Gå til innhold

Når foreldre ikke svarer på barnebesøk invitasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om deres tanker. Det hadde skjedd med oss 2-3 ganger hvor jeg sender melding at dattera mi vil ha et eller annet barn på besøk og da blir det ikke noe svar tilbake.  Skall jeg sende en annen melding eller? Betyr det at det andre barnet vil ikke lekke med henne. De er 3de trinn.

Anonymkode: 0dafe...332

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nesten forsøke å ringe kanskje? Svarer de ikke på første meldingen, så er det enten fordi de ikke vil eller fordi de ikke har sett den. 

Anonymkode: 73633...e23

• Liker 2
Skrevet

Noen ganger har man ikke tid og andre ganger vil faktisk barnet bare være hjemme og slappe av. Har vel ikke noe med å ikke ville leke. 

Ta må heller tlf og ring. Kan hende denne familien faktisk ikke ser på mobilen før den ringer.

Det gjør hvertfall ikke jeg. Tenker at er det viktig ringer man. Men her ordner alle tredjeklassingene sine egne treff.

Anonymkode: 9666b...57c

• Liker 2
Skrevet

Det er normal høflighet å svare, selvsagt også hvis svaret er nei. Om det er at man ikke har tid eller bare vil slappe av, da sender man en melding tilbake og sier det, noe annet er direkte uhøflig. Jeg ville sendt en melding til. Det har hendt en sjelden gang jeg har sett en melding og ikke kunnet svare der og da (måtte skynde meg å gjøre noe, eller barnet mitt var ikke i nærheten så jeg fikk ikke spurt dem om de ville ha besøk) og så glemt det av og da var det veldig fint at de spurte igjen. :)Det kan jo selvfølgelig være at de bare er uhøflige mennesker, slik AB over her, og det får du dessverre ikke gjort noe med. 

Anonymkode: 743e9...138

• Liker 6
Skrevet

Det er normalt å svare, vil ikke barnet så kommer de med en unnskyldning regner jeg med, men man svarer uansett. Ring og spør neste gang. :) Her ordnet og barna opp selv når de var såpass store, var helst de to første årene vi foreldre var mer involvert.

Skrevet

Nå sitter ikke vi og vokter telefonen akkurat. Legger den bort når vi kommer hjem og lager middag.

Eller vi er ute på aktiviteter, handler osv.

Dessuten, ville opplevd det så rart at en i tredjeklasse var melding fra foreldrene om deres barn ville mitt barn skulle komme - at jeg ikke helt ville vist hva jeg skulle svare.

Be barnet selv ringe sin venn.

Anonymkode: 8bb3e...d5d

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke det er det minste rart. Her avtales fremdeles rundt 50% av besøk via foreldre for min tredjeklassing og vennene,

Anonymkode: 743e9...138

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er rart at de ikke svarer. Er ikke alle i 3. klasse som har egen mobil heller. Hadde jeg sett meldingen lenge etterpå hadde jeg uansett svart, for meg er det vanlig høflighet. 

Anonymkode: 4d6dd...b2a

• Liker 2
Skrevet

Man er høflig og svarer uansett om det passer eller ikke. 

Anonymkode: ca200...38f

• Liker 1
Gjest Raptuza
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Man er høflig og svarer uansett om det passer eller ikke. 

I wish, men klem til deg 

Skrevet

Det kan være surrete foreldre. Vi har også en i tredje trinn, og hvis jeg får en melding på om det passer med besøk må jeg ofte sjekke med faren eller barnet selv om det orker besøk. Innen jeg kommer hjem kan jeg helt fint ha glemt hele greia🙈 jeg ville ringt hvis du vil ha svar :) 

Anonymkode: 6a0b1...631

• Liker 1
Skrevet
Raptuza skrev (23 minutter siden):

I wish, men klem til deg 

Hva mener du? Jeg har tre barn som nå er fra 10-18 år, og har aldri opplevd  at foreldre ikke svarer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...