Frauken Skrevet 15. januar 2022 #1 Del Skrevet 15. januar 2022 Hei, jeg holder på å sy dåpskjole etter oppskriften til stoff og stil. Der står det at man skal bruke for i bærestykket. 1. hvorfor? Må jeg det? 2. kan jeg heller bruke viselin? Har det liggende. 3. hvis ikke jeg kan bruke viselin, hva slags for bør jeg bruke? håper noen erfarne folk der ute kan hjelpe😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frauken Skrevet 15. januar 2022 Forfatter #2 Del Skrevet 15. januar 2022 Stoffet til kjolen er en gammel linduk forresten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg syr en del kjoler til meg selv. Det er ikke alltid jeg forer dem, men det ser penere ut enn å ikke fore. For å få til en pen kant i halsen (og eventuelt ermeåpningene hvis det ikke er ermer på kjolen) må du enten fore, ha et belegg eller kante med noe. Vlieselin brukes for å stive av stoffet og vil ikke ha samme funksjon som fór. Til fór kan du bruke f.eks. bruke sateng eller andre tynne og glatte stoffer. Jeg personlig liker bomullsateng fordi det puster og blir ikke så klamt. Anonymkode: c1740...78e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå