AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Vi har det egentlig bra men opplever en krise grunnet usikkerhet rundt viktige ting. Det er følelser der. Vil en pause kunne sette alt i perspektiv og redde forholdet? Anonymkode: fa569...102
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Nei. En pause er i praksis det samme som å slå opp. I gode, sunne forhold jobber man seg gjennom kriser sammen, ikke fra hverandre. Anonymkode: 869c7...c75 8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Hva skal dere bruke pausen til og hvordan jobbe dere gjennom dette i pausen? Det skjer ikke noe magisk av seg selv ved å ha en pause. Anonymkode: 49420...ce4 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 Hvis man ikke klarer å løse problemene sammen klarer man hvertfall ikke å løse de fra hverandre. Pause = slutt. Kommunikasjon løser ved å forandre hvordan man snakker til hverandre. Ikke å stikke hodet i sanden. Anonymkode: e12c1...d55 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Jeg har heller ikke troen på pauser. Jeg tror imidlertid at alle par har godt av å av og til få litt avstand, for eksempel ved at man reiser på weekendturer med venner eller en uke borte fra hverandre. Jeg ser på det mer som preventative metoder for å føle på savnet, og føle på alenetid. Hvis det gjøres når man står i en krise, tror jeg det er veldig viktig å ikke kalle det en pause, og å være veldig klare på hvorvidt man har frihet til å flørte og leke med andre eller ikke. Jeg tror altså ikke på pauser i den forstand at man setter sitt samhold til hverandre på vent. Det vil stort sett føre til trøbbel hvis man blir sammen igjen.. Anonymkode: 200a7...d73 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Alenetid kan være fint. Gir rom for refleksjon. Kjenne etter i seg selv om man vil fortsette i den ene eller annen retning. Gjøre det slutt/pause gjør ikke forholdet bedre Anonymkode: e11ba...c37 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Pause førte til at vi tilfeldigvis traff noen nye 😅 Anonymkode: f1cbb...bf4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Nei, pause er i praksis å gjøre det slutt, og ikke bare det, men det er den feigeste måten å gjøre det slutt på. Man vil ha muligheten til å ha ting på gang med andre samtidig som man vil holde døren på gløtt for å gå tilbake til forholdet om man ønsker det, og sørge for at den andre parten blir gående og vente på at man skal finne ut at han/hun ikke var så verst likevel. Ikke godta en pause og ikke foreslå en pause. Enten må man jobbe for forholdet sammen eller så må man bare si rett ut at man ikke vil ha et fullverdig forhold lenger og da er det 100% slutt og begge parter kan gå hver til sitt og gjøre akkurat hva de vil. Anonymkode: c7dfa...d7a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå