Gå til innhold

Moderna eller Pfizer

Gjest ChaseDurer

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en av hver, fikk først pifzer og hadde bare litt vondt i armen men ikke store greiene, så tok jeg moderna og fikk såpass vondt at jeg hadde ikke sjangse til å ta av meg bh'en så den sov jeg med i 2 døgn, hadde generelle influensa symptomer som vondt i ledd og musklatur (spesielt i armen) og ble borte fra jobb i 2 dager, hadde ikke sjangse til å være oppegående, (ingen av disse var valgfrie, altså jeg måtte ta F. når jeg tok dose 1 og M. når jeg tok dose 2)

I dag tok jeg tredje dose og jeg kunne velge fritt. Tenkte at siden det var lengst siden jeg tok pifzer var det den jeg gjekk for.. Er forsåvidt glad jeg har begge i systemet men igrunn spiller det egentlig ingen rolle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to pfizer (kunne ikke velge) og valgte Moderna på tredje dose. 
Ingen bivirkner på noen av de tre dosene. 

Anonymkode: 18dbb...b27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Alle fagfellvurderte studier som var vurdert effekt konkluderer med at de er like gode. Hvis noen påstår noe annet (looking at you, Camilla Stoltenberg) så er det synsing.

Anonymkode: 47949...ffd

Jeg har ikke sett noe uavhengig forskning som sier at de er like gode. Tvert imot sier alt jeg har sett at man får bedre og mer varig immunitet med Moderna. Her er et lite utvalg, det finnes mer for de som gidder å søke.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(21)02717-3/fulltext

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2106599

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7038e1.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Moderna hvis jeg kunne, med mindre jeg var mann under 30 år. Moderna er noe mer effektiv. Men her er kun Pfizer tilgjengelig så jeg har ikke hatt mulighet til å velge, jeg har Pfizer x3. 
Men det viktigste er å ta vaksine, ikke hvilken vaksine du tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (3 timer siden):

Da må jeg si jeg er imponert over systemet de har i Trondheim, for i Oslo var det ikke snakk om å velge. :fnise:

Fikk velge her også. Bø i Telemark.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (3 minutter siden):

Jeg ville valgt Moderna hvis jeg kunne, med mindre jeg var mann under 30 år. Moderna er noe mer effektiv. Men her er kun Pfizer tilgjengelig så jeg har ikke hatt mulighet til å velge, jeg har Pfizer x3. 
Men det viktigste er å ta vaksine, ikke hvilken vaksine du tar.

Det er vel greiest å ta den som gir best beskyttelse vil jeg tro. Ikke bare ta en vaksine bare for å ta den. Tenker jeg.☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første var pfizer og hadde voldsomt med hodepine i 4-5 uker som på et knips bare forsvant. 

Andre var pfizer, da kjente jeg ingenting 

Tredje fikk jeg velge, valgte da pfizer sånn at jeg vet hva jeg får. Så langt ikke kjent noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 dose: Pfizer - fikk pittelitt vondt i armen.

2 dose: Pfizer - frysninger på kvelden, slapp dagen etter og ut på natten nesten 39 i feber og slapp dagen etter.

3 dose: Moderna - ganske øm arm etter noen timer, våknet på natten og frøs så jævlig med feber. Lå 24 timer på sofaen og sov nesten konstant, helt utmattet. Varm og rød overarm. Tok flere dager før formen var bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fittesnerk skrev (1 time siden):

Samme her også etter Moderna, ble helt elendig i formen. Kjente ikke noe etter førstedose med Pfizer.

Ble helt utslått av moderna som jeg tok som 3 dose. Hadde Pfizer på de to første. Ble ikke noe annet enn vondt i armen i 24t på pfizer, pluss syklusforstyrrelser. Fikk derfor anbefalt moderna på dose3, og to dager etterpå begynte jeg å blø 😡

Men det verste var utmattelsen i to døgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Moderna X 2 og er kjempefornøyd 🙏

Moderna dose 1: vondt i armen en hel dag (vondt å løfte/bruke den). Ellers helt fin form. 
Moderna dose 2: Jeg følte meg litt trøtt og sliten dagen etter. Vondt i hodet men det hjalp med vann og en Paracet. Gikk over utover dagen ☺️ Ps: ha vann tilgjengelig om morgenen. Jeg våknet supertørst!!

Selv er jeg jente på 47-48kg og har reagert heftig på vaksiner tidligere (besvimt og kastet opp). Av en eller annen grunn reagerte jeg veldig lite på Moderna 🤷🏼‍♀️

Men jeg har hørt at Moderna er fæl å ta som andre dose om man har feks pfizer som første dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (18 timer siden):

Da må jeg si jeg er imponert over systemet de har i Trondheim, for i Oslo var det ikke snakk om å velge. :fnise:

Om man får velge kommer vel mest an på om vaksinesenteret har både Moderna og Pfizer tilgjengelig.  Jeg bor i Oslo og da jeg fikk 1. dose hadde de kun Moderna, men 2. og 3. dose fikk jeg velge.  Valgte Moderna da også, og hadde ingen bivirkninger bortsett fra en litt øm arm i 1-2 døgn etter 2. dose  (etter første og tredje dose merket jeg ingenting 😊)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...