Gå til innhold

Folk som plutselig skal ta kontakt etter jeg fikk eget firma og suksez

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt behandlet dårlig av samtlige venner og slektninger. Vokst opp i en familie med vold og rus. Klarte meg bra til tross for alt men sliter med en del ettervirkninger🥲 

Mistet moren min som var limet i familien i jula, og etter dette falt alle i familien fra hverandre. Ikke at de var der før, men nå var de virkelig borte. ingen var der🥲 Har blitt utestengt og lekt med i mange år, men så snudde salt da jeg og samboer åpnet et firma som tjente mye på satsing på eiendom i Oslo.

Så kom firmaet og pengene å nå skal liksom alle komme å være venn med meg. Føler det blir så falsk og rart.. Tenker på alle årene jeg trengte noen men ble oversett, men nå er jeg bra nok. Føler meg litt snytt på en måte.

Er jeg urimelig? 

Anonymkode: e23cf...5a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke ha folk i livet ditt hvis du ikke vil. Hvis du synes dette er folk som har behandlet deg dårlig, er det så klart helt greit å ikke ønske å ha kontakt med dem. Veldig forståelig.

Anonymkode: 615a3...40f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har blitt behandlet dårlig av samtlige venner og slektninger. Vokst opp i en familie med vold og rus. Klarte meg bra til tross for alt men sliter med en del ettervirkninger🥲 

Mistet moren min som var limet i familien i jula, og etter dette falt alle i familien fra hverandre. Ikke at de var der før, men nå var de virkelig borte. ingen var der🥲 Har blitt utestengt og lekt med i mange år, men så snudde salt da jeg og samboer åpnet et firma som tjente mye på satsing på eiendom i Oslo.

Så kom firmaet og pengene å nå skal liksom alle komme å være venn med meg. Føler det blir så falsk og rart.. Tenker på alle årene jeg trengte noen men ble oversett, men nå er jeg bra nok. Føler meg litt snytt på en måte.

Er jeg urimelig? 

Nei.

Skrevet

Opplevde nøyaktig samme. Mens jeg jobbet dag og natt for firmaet så hørte jeg ikke fra noen. Først da det gikk bra så kom de. 

Anonymkode: b75dc...bc1

Skrevet

Så de som spurte om pengelån så sa jeg at da kan de gjøre en jobb også få betalt. Da stakk de igjen. 

Skrevet

Suksez, faktisk! 

Anonymkode: 5d210...873

• Liker 8
Skrevet

Bra for deg! Drit i familien din. 

Anonymkode: 47e64...bbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Opplevde nøyaktig samme. Mens jeg jobbet dag og natt for firmaet så hørte jeg ikke fra noen. Først da det gikk bra så kom de. 

Hadde du tid til familie og venner mens du jobbet natt og dag for firmaet da? Prioriterte du dem i den perioden? Eller forventet du bare at det var deres ansvar å høre fra seg og støtte deg? Det må jo gå begge veier… 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er jeg urimelig? 

Seff er du ikke urimelig, du har lov til å la deg være "ubesudlet" av disse lykkejegerne, du har lært deg hvordan de er på ekte. De er noen drog, de er tunge, treige og står i veien og de kommer aldri noensinne til å innrømme at du er den som er bedre enn dem, faktisk tror jeg at mange av dem tenker at nå er du endelig bra nok for dem og at de er snille mot deg. Du vil virkelig ikke vite hvordan disse folkene tenker. 😬

Ser ut som at du får trent opptatt-muskelen, du er jo opptatt, de får deg jo til å føle deg som en klovn med tanke på hvor useriøse de er. 

Anonymkode: f943d...f55

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde du tid til familie og venner mens du jobbet natt og dag for firmaet da? Prioriterte du dem i den perioden? Eller forventet du bare at det var deres ansvar å høre fra seg og støtte deg? Det må jo gå begge veier… 

Nei, vi hadde verken mer eller mindre i perioden. Jeg snakket med de om mine planer for et firma og de sa på forhånd at det aldri kom til å gå. Mine nærmeste sa at jeg var for svak og aldri kom til å få det til. Så i den prosessen så tok de naturlig avstand fra meg. Jeg har alltid vært den som tar kontakt, spør hvordan det går og tilbyr hjelp. Noe jeg gjorde mer av i perioden. En kjøretur hit og dit så tok jeg meg tid til en samtale. 

Så 2 år senere da firmaet gikk bra så sa faren min at dette hadde han ikke trodd og at han var stolt av meg. Søsken ville låne penger og ja, da kan de alltids få litt ekstra betalt og de hjelper meg med en jobb. Dette ble det sure miner til og jeg hørte ikke fra søsken på 6 måneder. 

Greia med min familie er at det alltid går en vei. Jeg tar kontakt, jeg tar med barna mine, det går bare en vei. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du trenger ikke ha folk i livet ditt hvis du ikke vil. Hvis du synes dette er folk som har behandlet deg dårlig, er det så klart helt greit å ikke ønske å ha kontakt med dem. Veldig forståelig.

De forduftet når jeg trengte noen som aller mest. Når mamma døde var folk helt stille selv om de visste alt. 

Så har de kanskje ikke vært så greie mot meg ellers heller. De har snakket meg ned og egentlig behandlet meg dårlig i mange år. Ble også ikke invitert på reunion i sommer da alle var der av gjengen men ikke meg🥲 

Nå kommer de snikende og jeg kjenner at det blir veldig feil å la alt slippes.. De har jo behandlet meg som om jeg ikke var bra nok, men nå skal de komme på besøk og være en del av alt.. Sliter litt med det ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Håper at du ikke tok de imot? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Suksez, faktisk! 

Anonymkode: 5d210...873

Skrivefeil men virker som du forsto hva jeg prøvde å få fram🥴👌

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, vi hadde verken mer eller mindre i perioden. Jeg snakket med de om mine planer for et firma og de sa på forhånd at det aldri kom til å gå. Mine nærmeste sa at jeg var for svak og aldri kom til å få det til. Så i den prosessen så tok de naturlig avstand fra meg. Jeg har alltid vært den som tar kontakt, spør hvordan det går og tilbyr hjelp. Noe jeg gjorde mer av i perioden. En kjøretur hit og dit så tok jeg meg tid til en samtale. 

Så 2 år senere da firmaet gikk bra så sa faren min at dette hadde han ikke trodd og at han var stolt av meg. Søsken ville låne penger og ja, da kan de alltids få litt ekstra betalt og de hjelper meg med en jobb. Dette ble det sure miner til og jeg hørte ikke fra søsken på 6 måneder. 

Greia med min familie er at det alltid går en vei. Jeg tar kontakt, jeg tar med barna mine, det går bare en vei. 

Jeg hadde kuttet hele gjengen. Høres ut som en dritt gjeng 

Skrevet

Orker ikke falske folk, så det er jeg litt lei av kjenner jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...