Gå til innhold

Erfaringer med Eurodent?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde en lang periode der jeg både var deprimert, ikke hadde råd til å gå til tannlegen/hadde tannlegeskrekk. Nå er jeg i en litt annen livssituasjon der jeg faktisk har råd til å gå til tannlegen, og er motivert for å få fikset en tanngard som dessverre er i relativt dårlig forfatning - selv om det kunne vært langt, langt verre. Har nok i utgangspunktet ganske sterke tenner. 

Jeg har fått et prisoverslag fra tannlegen jeg har begynt å gå til her jeg bor, men synes det blir fryktelig dyrt. Og fordi jeg har gjort søk på 'tannlege' har selvfølgelig både google og facebook fått med seg at dette er et tema jeg er interessert i, med alt det det fører med seg av reklame på alle flater. 

En av de aktørene som dukker opp oftest er Eurodent, som skriver om seg selv at de tilbyr langt billigere tannbehandling enn det som er gjengs i Norge og også har klinikk i Budapest der prisene er ytterligere redusert. Nettsiden virker i stor grad seriøs og gjennomtenkt, de har oversikt over alle ansatte på nettsiden...der er det generelt få røde flagg. MEN...på Trustpilot og Legelisten er tilbakemeldingene mildt sagt blandet. Noen skryter uhemmet, mens andre er uhyre kritiske. En av tilbakemeldingene fra de som er kritiske er at tannlegene (i Norge) snakker svært dårlig norsk, og jeg legger merke til at på de stedene jeg har sjekket (Oslo og Trondheim) har alle ansatte 'ikke-norske' navn. Det trenger ikke å bety noe som helst, men kombinert med at tilbakemeldingene så ofte nevner dårlige språkkunnskaper på norsk blir jeg temmelig skeptisk til hele opplegget. Hos dem som er kritiske nevnes det også dårlig utført arbeid, og at tannlegene i liten grad er villige til å ta ansvaret for å fikse det som har blitt feil. 

Derfor, kjære kvinneguiden-brukere, spør jeg dere: har dere erfaringer med Eurodent? Både positivt og negativt. 

Også interessert i tips om tannleger i Trondheim (evt Oslo) som ikke koster skjorta og som er flinke. 

Anonymkode: 4c034...77f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring. Men siden ingen har svart kan jeg komme med et svar allikevel 😊

Jeg jobber selv på tannlegekontor. Et mindre privat kontor.

Vi har mange faste pasienter. En og annen gang prøver en av våre faste en undersøkelse på tilbud hos disse store nye kjedene som tannfeen o.l.

Men stort sett så blir det med en undersøkelse eller kanskje to, så kommer de tilbake. Da sier de ofte at de ikke følte den personlige oppfølgingen, og/eller god kvalitet på arbeidet.

Personlig oppsøker jeg ikke helsetjenester hvor jeg er redd jeg ikke kan gjøre meg ordentlig forstått, eller forstå den som behandler meg. Jeg selv setter stor pris på noen som tar seg god tid, og kan forklare meg ting på en måte som jeg forstår. Innen helse syns jeg dette er veldig viktig. Ønsker ikke gå ut fra et kontor som et spm. tegn eller med flere spm. enn når jeg kom inn. Eller føler at de har dårlig tid. Dette var generelt om helse.

Utenlandske navn gjør meg ingenting, men de må forstå meg, jeg må forstå de. Jeg må føle at de har tid til meg.

Samtidig vet jeg at tannlege er dyrt. Å man selv har ingen mulighet for å kvalitetssjekke arbeidet. Hvis arbeidet er dårlig utført må ev. du som pasient betale på nytt for å rette det opp hos en annen tannlege om du ikke får medhold hos den du var hos.

Har opplevd saker hvor pasienter har reist til utlandet, å norske tannleger må rette opp etterpå. Men ikke alltid det går an heller dessverre.

Så finn en tannlege du føler deg trygg på, som du har god dialog med.

Anonymkode: a013e...5a4

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Jeg håper at det er noen som har direkte erfaringer med Eurodent, eventuelt gode og rimelig-ishe tannleger i Oslo/Trondheim/relativt sentralt rundt disse byene, som har noen tips å dele. Gjerne tannleger som er gode på implantater. 

Skrevet

Personlig ville jeg valgt å gå til en som er spesialist i oral kirurgi og medisin dersom jeg skulle ha implantat.

Anonymkode: 3b1e5...6c8

Skrevet

Pleier det å stå på nettsiden hvis tannlegen har denne spesialiseringen? Evt finnes det en nettside der jeg kan finne sentraliserte lister over hvem som har slik spesialistutdanning? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pleier det å stå på nettsiden hvis tannlegen har denne spesialiseringen? Evt finnes det en nettside der jeg kan finne sentraliserte lister over hvem som har slik spesialistutdanning? 

Er rart om det ikke står på nettsiden, vil jeg si  :) 

Anonymkode: 1aed0...caf

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber påklinikk og du får det du betaler for… Absolutt ingen er mye billigere for å være snille. Det er for en grunn. 

Etter 15 år i faget har jeg sett enormt mange dårlige behandlinger utført på denne klinikken. Tror de er Oslos mest berykta klinikk blant oss i bransjen. Desverre! Pasienten aner ikke hva en behandler gjør i munnen.. 

Anonymkode: 6c0ce...92e

AnonymBruker
Skrevet

Støtter den rett over. Du får det du betaler for. Mye dårlig arbeid, og også en god del overbehandling. De skal jo tjene inn pengene sine på en eller annen måte, og når de er så billige blir dette ved å gjøre unødvendig behandling. 

Anonymkode: 2d9b0...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...