AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Hei! Jeg vet ikke om jeg er på riktig avdeling da babyen min er blitt 14 mnd, om jeg burde poste på barn og familie nå? 🙊 Men uansett - har aldri holdt meg til en timeplan med datteren min, har gått ut i fra hennes våken vindu og tatt det derfra, hun har sovet ganske greit 12 timer på nettene og 30 min-1 time på dagen. Leggetid har vært alt fra 1900 til 2030. Men så ble hun skikkelig syk for første gang for kanskje 1,5 mnd siden og sov typ 15-16 timer i døgnet (hele natt, formiddag og kvelden). Lot så klart henne sove som hun ville siden hun var kjempe syk med høy feber. Men nå som hun har vært frisk lenge, er døgnrytmen fortsatt litt rar, hun sover fks lenge på morgenen (10 tiden) og sover lett 2 timer på dagen. Og legger seg da klart sent (21-2230). Jeg har prøvd å ikke la henne sove så lenge på dagen, men det hadde ikke noe for seg. Så jeg lurer på om jeg på begynne å vekke henne på morgenen? Sånn at hun tar hvilen sin på dagen tidligere = legger seg tidligere. Men det virker så slemt å ikke la kroppen hennes styre det selv, og det blir vanskelig å vekke henne for da gråter hun, jeg tar henne opp for trøst å da sovner hun på meg igjen.. Hvordan gjør dere her inne det, noen gode tips til en frustrert mamma? 😅 Anonymkode: 44858...03c
MapleSirup Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Det er ikke alltid enkelt! Men jeg har alltid latt barna sove. Dersom det innebærer at de er veldig trøtte hvis de må vekkes om morgenen så er min erfaring at de justerer selv ila noen dager. I ditt tilfelle ville jeg nok stått opp tidligere og laget litt bråk! Lukk opp dører, sett på radio… Litt hverdagslige trygge lyder som gjør at hun våkner tidligere. Så vil det nok komme av seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Ville nok prøvd å starte dagen tidligere ja. Du kan jo ta det litt gradvis. Sette døren på gløtt lage litt lyder utenfra osv som hun over foreslår. Ikke nødvendigvis begynne å vekke kl 10, men starte med 9.30 osv Anonymkode: 29c25...3bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå