Gå til innhold

Hjelp til å finne produkter til vanskelig hud (fet og dehydrert?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å skjønne hva slags hudtype jeg egentlig har og hvilke produkter som passer. Har alltid tenkt at jeg har fet og dehydrert hud, og var hos en hudpleier som var enig, men jeg får ikke skikk på den!

Fakta:

Kvinne, 41 år.

Normal hud i kinnene, verken tørr eller fet.

Masse sorte prikker og talg på nesa og haka, samt på sidene av nesa.

Masse talg i panna, både sorte prikker og "talgpropper" som ikke er sorte. Vet jeg ikke skal gjøre det, men jeg kan stå og klemme ut i "timesvis".

Samtidig er jeg nesten alltid tørr og flassete i panna og på nesa, og spesielt mellom øyenbrynene. Masse tørre hudflak som jeg må prøve å dra av med pinsett, med varierende suksess.

Når jeg har vasket ansiktet, både med rens og med bare vann, blir jeg knusktørr. Jeg MÅ smøre med ansiktskrem med en gang.

Jeg "må" bruke foundation, men det ser aldri bra ut, mest pga de tørre hudflakene. Flytende foundation/BB-cream sitter ofte dårlig. Det fremhever de tørre hudflakene, samtidig som jeg føler det blir for blankt etterhvert og lett sklir av. Mineralfoundation (sånn pudderaktig) blir ofte litt for tørt igjen. Men jeg blir som regel ganske blank på nesa utover dagen...

Ellers får jeg litt kviser innimellom, og noen dype, hormonelle langs kjeven av og til. Det er ikke kvisene som plager meg mest, men huden i panna og på nesa.

Er også veldig fet på brystet og mellom puppene. Får litt kviser, men mest sorte prikker og talg. Drar jeg fingrene over, blir fingertuppene fete liksom.

Produkter:

Har brukt Dermalogica i mange år. Precleanse balm, Special cleansing gel, Daily microfoliant og Skin smoothing cream. Har i det siste begynt med deres retinolkrem også, dog ikke like jevnlig som jeg kanskje burde.

Har prøvd The ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5, nen synes jeg blir tørrere av det, selv om jeg tar det på fuktig hud.

Har prøvd Cerave facial moisturising lotion, nen den gav ikke nok fukt. Jeg vender stadig tilbake til Skin smoothing cream, da den funker best.

Har vurdert å teste ut Paula's choice, men klarer ikke finne ut hva jeg bør prøve.

Er det noen som har forslag? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å klemme på huden din i alle fall, du gjør det bare verre! Damp huden din over varmt vann for å åpne porene, rens den og så avslutt med kaldt vann for å lukke. Kan anbefale renseskummet til Filorga. Anbefaler også serum og dagkrem fra samme merke. Det gir fukt til tørr hud uten å fete. 

Du har det man kan kombinasjonshud. Det viktigste du gjør er å slutte å «pille», klemme og irritere den. Og vær konsekvent med rutine og produkter. Rens huden som nevnt ovenfor 1-2 ganger pr uke. Bruk serum under dagkrem og nattkrem. Fjern alltid sminke, og ikke bruk hudsminke som hindrer huden din å puste. Hva med en lett CC krem eller concealer der du vil dekke + solpudder? 

Skrevet

Hei ts. Jeg har også fet og dehydrert hud. Jeg har lenge sverget til Dermalogica sin skin hydrating mask som nattmaske hver kveld for å gi huden min nok fuktighet. Har du testet denne? Babor essential pure cream intense gjør også jobben.

Jeg bruker Babor cleansing gentle peeling jevnlig. Denne fungerer mye bedre enn Dermalogica sin daily microfoliant på min hud. Ellers er jeg glad i Dermalogica sin sebum clearing masque for å redusere talg. Jeg planlegger å prøve flere Babor produkter fremover. 

Anonymkode: 380ae...fd9

Skrevet

Du har kombinasjonshud. Som er både oljete, tørr og dehydrert. Aj ja...

Jeg reagerer litt på at du sier du har oljete hudtype - men at du flasser og at huden føles knusktørr ut etter dusj. For meg høres det ut som om du har svært dehydrert hud, kanskje som følge av for mye rens eller for sterke produkter for ofte - og nå reagerer huden din med å masseprodusere olje.

Når huden er dehydrert da har den det ikke greit. Det er lettere å få kviser for huden er ikke like flink til å beskytte seg mot bakterier. Derfor bør du kutte ut klemmingen av talg med en gang. Helst ikke ta på ansiktet med hendene i det hele tatt mens huden reparerer seg selv. Sånne små nupper kan lett oppstå dersom man har en dehydrert hudtilstand.

At Hyaluronsyren fra the Ordinary ikke funker, er fordi Hyaluronsyre generellt sett funker svært dårlig i et nordisk klima. Spesielt på vinteren når luftfuktigheten er svært lav. Selv om du lukker den inn under fuktighetskrem, så vil den bidra til å tørke ut huden din enda mer. Jeg er glad i Hyaluronsyre selv, men bruker den kun ved spesielle anledninger. Den gir en midlertidig "plumping" effekt som kan se fint ut en kveld eller to - men bruker du serumet hver dag så kan den gjøre mer skade enn nytte - spesielt under en nordisk vinter.

Hvor ofte bruker du Daily Microfoliant? For guds skyld ikke daglig håper jeg. Mange produsenter skriver at folk kan bruke både det ene og det andre produktet daglig - men det betyr ikke at man burde det. Det kommer ann på tilstanden til huden. På meg høres det ut som om du bør bruke denne max 1 gang i uka.

Anonymkode: c80e6...b23

Skrevet
5 hours ago, Junine said:

Slutt å klemme på huden din i alle fall, du gjør det bare verre! Damp huden din over varmt vann for å åpne porene, rens den og så avslutt med kaldt vann for å lukke. Kan anbefale renseskummet til Filorga. Anbefaler også serum og dagkrem fra samme merke. Det gir fukt til tørr hud uten å fete. 

Du har det man kan kombinasjonshud. Det viktigste du gjør er å slutte å «pille», klemme og irritere den. Og vær konsekvent med rutine og produkter. Rens huden som nevnt ovenfor 1-2 ganger pr uke. Bruk serum under dagkrem og nattkrem. Fjern alltid sminke, og ikke bruk hudsminke som hindrer huden din å puste. Hva med en lett CC krem eller concealer der du vil dekke + solpudder? 

Huff, jeg vet jeg må slutte å klemme! 🙈 Jeg fjerner i hvert fall alltid sminken! Og har brukt lite av det på hjemmekontoret de siste to årene, uten at det har hjulpet noe...

Skal sjekke ut Filorga. Fikk anbefalinger om det fra SkinCity, men har ikke testet. Ble litt avskrekket av prisen. Det er helt greit om det funker, men kjedelig å bruke mye penger hvis det ikke funker. Har du konkrete tips til serum og dagkrem? Prøvde å se litt nå, men det finnes jo så mange varianter!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei ts. Jeg har også fet og dehydrert hud. Jeg har lenge sverget til Dermalogica sin skin hydrating mask som nattmaske hver kveld for å gi huden min nok fuktighet. Har du testet denne? Babor essential pure cream intense gjør også jobben.

Jeg bruker Babor cleansing gentle peeling jevnlig. Denne fungerer mye bedre enn Dermalogica sin daily microfoliant på min hud. Ellers er jeg glad i Dermalogica sin sebum clearing masque for å redusere talg. Jeg planlegger å prøve flere Babor produkter fremover. 

Anonymkode: 380ae...fd9

Ja, den bruker jeg også 1-2 ganger i uka. Glemte å skrive det. Har du den på hele natta?

Jeg bruker også Charcoal rescue masque ca 1 gang i uken. Sebum clearing masque har jeg ikke prøvd, men skal sjekke den ut!

Skal ta en titt på Babor også. Takk for tips!

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har kombinasjonshud. Som er både oljete, tørr og dehydrert. Aj ja...

Jeg reagerer litt på at du sier du har oljete hudtype - men at du flasser og at huden føles knusktørr ut etter dusj. For meg høres det ut som om du har svært dehydrert hud, kanskje som følge av for mye rens eller for sterke produkter for ofte - og nå reagerer huden din med å masseprodusere olje.

Når huden er dehydrert da har den det ikke greit. Det er lettere å få kviser for huden er ikke like flink til å beskytte seg mot bakterier. Derfor bør du kutte ut klemmingen av talg med en gang. Helst ikke ta på ansiktet med hendene i det hele tatt mens huden reparerer seg selv. Sånne små nupper kan lett oppstå dersom man har en dehydrert hudtilstand.

At Hyaluronsyren fra the Ordinary ikke funker, er fordi Hyaluronsyre generellt sett funker svært dårlig i et nordisk klima. Spesielt på vinteren når luftfuktigheten er svært lav. Selv om du lukker den inn under fuktighetskrem, så vil den bidra til å tørke ut huden din enda mer. Jeg er glad i Hyaluronsyre selv, men bruker den kun ved spesielle anledninger. Den gir en midlertidig "plumping" effekt som kan se fint ut en kveld eller to - men bruker du serumet hver dag så kan den gjøre mer skade enn nytte - spesielt under en nordisk vinter.

Hvor ofte bruker du Daily Microfoliant? For guds skyld ikke daglig håper jeg. Mange produsenter skriver at folk kan bruke både det ene og det andre produktet daglig - men det betyr ikke at man burde det. Det kommer ann på tilstanden til huden. På meg høres det ut som om du bør bruke denne max 1 gang i uka.

Anonymkode: c80e6...b23

Ja, jeg har tenkt at jeg sannsynligvis er veldig dehydrert, men trodde produktene mine skulle være så milde. Men kanskje det blir for tøft med Daily microfoliant, for jeg bruker den (stort sett) hver dag ja. Har også testet Daily superfoliant en periode i stedet. 

Har også i noen perioder droppet Daily microfoliant, og i stedet brukt Rapid reveal peel en gang i uka. Det funket veldig bra de første månedene, men så følte jeg vel at det mistet litt effekt.

Takk for info om Hyaluronsyre! Jeg var ikke klar over det. Det virker jo som alle elsker det nå for tiden...

Skrevet

Jeg vet akkurat hva du trenger! Slet med det samme. Da jeg begynte med disse produktene, så forsvant bumpene i panna på noen få dager, og de få svarte prikkene jeg har på nesa nå er så mikroskopiske at jeg ser de bare om jeg bruker et forstørrelsesspeil. Hadde ekstremt oljete hud etter at jeg slutta på p-pillene, men disse produktene reddet meg. 

La Roche posay rens:

https://www.apotera.no/la-roche-posay-effaclar-h-rensekrem-200ml?gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smXTccfOjA-w-gsLTnXI5R4824Y6Qf6bXb8jSwakRNQY2NfKKczI0bBoCv14QAvD_BwE

La Roche posay effeclar K, i T-sonen (panne, nese, hake):

https://www.apotera.no/la-roche-posay-effaclar-k-ansiktskrem-40ml?gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smV1Zvg9Xh_SRCWK8LMKcxaGh79WfhabyEr5whmtP8Creo-GQSBJmCBoCmoAQAvD_BwE

La Roche posay effeclar duo+ i hele ansiktet når kremen i T-sonen har tørket:

https://www.apotera.no/la-roche-posay-effaclar-duo-40ml?gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smWumwCwIjtwBzh6AkYzdbCZi6q2fqpIK9e8gp-A3SCVtxHka3XK1mRoC2oQQAvD_BwE

De kjennes veldig gode og lette på ansiktet også, og sitter godt under foundation. Kremene trekker ut talg fra porene. De var en livredder for meg. 

Jeg bruker noen ganger la Roche posay effeclar H om natten også, men det er bare fordi jeg vil ha litt ekstra fuktighet nå om vinteren, men ikke tenk på det enda. Prøv ut disse 3 produktene først, dag og natt. Forhåpentligvis funker det like godt for deg som det gjorde for meg. 

Anonymkode: f2064...c7b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vet akkurat hva du trenger! Slet med det samme. Da jeg begynte med disse produktene, så forsvant bumpene i panna på noen få dager, og de få svarte prikkene jeg har på nesa nå er så mikroskopiske at jeg ser de bare om jeg bruker et forstørrelsesspeil. Hadde ekstremt oljete hud etter at jeg slutta på p-pillene, men disse produktene reddet meg. 

La Roche posay rens:

https://www.apotera.no/la-roche-posay-effaclar-h-rensekrem-200ml?gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smXTccfOjA-w-gsLTnXI5R4824Y6Qf6bXb8jSwakRNQY2NfKKczI0bBoCv14QAvD_BwE

La Roche posay effeclar K, i T-sonen (panne, nese, hake):

https://www.apotera.no/la-roche-posay-effaclar-k-ansiktskrem-40ml?gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smV1Zvg9Xh_SRCWK8LMKcxaGh79WfhabyEr5whmtP8Creo-GQSBJmCBoCmoAQAvD_BwE

La Roche posay effeclar duo+ i hele ansiktet når kremen i T-sonen har tørket:

https://www.apotera.no/la-roche-posay-effaclar-duo-40ml?gclid=CjwKCAiA_omPBhBBEiwAcg7smWumwCwIjtwBzh6AkYzdbCZi6q2fqpIK9e8gp-A3SCVtxHka3XK1mRoC2oQQAvD_BwE

De kjennes veldig gode og lette på ansiktet også, og sitter godt under foundation. Kremene trekker ut talg fra porene. De var en livredder for meg. 

Jeg bruker noen ganger la Roche posay effeclar H om natten også, men det er bare fordi jeg vil ha litt ekstra fuktighet nå om vinteren, men ikke tenk på det enda. Prøv ut disse 3 produktene først, dag og natt. Forhåpentligvis funker det like godt for deg som det gjorde for meg. 

Interessant! Takk for bra forslag. Dette skal jeg definitivt sjekke ut. Liker at det ikke koster skjorta også 😃

Skrevet
Halabaloo skrev (23 minutter siden):

Interessant! Takk for bra forslag. Dette skal jeg definitivt sjekke ut. Liker at det ikke koster skjorta også 😃

Ja. Det koster litt mer på apoteket, men bestiller du gjennom nettet så er det veldig billig. Jeg kommer aldri til å bytte, for det har fungert så bra, og jeg slet akkurat med det samme som deg. 

Rensen er veldig myk og god. Den tørker ikke ut huden, og man føler at huden har fått mer fuktighet etter bruk. Elsker den! Og sminke fjerner den godt. Kremene er kjempegode. Myke, lette, trekker fort inn i huden og de trekker ut talg + unngår at porer fylles med talg.

Kan ikke anbefale det nok. Jeg så positive endringer etter bare et par dager (alle nuppene i panna forsvant), og de svarte prikkene på nesa ble færre og færre de neste ukene. Huden min blir fortsatt litt oljete, men ikke før på kvelden. Før ble huden min glinsete etter bare noen timer.

Unngå peeling fremover. Det gjør de tørre områdene verre, og gjør ingenting for å fjerne svarte prikker eller talg. Jeg peeler ansiktet mitt veeeeldig veldig forsiktig kanskje én gang i måneden nå, men de første månedene etter jeg begynte å bruke disse produktene, så var det kun disse produktene jeg brukte. 

Skrevet
Halabaloo skrev (3 timer siden):

Huff, jeg vet jeg må slutte å klemme! 🙈 Jeg fjerner i hvert fall alltid sminken! Og har brukt lite av det på hjemmekontoret de siste to årene, uten at det har hjulpet noe...

Skal sjekke ut Filorga. Fikk anbefalinger om det fra SkinCity, men har ikke testet. Ble litt avskrekket av prisen. Det er helt greit om det funker, men kjedelig å bruke mye penger hvis det ikke funker. Har du konkrete tips til serum og dagkrem? Prøvde å se litt nå, men det finnes jo så mange varianter!

Filorga er høyteknologisk og 100% verdt pengene synes jeg. Det er også drøyt i bruk, så du har produktene relativt lenge. Forstår godt at du har blitt anbefalt dette tidligere😊 

Jeg bruker Hydra-Hyal serumet og Hydra Filler kremen. 

Skrevet

Murad ansiktskrem for fet hud. Har aldri opplevd bedre

Anonymkode: b7cbf...d96

Skrevet

Jeg kan spørre om hvordan flass du har i ansiktet? Har du sjekket ut tilstanden seboreisk eksem? 

Anonymkode: 54415...686

Skrevet
3 hours ago, Junine said:

Filorga er høyteknologisk og 100% verdt pengene synes jeg. Det er også drøyt i bruk, så du har produktene relativt lenge. Forstår godt at du har blitt anbefalt dette tidligere😊 

Jeg bruker Hydra-Hyal serumet og Hydra Filler kremen. 

Takk! Jeg skal definitivt sjekke det ut 😊

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kan spørre om hvordan flass du har i ansiktet? Har du sjekket ut tilstanden seboreisk eksem? 

Anonymkode: 54415...686

Tror ikke jeg har det. Googlet litt bilder nå, og det jeg har er ikke så ille. Det er småflak på nesa og mellom øyenbrynene. 

Skrevet

Jeg har samme type hud som deg, kjenner meg godt igjen. Nå på vinteren er det vanskelig å unngå flassing, det er mye bedre på sommeren. Det skal lite til før porene mine tetter seg; er det antydning til fett i kremen kommer det hvite prikker på kinn og panne. Det virker også som en del produkter med mattende effekt tetter porene.

De produktene jeg tåler og bruker er Spotless ansiktsvask og toner (apotek), låner av og til min datters Cerave Hydrating cleanser (må bruke toner etterpå), Simple Water boost (kjøpt på Normal, gelkrem), Vichy Mineral 89 (fuktighetsgel, dyr), Sensai silk peeling powder (peeling med korn er ikke bra, denne er dyr, men drøy), Fit me normal to dry foundation, Maybelline, Garnier pure active micellar water (bruker til å fjerne øyesminke, bruker jeg den i ansiktet må jeg fjerne den med toner). HM do it all stick (kremrouge). Hadde no7 kalender så tester ut en del produkter derfra nå, så langt ikke bedre enn det jeg allerede bruker.

Jeg prøvde div. foundations med mattende effekt før, men da flasser det mer, de for tørr hud er bedre (må gi fukt, ikke fett). Bruker litt transparent pudder i t-sonen om nødvendig. Jeg bruker budsjettprodukter, for min type hud er de like bra. Er 40+ så bruker en god øyekrem fra Cosmica (får ikke tette porer der).

Anonymkode: 506df...9ec

Skrevet

Mange gode råd, tips og produktforslag i tråden, TS, så her kommer nå mine "5 cents" også😉Jeg er enig med @Junine om at det høres ut som om du har kombinasjonshud, samtidig tror jeg du selv har rett i at huden din er dehydrert. 

Videre tror jeg at den rensen du bruker nå, ikke er helt optimal for huden din. Jeg har selv kombinasjonshud som kan bli dehydrert, og opplever at huden blir både stram og blank av Special Cleanse. Filorga sitt renseskum inneholder bl.a. SLES (sodium laureth sulphate) som i prinsippet er såpe, og jeg tenker at siden huden din er dehydrert, er ikke den det beste renseproduktet for deg. 

Det er heller ikke nødvendig å eksfoliere huden hver dag, det kan faktisk bidra til å gjøre vondt verre - i ditt tilfelle bidra til at huden din blir ennå mer dehydrert slik at den responderer med å produsere ennå mer olje.

Jeg vil foreslå en skånsom rens som løser opp overskuddstalg/olje uten å tørke ut ut huden, f.eks. Paula's Choice Calm rens for fet hud. 

Du kan også prøve et serum med niacinamide, som også bidrar til å balansere talgproduksjonen uten å tørke ut huden, f.eks. Jorgobè (fås hos Kicks) eller Elixir Niactil. Et supert budsjettkjøp er The Inkey List niacinamide, om du bestiller fra Feelunique er de med i VOEC slik at moms er inkludert i prisen.

Innimellom - og ikke oftere enn èn gang i uka - kan du bruke et eksfolieringsorodukt med BHA (salisylsyre). Salisylsyre er effektiv for å løse opp talg og sorte prikker og bidrar til en viss grad til å forebygge at nye dannes. Paula's Choice har flere gode BHA-produkter. 

Om du opplever at Skin Smoothing Cream fungerer for deg, så er det ikke nødvendig å bytte den ut. Hvis du likevel ønsker et alternativ, kan du forsøke fuktighetskremen for det hud fra Paula's Choice Calm. 

En stor fordel med de produktene fra PC som jeg har foreslått, er at du kan kjøpe små prøvestørrelser til en rimelig penge og teste ut produktene.

Hyaluronsyre fungerer dårlig for meg også, og her er nok AB#4 inne på noe, at klimaet her stort sett er for tørt. For ekstra fuktighet kan du i stedet forsøke et collagenserum, det har jeg erfart fungerer utmerket for meg. Et bra og svært rimelig produkt er serumet fra danske Pure & Care, som du får kjøpt hos Normal. Exuviance har også et collagenserum, dette har jeg ikke forsøkt selv. 

Skrevet
9 hours ago, Roci said:

Mange gode råd, tips og produktforslag i tråden, TS, så her kommer nå mine "5 cents" også😉Jeg er enig med @Junine om at det høres ut som om du har kombinasjonshud, samtidig tror jeg du selv har rett i at huden din er dehydrert. 

Videre tror jeg at den rensen du bruker nå, ikke er helt optimal for huden din. Jeg har selv kombinasjonshud som kan bli dehydrert, og opplever at huden blir både stram og blank av Special Cleanse. Filorga sitt renseskum inneholder bl.a. SLES (sodium laureth sulphate) som i prinsippet er såpe, og jeg tenker at siden huden din er dehydrert, er ikke den det beste renseproduktet for deg. 

Det er heller ikke nødvendig å eksfoliere huden hver dag, det kan faktisk bidra til å gjøre vondt verre - i ditt tilfelle bidra til at huden din blir ennå mer dehydrert slik at den responderer med å produsere ennå mer olje.

Jeg vil foreslå en skånsom rens som løser opp overskuddstalg/olje uten å tørke ut ut huden, f.eks. Paula's Choice Calm rens for fet hud. 

Du kan også prøve et serum med niacinamide, som også bidrar til å balansere talgproduksjonen uten å tørke ut huden, f.eks. Jorgobè (fås hos Kicks) eller Elixir Niactil. Et supert budsjettkjøp er The Inkey List niacinamide, om du bestiller fra Feelunique er de med i VOEC slik at moms er inkludert i prisen.

Innimellom - og ikke oftere enn èn gang i uka - kan du bruke et eksfolieringsorodukt med BHA (salisylsyre). Salisylsyre er effektiv for å løse opp talg og sorte prikker og bidrar til en viss grad til å forebygge at nye dannes. Paula's Choice har flere gode BHA-produkter. 

Om du opplever at Skin Smoothing Cream fungerer for deg, så er det ikke nødvendig å bytte den ut. Hvis du likevel ønsker et alternativ, kan du forsøke fuktighetskremen for det hud fra Paula's Choice Calm. 

En stor fordel med de produktene fra PC som jeg har foreslått, er at du kan kjøpe små prøvestørrelser til en rimelig penge og teste ut produktene.

Hyaluronsyre fungerer dårlig for meg også, og her er nok AB#4 inne på noe, at klimaet her stort sett er for tørt. For ekstra fuktighet kan du i stedet forsøke et collagenserum, det har jeg erfart fungerer utmerket for meg. Et bra og svært rimelig produkt er serumet fra danske Pure & Care, som du får kjøpt hos Normal. Exuviance har også et collagenserum, dette har jeg ikke forsøkt selv. 

Tusen takk for innspill! Har sett at du ofte kommer med gode og utfyllendesvar. 😊

Hvor ofte bør man bruke serum med niacinamide? 

Skrevet
Halabaloo skrev (11 timer siden):

Tusen takk for innspill! Har sett at du ofte kommer med gode og utfyllendesvar. 😊

Hvor ofte bør man bruke serum med niacinamide? 

Takk takk :) Niacinamide skal kunne brukes daglig, men som med alle aktive ingredienser, er det greit å introdusere produktet gradvis. Forsøk med et par ganger i uka til å begynne med, øk til annen hver dag og til slutt evt. hver dag hvis behovet er tilstede. Finner du ut at det det er tilstrekkelig med f.eks. annenhver dag, er det jo ikke nødvendig å bruke det oftere.

Skrevet (endret)

Hadde samme problem som deg i årevis. Store porer rundt nese, fet glinsende hud og masse tørre partier og død hud som foundationen satte seg fast i. Dro til hudpleier (for et annet problem faktisk) og hun kommenterte huden min med en gang og sa jeg burde bruke toner med aha syre. For huden min var ekstremt dehydrert og kompenserte for det med massiv oljeproduksjon. Grunnen til at den var dehydrert var at jeg hadde mye død hud (tørre flak) som sugde til seg alt jeg tilførte av fuktighet. aha syrer løser opp døde hudceller slik at fuktighetskremen faktisk når frem til huden. Hun anbefalte aha toneren til Ole hendriksen. Merket forandringen nesten med en gang! 

meeeen den er overstadig dyr, så har nå byttet til aha toneren fra the ordinary som jeg faktisk syntes er mye bedre og den er superbillig!! Har aldri tørre partier oljen har roer seg veldig. Og går nå ofte uten både fuktighetskrem og foundation. Når jeg bruker foundation er det ingen tørre partier den setter seg fast i. har aldri hatt så bra og enkel hud som nå.. 
jeg vil i tillegg anbefale deg aha bha peeling solutionen fra the ordinary. Den er sterkere og er helt super til å fjerne død hud og også løser opp tette porer. Bruker den alltid dersom jeg merker at porene mine er litt fylte.. har også begynt å bruke den på nesa til kjæresten min 😆 han sliter også med hudormer og han har fått så mye finere hud! 

The ordinary aha toner https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsvann/glycolic-acid-7-toning-solution-240-ml

The ordinary aha bha peeling https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsskrubb-ansiktspeeling/aha-30-bha-2-peeling-solution-30-ml

ole hendriksen dark spot tonerhttps://www.kicks.no/ole-henriksen/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsvann/glow2oh-dark-spot-toner-190-ml

Lykke til☺️❤️

Endret av mlifjeld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...