velkommen etter. Det er en velkjent sak at offentlige institusjoner misbruker meldeplikten sin. Folk som deg tror det ikke før de opplever det selv. Anonymkode: 35f39...099 Håper ikke du tror det er normalen! Jeg jobber selv på ungdomsskole og vi melder virkelig bare når det er klare indikasjoner på omsorgssvikt. Foreldre vi syns er slitsomme kan bli baksnakket innad i kollegiet, men der stopper det. Forøvrig er min arbeidsplass også flink på å ta konstruktiv kritikk, så rektor tar alltid tak i lærere som får mye klager. Anonymkode: b5c3c...433 9
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Håper virkelig at statsforvalter behandler klagen deres på en grundig måte. Grusomt at dette pågår fremdeles. Anonymkode: 63fa7...38d 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper ikke du tror det er normalen! Jeg jobber selv på ungdomsskole og vi melder virkelig bare når det er klare indikasjoner på omsorgssvikt. Foreldre vi syns er slitsomme kan bli baksnakket innad i kollegiet, men der stopper det. Forøvrig er min arbeidsplass også flink på å ta konstruktiv kritikk, så rektor tar alltid tak i lærere som får mye klager. Anonymkode: b5c3c...433 Det er mange skoler som melder som trussel mot foreldre. Selvom det ikke skjer på din skole så skjer det flere andre steder. Anonymkode: 416e5...7b2 9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #11 Skrevet 16. januar 2022 Ingen skade skjedd, kanskje neste bekymringsmelding hjelper et annet barn. Anonymkode: 38644...199 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #12 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen skade skjedd, kanskje neste bekymringsmelding hjelper et annet barn. Anonymkode: 38644...199 Det er feil tankegang. At uskyldige blir meldt, hjelper ikke de som er utsatt for omsorgssvikt. Anonymkode: 63fa7...38d 13
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #13 Skrevet 16. januar 2022 Til å ha vært så mye i kontakt med skolen, er det jo merkelig at du ikke har begrepene i orden? Trodde kontaktlærer og rektor var relativt vanlige begrep i skolenorge? Klasselærer og daglig leder... Jaja. Kan få folk til å mistenke at du er en av dem som er ute etter å svartmale både skoler og bvt. Anonymkode: 9efa2...fa5 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #14 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Til å ha vært så mye i kontakt med skolen, er det jo merkelig at du ikke har begrepene i orden? Trodde kontaktlærer og rektor var relativt vanlige begrep i skolenorge? Klasselærer og daglig leder... Jaja. Kan få folk til å mistenke at du er en av dem som er ute etter å svartmale både skoler og bvt. Anonymkode: 9efa2...fa5 Sitter igjen med det samme inntrykket. Det lukter svartmaling lang vei. Anonymkode: df080...69f 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #15 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Til å ha vært så mye i kontakt med skolen, er det jo merkelig at du ikke har begrepene i orden? Trodde kontaktlærer og rektor var relativt vanlige begrep i skolenorge? Klasselærer og daglig leder... Jaja. Kan få folk til å mistenke at du er en av dem som er ute etter å svartmale både skoler og bvt. Anonymkode: 9efa2...fa5 Håper ikke du mener meg. Her er klasselærer og daglig leder det vi bruker. Jeg svartmaler ikke bvt!! De har vært helt fantastiske med oss! De så jo fort hva som foregikk så jeg har stor tillit til dem. Anonymkode: ea59b...d64 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Skrevet 16. januar 2022 Klasselærer og daglig leder? Regner med at det da er Steinerskolen, siden det er de som bruker de begrepene på sine ansatte. Anonymkode: 7f5c0...5a5 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til å ha vært så mye i kontakt med skolen, er det jo merkelig at du ikke har begrepene i orden? Trodde kontaktlærer og rektor var relativt vanlige begrep i skolenorge? Klasselærer og daglig leder... Jaja. Kan få folk til å mistenke at du er en av dem som er ute etter å svartmale både skoler og bvt. Anonymkode: 9efa2...fa5 Det peker i retning av Steinerskolen… Anonymkode: 7f5c0...5a5 5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #18 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg trodde virkelig dette var overdrevent og ikke kunne være sant, men nå har vi jammen opplevd det selv! Vi har vært mye i kontakt med klasselærer og også daglig leder pga et dårlig klassemiljø. Det er mye erting, plaging og bråk. Vi har alltid vært høflige og vist forståelse for at ting ikke er ordnet på 1-2-3. Vi har også uttrykt bekymring for undervisningen i enkelte fag, sammen med noen andre foreldre, fordi klassen henger langt etter der de skal være. Så da dukket det plutselig opp en bekymringsmelding til barnevernet fra læreren/skolen. Meldingen var ganske diffus men sier at barnet vårt må ha det vanskelig hjemme. Saken ble raskt henlagt, og vi fikk til et dialogmøte med skolen og barnevernet hvor barnevernet sa klart i fra at dette ikke er greit. Barnevernet mener skolen prøver seg på ansvarsfraskrivelse. Utrolig glad for at barnevernet raskt så hva som foregikk!! De har bare vært greie med oss, men fytti rakkern så sint man blir på så uproff oppførsel fra skolen! Vi vurderer nå skolebytte om ikke ting bedrer seg. Nå skjønner jeg hvordan det føles og jeg føler med dere som må igjennom lignende. Anonymkode: ea59b...d64 Dette er maktmisbruk fra skolens side. De sender ut et skremsels skudd til dere for at dere skal bli redd, og slutte å kreve. det er også brudd på taushetsplikten. Meldeplikten skal tas i bruk når der er snakk om alvorlig omsorgssvikt. Konsekvensen er mistillit til skolen videre. Anonymkode: 965c3...3ae 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #19 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det peker i retning av Steinerskolen… Anonymkode: 7f5c0...5a5 Da burde det vært null problem å gå nærskolen istedenfor, om det er sånn at mange ikke lengre har tillit til steinerskolen. Anonymkode: 9efa2...fa5
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen skade skjedd, kanskje neste bekymringsmelding hjelper et annet barn. Anonymkode: 38644...199 Man bruker jo av ressursene til barnevernet, som kunne blitt brukt mer fornuftig for å hjelpe barn som faktisk har problemer. Anonymkode: f8ddc...fd8 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå