Balian d'Ibelin Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 (endret) USA har rapporter som indikerer at Russland planlegger et angrep på seg selv for å rettferdiggjøre en invasjon av Øst-Ukraina, skriver CNN og Reuters. https://www.nettavisen.no/nyheter/usa-russland-planlegger-angrep-pa-seg-selv/s/12-95-3424232169 Endret 15. januar 2022 av Balian d'Ibelin 1
stan Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 USA rapporterte om masseødeleggelsesvåpen i Irak også. Vet ikke om USA er helt til å stole på. 7
NordicViking Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Balian d'Ibelin skrev (8 timer siden): USA har rapporter som indikerer at Russland planlegger et angrep på seg selv for å rettferdiggjøre en invasjon av Øst-Ukraina, skriver CNN og Reuters. https://www.nettavisen.no/nyheter/usa-russland-planlegger-angrep-pa-seg-selv/s/12-95-3424232169 Dersom man trenger et påskudd for å invadere Ukraina, så vil "sabotasje" mot sine egne være en måte å gjøre det på. Jeg kan ikke se for meg noen grunn til at Ukraina helt uprovosert vil angripe russiske styrker, så en en såkalt 'false flag'-operasjon vil brukes for alt det er verdt for å rettferdiggjøre en invasjon. Vi får se hva som skjer framover. Dersom "sabotasje" tar livet av mange russiske soldater, så vet vi hvem som sannsynligvis står bak. ... Fra Nettavisen:
_popcorn_ Skrevet 16. januar 2022 #4 Skrevet 16. januar 2022 Ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, og svar til dette. _popcorn_, mod
Druid Skrevet 17. januar 2022 #5 Skrevet 17. januar 2022 NordicViking skrev (På 15.1.2022 den 23.00): Dersom man trenger et påskudd for å invadere Ukraina, så vil "sabotasje" mot sine egne være en måte å gjøre det på. Jeg kan ikke se for meg noen grunn til at Ukraina helt uprovosert vil angripe russiske styrker, så en en såkalt 'false flag'-operasjon vil brukes for alt det er verdt for å rettferdiggjøre en invasjon. Vi får se hva som skjer framover. Dersom "sabotasje" tar livet av mange russiske soldater, så vet vi hvem som sannsynligvis står bak. Ikke egentlig. Er ikke størstedelen av grenseområdet mellom Ukraina og Russland militært kontrollert av separatister? Litt vanskelig å skape troverdighet over at de samme som det hevdes er avhengig av våpen fra Russland, plutselig skal snu våpnene, og enda mange ganger vanskeligere å gjøre det til et provokativt problem. Da er det mye lettere å se en historie andre veien. Nå når NATO har forpliktet seg til å forsvare Ukraina. ( BTW, det er i konflikt med NATO sine regler på to ulike plan: Ukraina er i borgerkrig, og Ukraina er ikke medlem…) 1
Luke Skrevet 18. januar 2022 #6 Skrevet 18. januar 2022 Er litt skeptisk til påstanden, de sa jo at russland hadde innført skuddpremie på soldater i Afghanistan, noe som senere viste seg p være falskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå