AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #21 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg går ned i vekt. Spiser karbohydrater. Trikset mitt er å innta færre kaloriene enn jeg forbrenner. Anbefales for de som vil ned i vekt. Hva hver enkelt forbrenner varierer og styres av fks alder, kjønn, høyde, musklelmasse, vekt, stoffskifte, temperatur osv Anonymkode: 3c258...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #22 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg teller kalorier, men samtidig prøver jeg å unngå mat med mer enn 20 gram per 100 gram karbohydrater. Anonymkode: 8e4a6...82f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #23 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg går ned i vekt. Spiser karbohydrater. Trikset mitt er å innta færre kaloriene enn jeg forbrenner. Anbefales for de som vil ned i vekt. Hva hver enkelt forbrenner varierer og styres av fks alder, kjønn, høyde, musklelmasse, vekt, stoffskifte, temperatur osv Anonymkode: 3c258...cc5 og aktivitet? Anonymkode: ef22a...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #24 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): ja, en fin teoretisk forklaring. Men jeg leste at pasta var en fiende i en artikkel i hverdagsmat.no for dem som skal gå ned i vekt. Anonymkode: ef22a...b5c Pasta, brød og poteter er en fiende hvis du spiser for mye…. Man trenger ikke kutte det ut, som mange tror, men kanskje noen synes det er lettere å holde seg helt unna. Anonymkode: e6775...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #25 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Pasta, brød og poteter er en fiende hvis du spiser for mye…. Man trenger ikke kutte det ut, som mange tror, men kanskje noen synes det er lettere å holde seg helt unna. Anonymkode: e6775...348 Det er kun 17 g karbohydrater per 100 gram i poteter. 70 gram i makaroni. 78 gram i ris. Anonymkode: ef22a...b5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #26 Del Skrevet 15. januar 2022 hvordan forholde seg til banan og deres 12 gram sukker per 100 gram? Anonymkode: ef22a...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 15. januar 2022 #27 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): hvordan forholde seg til banan og deres 12 gram sukker per 100 gram? Anonymkode: ef22a...b5c Som med alt annet. Vurdere «verdien». Jeg har ikke spist banan på .. 12-15 år. Veldig enkelt forhold, banan er ikke digg nok til at jeg vil ha i meg så mye sukker og energi fra en frukt som er veldig lite næringsrik i forhold til annen frukt. Farvel banan. Ikke savnet deg. Så kan jeg jo ikke si at jeg ikke har spist sjokolade på 15 år da.. så det er jo en vurdering ut i fra hva prioriteres på « sukkerkvota « . Hvis du elsker banan så spis litt banan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #28 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): og aktivitet? Anonymkode: ef22a...b5c ja, aktivitet fks påvirker jo også forbrenningen Anonymkode: 3c258...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #29 Del Skrevet 15. januar 2022 Karbohydrater hindrer deg ikke i å gå ned i vekt. Vil du spise karbohydrater så gjør du det Anonymkode: 93ac3...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #30 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Karbohydrater hindrer deg ikke i å gå ned i vekt. Vil du spise karbohydrater så gjør du det Anonymkode: 93ac3...493 Da sier du motsatt av det jeg har lest. At å spise mye karbohydrater er en brems for å gå ned i vekt. Anonymkode: ef22a...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 15. januar 2022 #31 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Da sier du motsatt av det jeg har lest. At å spise mye karbohydrater er en brems for å gå ned i vekt. Anonymkode: ef22a...b5c Folk er ulike. Vi har ikke like kropper. Hen du siterer er sikkert en « sanker» ( kroppen har med evolusjonen vendt seg til sankemat) men du kan som meg være jeger ( vi har ikke vendt oss til moderne kosthold , og kroppene våre vil leve på jegermat som forfedrene våre) . Mange karboentusiaster vil aldri innrømme det - kroppen min fungere sånn, da gjør din det også! Samtidig vil de aldri si « få litt av dine medisiner, de hjelper for deg, da er de bra for meg og- kroppene våre er helt like, og trenger det samme! « Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #32 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da sier du motsatt av det jeg har lest. At å spise mye karbohydrater er en brems for å gå ned i vekt. Anonymkode: ef22a...b5c Å spise mye av hva som helst hindrer vektnedgang. Lev på på kcal om dagen så skal du se du går ned, uansett om det er karbohydrater eller ei i maten. Anonymkode: 3c258...cc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #33 Del Skrevet 15. januar 2022 Lev på få kcal* Anonymkode: 3c258...cc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #34 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da sier du motsatt av det jeg har lest. At å spise mye karbohydrater er en brems for å gå ned i vekt. Anonymkode: ef22a...b5c Kildekritikk er smart å ha. Karbohydrater er energi og bør være en del av et balansert kosthold. Et lavkarbo kosthold vil gi raskere vektnedgang de første ukene fordi du kvitter deg med «fat free mass”, dvs vann, glycogen osv. Etter dette balanserer vektnedgangen seg til å gå like fort som andre dietter. Alle disse krever at du er i kaloriunderskudd. Finn noe du kan leve med resten av livet. Anonymkode: 93ac3...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #35 Del Skrevet 15. januar 2022 laPistola skrev (3 timer siden): Folk er ulike. Vi har ikke like kropper. Hen du siterer er sikkert en « sanker» ( kroppen har med evolusjonen vendt seg til sankemat) men du kan som meg være jeger ( vi har ikke vendt oss til moderne kosthold , og kroppene våre vil leve på jegermat som forfedrene våre) . Mange karboentusiaster vil aldri innrømme det - kroppen min fungere sånn, da gjør din det også! Samtidig vil de aldri si « få litt av dine medisiner, de hjelper for deg, da er de bra for meg og- kroppene våre er helt like, og trenger det samme! « Selvfølgelig er vi alle individer, men ikke kom med sånn evolusjonsbullshit. Hva får deg til å tro at alle som ikke spiser lavkarbo er «karboentusiaster» og mener alle skal spise det samme? Det jeg sier er at man bør spise det som er enklest å holde seg til over lang tid (på en sunn måte). TS uttrykker seg på en måte som jeg tolker at hn synes å kutte ned karbohydrater kan virke vanskelig og da synes jeg det er unødvendig å få TS til å tro at det er nødvendig. Anonymkode: 93ac3...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #36 Del Skrevet 15. januar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Karbohydrater bygger muskler og noe kroppen faktisk trenger. Anonymkode: 964f2...267 Nei, muskler bygges av protein. Man må ikke spise karbohydrater. Anonymkode: 14af3...b93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #37 Del Skrevet 15. januar 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Kildekritikk er smart å ha. Karbohydrater er energi og bør være en del av et balansert kosthold. Anonymkode: 93ac3...493 Det stemmer. Karbohydrater er energi, og bare det. I motsetning til proteiner og fett finnes det ingen essensielle karbohydrater for mennesker, altså noe vi er nødt til å få i oss gjennom kosten for å overleve. Man kan klare seg godt uten, selv om mange kan synes det er praktisk å spise karbohydrater av forskjellige grunner. Selv fungerer jeg best uten. Anonymkode: 14af3...b93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #38 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det stemmer. Karbohydrater er energi, og bare det. I motsetning til proteiner og fett finnes det ingen essensielle karbohydrater for mennesker, altså noe vi er nødt til å få i oss gjennom kosten for å overleve. Man kan klare seg godt uten, selv om mange kan synes det er praktisk å spise karbohydrater av forskjellige grunner. Selv fungerer jeg best uten. Anonymkode: 14af3...b93 Jo. Kroppen krever en liten mengde karbohydrater. Det er grunnen til at til og med keto har 5% karbohydrater. Anonymkode: 93ac3...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #39 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Så lenge du går i kcal underskudd er det ikke nøye hva du spiser! (Men man burde ha et kosthold med mindre fett og karbohydrater, sats på mye protein) Anonymkode: 2d2cc...d88 Hvorfor mener du man bør ha et kosthold med mindre fett? Fett gjør en mett. Og så rimer det også! Ja, fett er kaloririkt, men så lenge man spiser i kaloriunderskudd er ikke fett noe å holde seg unna. Jeg anbefaler i alle fall ikke at man i stor grad bruker lettprodukter. Man bør også spise langsomme karbohydrater fremfor raske karbohydrater. Anonymkode: 4ea31...039 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #40 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det stemmer. Karbohydrater er energi, og bare det. I motsetning til proteiner og fett finnes det ingen essensielle karbohydrater for mennesker, altså noe vi er nødt til å få i oss gjennom kosten for å overleve. Man kan klare seg godt uten, selv om mange kan synes det er praktisk å spise karbohydrater av forskjellige grunner. Selv fungerer jeg best uten. Anonymkode: 14af3...b93 Du spiser 0 karbohydrater? Da regner jeg med at du ikke trener særlig mye? Anonymkode: 4ea31...039 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå