Gå til innhold

Noen med erfaringer om å finne sammen igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg og min ekssamboer har vært fra hverandre i snart 6 måneder. Vi har to små barn. Han var ikke fornøyd slik ting var (små barn, mye hverdag, corona, osv). Kommunikasjonen vår var nok ikke god. Vi har gått i terapi flere ganger, lært mye om kommunikasjon etc. 

det var han som ville dra. Nå har vi hatt avstand og han sa at han har kjent på et savn. Han vil veldig gjerne forsøke å få oss til å fungere igjen. Han har også innrømme at det ikke er oss det er noe galt med oss, men mer hans tankegang. Det er jeg glad for, for jeg har alltid tenkt dette.. 

så, hvor starter man? Vi har hatt sex flere ganger etter han sa dette. Men det er litt knotete å plutselig skulle være sammen igjen. Rett og slett uvandt. Hva bør vi gjøre og hvordan? 

Anonymkode: c548c...111

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Han tenker nok veldig negativt, og jeg vet ikke helt om han er på rette stedet i hodet egentlig. Tror han gnager mye og tenker mye på at følelsene ikke kommer tilbake «med en gang». Jeg tenker at man må jobbe for det, på en måte. 

Skrevet

Håper på noen svar :)

Skrevet

Som jeg forstår, bor dere ikke sammen nå. 
Dere bør nok ta det rolig opp igjen. Møtes av og til. I begrensde mengder. Finne på ting sammen. Stille og rolig ta et steg mot hverandre for å forsiktig kjenne på om det er en vei tilbake. 
Ikke hoppe rett tilbake til hverandre igjen. Da kan skuffelsen bli stor

Anonymkode: 33315...a79

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS her. Han tenker nok veldig negativt, og jeg vet ikke helt om han er på rette stedet i hodet egentlig. Tror han gnager mye og tenker mye på at følelsene ikke kommer tilbake «med en gang». Jeg tenker at man må jobbe for det, på en måte. 

Da hadde ikke jeg hoppet i det, men tatt ting veldig rolig over tid, og vurdert det over tid. 

Vi fant sammen igjen etter et brudd, men uten at han hadde gått all in for å få det til å fungere hadde det ikke vært sjanse. Det krevde mye av oss begge å bygge alt opp igjen. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner til en god del tilfeller der en partner (stort sett menn) har forlatt den andre og så kommet mer eller mindre krypende tilbake. Av ulike grunner går disse «forsøk nr 2 -forholdene» sjelden bra i lengden. Man bør tenke seg svært godt om før man bruker ressuser på et slikt prosjekt.

Anonymkode: e480e...621

• Liker 4
Skrevet

Du skriver mer om hva han tenker og vil enn hva du mener. Jeg tror du skal begynne med å skrive dette fra ditt eget ståsted.

Var du fornøyd med forholdet? Stoler du på han? Er du klar for å begynne på nytt eller kunne du ha tenkt deg mer tid for deg selv?

Anonymkode: 3255c...379

• Liker 6
Skrevet

Jeg gjorde det, med lite barn i bildet. Jeg angrer grovt! Ble faktisk verre enn det var før det ble slutt. Fungerte altså en stund, men han tok det andre forsøket for gitt fordi han forstod at jeg kom tilbake uansett. Nå er jeg endelig kommet meg videre, selvom den prosessen ble mye lengre enn nødvendig. Har lært! 
Kommer selvsagt an på personen da, om de faktisk er bra for deg eller ikke. Grunnen til at det ble slutt osv. 

Anonymkode: 5b11e...082

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han var ikke fornøyd slik ting var (små barn, mye hverdag, corona, osv).

Tenker at man ikke slår opp pga corona, ihvertfall. Men håper ikke at dere tenker at du skal ta deg mer av unger og hus så han kan ha fri etter jobb og leve livet som før han fikk barn?

Eksen min slo opp pga at han ikke ville ha meg lengre. Og da han ville ha meg likevel så ble jeg så desperat at jeg knapt turte å ta opp noe som helst i forholdet, og jeg svelget alt som var av kameler og gjorde mer og mer i huset, og godtok mer og mer, fordi jeg var livredd for at han skulle slutte å like meg igjen. Var jeg lei meg (trengte ikke å være relatert til forholdet), så "ødela jeg forholdet". Så jeg turte kun å vise positive følelser. Var jeg syk, så var det mer synd på han enn på meg (han fikk ikke sex, eller han måtte ta seg av ungene og hunden, eller lage mat, etc). Men han er en drittsekk :-P Jeg snudde om, og da gikk han lei og fant seg en annen dame. Vondt der og da, men etter noen knallharde måneder, så kjente jeg at det var det beste for meg.

Tanten og onkelen min derimot fant tilbake til hverandre etter noen år fra hverandre for 20 år siden, og still going strong 😍 Noen passer sammen, og andre ikke. Kanskje coronaen brøt opp noen par som burde holde sammen også? Hvem vet.

Anonymkode: f0dd9...1ba

• Liker 5
Skrevet

Det virker som Corona skyver noen par sammen og at andre tvertimot blir tettere. Og noen, som dere, litt begge deler. 

Hvis han mener han har hatt feil tankegang, må han følge opp med å gjøre ting på nye måter. Mest sannsynlig må dere begge endre noen vaner. Du må bli tydelig på hva du forventer og hva som fungerer for deg. Ikke bare at dere blir bedre på kommunikasjon, men også tydeligere fra hjertet hva dere vil.

Anonymkode: d2097...5f4

Gjest Alltidglad
Skrevet

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dersom han "gnager" mye på om følelsene kommer tilbake, sier jo det litt om hvordan følelsene hans er for deg. Det ble slutt for 6 mnd siden. Da bør jo ikke følelsene for deg være borte om han hadde følelser for deg før han gikk?  I tillegg sier du at han tenker veldig negativt. Dere har hatt sex, men det er usikkert om dere blir sammen igjen... På meg så kan det høres ut som at exen kommer tilbake for sex (noe som ikke er unormalt for menn etter min mening), og at det er du som har et sterkt ønske om at dere skal bli sammen igjen. 

Om det er slik, bør du kutte ut sexen med han. Tror neppe det blir slik du ønsker om dere blir sammen igjen. Har vært gjennom lignende for mange år siden. Det forlenget bare sorgprosessen for min del. Og i ettertid har jeg kommet frem til at det var mangel på følelser for meg som gjorde at han gikk i utgangspunktet. Tror egentlig de forsvant lenge før han gikk. 

Skrevet

Men er det ikke mulig å arbeide for å få lyst og romantiske følelser tilbake? Det er jo unaturlig og «merkelig» å skulle prøve forholdet igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...