Gå til innhold

Moderna eller Pfizer

Gjest ChaseDurer

Anbefalte innlegg

Gjest ChaseDurer

Vil vaksinere meg mot Covid-19, er uvaksinert og har omsider bestemt meg for å ta vaksine. Burde jeg velge Moderna eller Pfizer, klarer ikke velge, noen som har positive/negative erfaringer med noen av typene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge gjør jobben de skal gjøre. De hadde ikke tilbudt dem hvis det var noe galt, så sett i gang å bestille deg time. Å få satt vaksinen er det viktigste. Hilsen meg som har tre sprøyter i kroppen og det gikk veldig bra alt sammen. :) 

Anonymkode: 8c873...929

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderna. Det skal visst være den mest effektive. Men den er også mer kjent for bivirkninger. Hadde vondt i armen i nesten en uke + at jeg hadde rødt, kløende utslett i 3 dager. Ingen andre bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt Pfizer x 2 og har ikke hatt en eneste liten bivirkning noen av gangene. Ingen underliggende sykdommer.

Anonymkode: 48c24...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 doser Moderna og veldig fornøyd med det. Den har mer bivirkninger og det er ikke gøy når det står på, men føler det er verdt det siden den skal være mer effektiv mot alvorlig sykdom.

Anonymkode: 6ebef...b9d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk Pfizer som dose 1 og Moderna som dose 2. Hadde mer bivirkninger etter Moderna, men var overkommelig og ikke så dramatisk sånn egentlig. Slet litt med hodepine og vond arm. 

Men får man velge? Jeg ble ikke spurt hverken første eller andre gang om hvilken vaksine jeg ville ha. (Ikke at det hadde hatt noen særlig betydning for meg, altså.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Spør på vaksinestedet hva de anbefaler for ditt kjønn og alder.

Jeg har 2xPfizer og 1xbooster Moderna. Merket omtrent ingenting utover vond arm av Pfizer, mens jeg fikk influensalignende symptomer om ettermiddagen dag 2 av Moderna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk Pfizer som dose 1 og Moderna som dose 2. Hadde mer bivirkninger etter Moderna, men var overkommelig og ikke så dramatisk sånn egentlig. Slet litt med hodepine og vond arm. 

Men får man velge? Jeg ble ikke spurt hverken første eller andre gang om hvilken vaksine jeg ville ha. (Ikke at det hadde hatt noen særlig betydning for meg, altså.)

I Trondheim fikk vi velge mellom Pfizer og Moderna som 3.dose, ikke de to første. 

Anonymkode: 102b0...52b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Er du under 30 anbefaler FHI at man velger Pfizer. Ellers ville jeg personlig gått for en miks av de to. 

Anonymkode: 92acf...eb4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChaseDurer
Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Ja fikk velge type for begge dosene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChaseDurer skrev (Akkurat nå):

Ja fikk velge type for begge dosene

Har du tatt eller skal du ta? Ble litt forvirra her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ChaseDurer
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er du? Er du under 30 anbefaler FHI at man velger Pfizer. Ellers ville jeg personlig gått for en miks av de to. 

Anonymkode: 92acf...eb4

31 år, ok takk for tipset, valgte Pfizer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChaseDurer
Wednesday Addams skrev (Akkurat nå):

Har du tatt eller skal du ta? Ble litt forvirra her nå.

Skal ta 24 Januar første dose og 21 Februar 2 dose, Trondheim.. jeg fikk velge mellom Pfizer og Moderna på bookingsida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChaseDurer skrev (Akkurat nå):

Skal ta 24 Januar første dose og 21 Februar 2 dose, Trondheim.. jeg fikk velge mellom Pfizer og Moderna på bookingsida

Da må jeg si jeg er imponert over systemet de har i Trondheim, for i Oslo var det ikke snakk om å velge. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle fagfellvurderte studier som var vurdert effekt konkluderer med at de er like gode. Hvis noen påstår noe annet (looking at you, Camilla Stoltenberg) så er det synsing.

Anonymkode: 47949...ffd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wednesday Addams skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk velge både dose to og tre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Har hørt moderna er den beste, men ikke vet jeg. 
Selv har jeg tatt pfizer alle tre gangene. Fikk ikke velge selv. De gir i alle fall beskyttelse mot alvorlig sykdom både pfizer og moderna. Det som er viktigst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...