AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Del Skrevet 15. januar 2022 Ved slag i storby? Er det vanligst med 3 eller varierer det helt? Anonymkode: 03b67...e56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Del Skrevet 15. januar 2022 Varierer veldig synes jeg - har vært på jakt lenge nå (omsider fått kjøpt). Alt fra 1-4 mnd er det jeg har sett. Jeg legger ut min nå med visning neste helg, overtakelse 1. april (er mitt utgangspunkt). Hadde jeg kunne flyttet rett inn i boligen jeg har kjøpt hadde jeg satt overtakelse til 1. mars. Så er litt avhengig av situasjonen til den som selger også Anonymkode: 89b8d...f0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 15. januar 2022 #3 Del Skrevet 15. januar 2022 Det avhenger av situasjonen til de som selger. Hvor langt er et tau? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Del Skrevet 15. januar 2022 Det kommer an på mye. Men kanskje spesielt om du selger en typisk førstegangsbolig eller ikke. Vi kjøpte bolig med overtakelse 3mnd senere. Boligen vi skulle selge var typisk førstegangsbolig, og dermed ble vi anbefalt av megler om å ikke legge den på markedet før ca 6 uker før vi ønsket overtakelse. Dette gjorde vi, men likevel endte vi opp med at nye eiere overtok boligen to uker tidligere enn vi ideelt sett hadde ønsket. (For oss var jo selvfølgelig et salg viktigere enn at vi fikk disse to ukene). Anonymkode: 74b97...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balian d'Ibelin Skrevet 15. januar 2022 #5 Del Skrevet 15. januar 2022 (endret) Vet ikke hva som er vanlig. Tror ikke det er noe fasit svar på det. Men jeg tok over leiligheten jeg bor i. rundt to måneder etter at jeg hadde kjøpt den. Endret 15. januar 2022 av Balian d'Ibelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Del Skrevet 15. januar 2022 Jeg skal legge boligen ut for salg i april, og håper på at nye eiere kan overta 1 juli. Spent på om det går. Må også finne ny bolig selv, men skal flytte langt så får ikke gått på visninger 🙈 Anonymkode: dd1f8...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Del Skrevet 15. januar 2022 2-3mnd. Men kommer litt ann på, vi solgte i slutten av oktober og har overtagelse 1.feb. Dette pga jul som kommer midt i. Anonymkode: c21f4...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 2-3mnd. Men kommer litt ann på, vi solgte i slutten av oktober og har overtagelse 1.feb. Dette pga jul som kommer midt i. Anonymkode: c21f4...848 Altså grunnen for vår del var fordi vi skulle overta ny bolig rett før gammel bolig blir overtatt. Ideelt sett burde vi hatt visning/salg i desember men da er markedet helt nede, derfor solgte vi i oktober og var tydelig på overtagelse flere mnd frem i tid. Fint for kjøper som også skulle selge sin gamle bolig. Anonymkode: c21f4...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Del Skrevet 15. januar 2022 Vi kjøpte førstegangsbolig som var dødsbo. da hadde vi overtakelse etter kun 1mnd. Det ble litt knapp med tid ifht banken (og selgere/arvtakere som ikke klarte å ta turen for å underskrive kontrakten), men det gikk tilslutt 😊 Tror ikke de så for seg så raskt og passet nok ikke helt med deres planer, hadde det vært meg så hadde jeg vært kjempefornøyd med noen som ville overta raskt 😊 Vi skal selge den i august og håper at de nye vil overta 2-3mnd fra salg. Anonymkode: 9192e...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skal legge boligen ut for salg i april, og håper på at nye eiere kan overta 1 juli. Spent på om det går. Må også finne ny bolig selv, men skal flytte langt så får ikke gått på visninger 🙈 Anonymkode: dd1f8...9b3 1 Juli eller siste uka i juni er grei overtakelse. Passer med flytting og skole og ferie 😊 Anonymkode: 9192e...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 15. januar 2022 #11 Del Skrevet 15. januar 2022 Vi ble enig med selger om overtagelsesdato. Tror det var ca. 1,5 måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #12 Del Skrevet 15. januar 2022 Er det noen som har vært i en situasjon hvor selger er urokkelig på overtakelsesdato? Vi ønsker egentlig å kjøpe nå, og så helst overta 4-5 mnd fram i tid. Er det mulig at vi havner i en situasjon hvor vi får akseptert bud men ikke blir enig om overtakelse? Vi legger ikke inn overtakelse som forbehold i budgivningen. Anonymkode: 91527...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #13 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det noen som har vært i en situasjon hvor selger er urokkelig på overtakelsesdato? Vi ønsker egentlig å kjøpe nå, og så helst overta 4-5 mnd fram i tid. Er det mulig at vi havner i en situasjon hvor vi får akseptert bud men ikke blir enig om overtakelse? Vi legger ikke inn overtakelse som forbehold i budgivningen. Anonymkode: 91527...8c8 Hvis dere ikke kan fire på overtagelses datoen så kan selger velge å akseptere bud fra andre enn dere. Det er selger som velger hva han godtar eller ikke. Anonymkode: 03b67...e56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #14 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det noen som har vært i en situasjon hvor selger er urokkelig på overtakelsesdato? Vi ønsker egentlig å kjøpe nå, og så helst overta 4-5 mnd fram i tid. Er det mulig at vi havner i en situasjon hvor vi får akseptert bud men ikke blir enig om overtakelse? Vi legger ikke inn overtakelse som forbehold i budgivningen. Anonymkode: 91527...8c8 Anbefalee å gå i dialog med megler om dette slik at dere får lagt siste bud med en overtagelse selger aksepterer Anonymkode: f0c0a...9b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #15 Del Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det noen som har vært i en situasjon hvor selger er urokkelig på overtakelsesdato? Vi ønsker egentlig å kjøpe nå, og så helst overta 4-5 mnd fram i tid. Er det mulig at vi havner i en situasjon hvor vi får akseptert bud men ikke blir enig om overtakelse? Vi legger ikke inn overtakelse som forbehold i budgivningen. Anonymkode: 91527...8c8 Da må budet deres også reflektere merkostnaden selger får ved lang overtakelse. Det kan være at selger går i pluss på å velge nest høyeste bud som har kortere overtakelsestid sammenlignet med høyeste bud Anonymkode: 89b8d...f0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #16 Del Skrevet 16. januar 2022 Tre relativt nære naboer har solgt siste halvåret, med 2-4 ukers tid for overtakelse. En annen hadde fire måneder. Anonymkode: c6ed4...941 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #17 Del Skrevet 16. januar 2022 I boligen vi bor i nå hadde vi 5 måneder. På en side så var det positivt, for måtte selge vår gamle bolig. På den andre siden så var det så lang tid at jeg nesten glemte at vi hadde kjøpt bolig og glemte egentlig hva vi hadde kjøpt😅 De som kjøpte vår gamle bolig hadde 3 måneder til overtakelse, som egentlig passet dårlig for oss siden det var 14 dager før vår overtakelse, men kunne ikke takke nei til budet da det var for godt til å avslås. Anonymkode: 311d1...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #18 Del Skrevet 17. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 20.03): Er det noen som har vært i en situasjon hvor selger er urokkelig på overtakelsesdato? Vi ønsker egentlig å kjøpe nå, og så helst overta 4-5 mnd fram i tid. Er det mulig at vi havner i en situasjon hvor vi får akseptert bud men ikke blir enig om overtakelse? Vi legger ikke inn overtakelse som forbehold i budgivningen. Anonymkode: 91527...8c8 Overtakelsesdato skal være avgjort før aksept av bud. En kan selvfølgelig bli enig om annen overtakselsesdato i ettertid. Anonymkode: 23d07...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå