AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Hvordan får du andre til å like deg og hva gjør du ? 🙂 Anonymkode: 63bd4...2d6
GrønnNellik68 Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Er meg selv på godt og vondt. Ha litt empati og godt humør kommer du langt. 2
skreppamedleppa Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Å få noen til å like meg har aldri vært et mål i seg selv. "I'd rather be hated for who i am than loved for who i am not"-Kurt Cobain Men jeg leser sosiale situasjoner godt, jeg er høffelig, lite dømmende med mennesker, lite regid med andre og sosiale situasjoner.. Og jeg opplever at selvironi og det å ha evnen til å le av seg selv og bjude litt på å ikke ta alle situasjoner så himla seriøst alltid er en god måte å avvepne situasjoner og mennesker på. Tillit og empati er en viktig ting i møte med mennesker, og generelt ikke be om mer enn en selv kan stå inne for. Noen liker meg godt, men ikke alle trenger å like meg, jeg er ikke desperat etter å bli likt overalt, og sånn er jeg med andre også.. Heller noen sjarmerende skjønnhetsfeil hos mennesker enn noen som tilstreber seg perfeksjonisme og en desperat jakt etter å få "godtatt" som stempel i pannen.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvordan får du andre til å like deg og hva gjør du ? 🙂 Anonymkode: 63bd4...2d6 Jeg tror ikke at noen liker meg, så jeg trekker meg unna mennesker så godt jeg kan. Anonymkode: 09b4e...7e6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Du kan ikke bli likt av alle. Men vær imøtekommende, inkluderende, snill, empatisk og ellers vær seg selv. Jeg trekker meg unna og blir usikker på de som ikke viser empati, blir «rar» når jeg kommer bort, ikke svarer på meldinger eller som aldri sier et godt ord til meg (enda verre om de kjefter eller sier stygge ting..). Jeg trekkes mot de som viser de er glad i meg og som er imøtekommende. Anonymkode: 9f854...10a 1
Svartfugl Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 12.10): Hvordan får du andre til å like deg og hva gjør du ? 🙂 Anonymkode: 63bd4...2d6 Den største feilen er å prøve for hardt. Men hvis man har litt lite sosial kompetanse, kan det være lett å bli mislikt. Jeg er ingen verdensmester i slikt, men jeg vet at folk ofte liker folk som: - lytter godt og avbryter lite (der kan jeg være dårlig) -husker ting de har fortalt tidligere og spør "hvordan gikk det med lammelåret i helga" - kritiserer andre og seg selv lite. -snakker positivt om andre -er ydmyk uten å være selvutslettende -unngår å være en "historietopper" -gir genuine komplimenter -kan diskutere saklig uten å bli sint/barnslig/bruke hersketeknikker -viser hva de kan i stedet for å snakke om hvor flinke de er. -viser åpenhet og nysgjerrighet. Fremstår ikke som ferdig utlært. 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 2 minutter siden, Svartfugl said: Den største feilen er å prøve for hardt. Men hvis man har litt lite sosial kompetanse, kan det være lett å bli mislikt. Jeg er ingen verdensmester i slikt, men jeg vet at folk ofte liker folk som: - lytter godt og avbryter lite (der kan jeg være dårlig) -husker ting de har fortalt tidligere og spør "hvordan gikk det med lammelåret i helga" - kritiserer andre og seg selv lite. -snakker positivt om andre -er ydmyk uten å være selvutslettende -unngår å være en "historietopper" -gir genuine komplimenter -kan diskutere saklig uten å bli sint/barnslig/bruke hersketeknikker -viser hva de kan i stedet for å snakke om hvor flinke de er. -viser åpenhet og nysgjerrighet. Fremstår ikke som ferdig utlært. Veldig bra poeng 🙂 Anonymkode: 7ac7a...179
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå