AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #1 Skrevet 15. januar 2022 Kjenner at jeg er veldig sliten og har lite energi til de. Har to tette og skulle starte på jobb igjen idag etter permisjon men pga sykdom så ble det vanskelig. Ble skikkelig lei meg når jeg ikke kunne dra på jobb fordi jeg er så lei av å være hjemme. Er lei av å være med barna selv om jeg elsker de! Jeg savner voksne og andre jeg kan snakke med. Ja, jeg er ensom! Nå har det gått i ett med sykdom og smitte i barnehagen så to-åringen er nesten ikke i barnehagen da hun har blitt sendt hjem veldig ofte grunnet hoste, og annet. Dette har tæret på forholdet fordi vi er veldig slitne av å ikke ha henne borte da hun krever mye. I går hadde vi et etterlengtet besøk av en slektning og samboeren hans som vi ikke har sett siden før jul og hele besøket gikk med på å roe ned to åringen som hylte, hoppet og kastet ting i gulvet samt var helt i hundre. Hun sto nærmest og forlangte oppmerksomhet 24/7. Jeg ble så lei av toåringen at jeg vurderte å bare låse henne inn på ett rom men fant tidlig ut at det blir å gå for langt😂 I tillegg er det flaut at de oppfører seg sånn. Samboer synes toåringen er så søt når hun trasser og jeg synes han nesten belønner oppførselen hennes når hun er slik fordi han bare ler av henne og aldri er strent som keg er.. Føler jeg stanger hode i veggen ig kommer ingen vei. Jeg ble så sliten igår at når besøket hadde dratt hjem så hadde jeg tidenes migrene og jeg måtte bare legge meg. I tillegg nektet hun å sove når jeg skulle legge henne. Siden jeg egentlig skulle på jobb idag måtte samboer være oppe med henne natt da hun nesten ikke har sovet.. Har i tillegg en liten gutt som bare er 10 mnd og han krever sitt også. Er så lei av å være hjem med barn at jeg orker ikke mer. Har rett og slett ikke mer å gi! Har brukt barnevakten masse i det siste men når pengene stopper opp må jeg være hjemme til slutt. Føler meg som verdens værste mamma, men jeg er så sliten. Har ingen familie som kan stille opp heller annet en svigermor og hun blir helt utslitt av å passe to-åringen. Anonymkode: 342a5...861
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #2 Skrevet 15. januar 2022 Jeg har ikke noen konkrete råd til deg. Men jeg vil bare si at det blir bedre med årene❤ Jeg hadde 3 tette barn og det var en utrolig slitsom tid. Mye trassing og sjeldent et minutt alene. Alle gøye ting man prøvde å gjøre ble overskygget av trass og grining. Spesielt minste var veldig krevende. Ofte var ting litt bedre ute på lekeplasser, så vi var tidvis veldig mye ute. Spesielt i helger. Tenker at de små er frustrerte over ting, og at det da i alle fall ikke hjelper at noen ler av de. Da blir nok gjerne frustrasjonen og dermed trassen større. Mulig din 2åring ble sjalu på besøket rett og slett. Anonymkode: 79247...f17 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #3 Skrevet 15. januar 2022 Du er helt sikkert en god mamma. Jeg vet er det siste du trenger å høre, men du har valgt å få «to tette» og må ta konsekvensen av valget ditt. Trøsten må være at barna blir større og litt mindre krevende og i mellomtida gjelder det «å overleve». Veldig mange her på KG klager voldsomt over situasjoner de selv har satt seg i. Anonymkode: b77fd...7bc 18
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er helt sikkert en god mamma. Jeg vet er det siste du trenger å høre, men du har valgt å få «to tette» og må ta konsekvensen av valget ditt. Trøsten må være at barna blir større og litt mindre krevende og i mellomtida gjelder det «å overleve». Veldig mange her på KG klager voldsomt over situasjoner de selv har satt seg i. Anonymkode: b77fd...7bc Det må da være lov å klage over at man er sliten av barna sine selv om man har valgt å få dem?? Altså hvor krevende barn man får er det ingen som kan forutse. Kanskje eldste til TS har en eller annen uoppdaget diagnose som ikke var så lett å se når barnet baby? Det er ikke lett å forutse hvor krevende en situasjon blir nettopp fordi alle barn er ulike! Min yngste har autisme, og var verdens blideste og enkleste baby, men ble vanvittig vanskelig og trassete som 2åring. Min eldste var en krevende baby som gråt mye, men var veldig enkel som 2åring. Begge deler umulig å forutse. Synes du bør holde deg for god for sånne svar. Det må være rom for å blåse ut om sine frustrasjoner på kvinneguiden Anonymkode: 79247...f17 16
Mt3 Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 Hvorfor blir ikke samboer som synes 2åringen er superstas som trasser hjemme med sykt barn så du kan få lov på jobb og få din voksenkontakt dose? 23
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 Mt3 skrev (36 minutter siden): Hvorfor blir ikke samboer som synes 2åringen er superstas som trasser hjemme med sykt barn så du kan få lov på jobb og få din voksenkontakt dose? Glemte å skrive at jeg var i dårlig form igår kveld og er fortsatt ikke helt i form, så blir hjemme. Anonymkode: 342a5...861 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 Er så sliten og lei.. De få timene de sover på dagtid har jeg endelig tid til å hente meg inn, men de sover veldig lite.. Er kanskje jeg som har vært for lenge hjemme og helst skulla ha begynt i jobb for flere uler siden.. Anonymkode: 342a5...861
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Føler meg deg ts, har selv 2 stykker og det ene barnet er mer krevende enn det andre. Har vært noen slitsomme år. Epidemien har gjort alt verre med redusert åpningstider i bhg, sender hjem barn bare de hoster litt, osv. Alle sier det blir men når blir det bedre? Anonymkode: 32871...0f3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Kjære TS, jeg føler med deg ❤️ Jeg har også to tette, da eldste begynte i barnehage kom minsten 3 uker etter (er 15 måneder mellom dem). Og da hadde jeg vært hjemme med eldste i over ett år (far har ENK og eneste ansatt og kunne ikke være hjemme, og bedriften jeg jobbet i gikk konkurs like etter jeg ble gravid, så da hadde jeg liksom all tid i verden). Og ha en vill og aktiv ettåring samtidig som man et høygravid, jeg gråååt av utmattelse. Fikk 3 uker fri, så var det et år til med hjemme med baby! Far levde i klassisk fantasiverden med rosenrøde dager og helt i skyende av barna, mens jeg hadde mest lyst å rømme fra hele familien til tider 😅😂 Jeg følte også at jeg stanget hodet mot veggen! Men nå som eldste er 2,5 og yngste over året går det bedre, då begge er i barnehagen. Og jeg kan rømme huset (studerer)! Min 2 åring har også noen syke trass utbrudd til tider, og når han først har kavet seg opp, da tar det sin tid å roe ned. Men han er heldigvis (😅) litt sjenert og lager ikke noe styr rund andre. Men yngste skulle nesten hatt sele på når vi er ute, for den gutten kan virkelig ta fart, barnehagen har også problemer med å følge med han til tider 😅 Han elsker å rasere alle skoene i gangen, stakkars ansatte som må sortere de skoene 🙈 Anonymkode: d3eb6...b89 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 Jeg føler deg, jeg har tre. I går fikk jeg et sammenbrudd. Jeg skulle egentlig på en middag med noen venninner, men det skar seg, og jeg «måtte» bli hjemme med barna; jeg gråt som en baby mens vi så på Fantorangen for sikkert 7272639 gang. Altså jeg hulket. Tårene sprutet. Og det skal sies at jeg gråter ekstremt sjeldent, men det der bare tippet meg totalt over kanten .. 😅 Men i dag så har man jo bare måttet plukke seg selv opp, lage seg en bedre dag og stå på. Småbarnstiden er ganske intens, og det er lov til å være litt sliten ❤️ Anonymkode: 4ca16...ff9 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 Med to så tette barn, hva forventet du egentlig? Det er barna dette går ut over. Ingen av de får den roen, oppfølgingen og tilknytningen de trenger. Hvorfor er du ikke mer bekymret over alt barna dine går glipp av? Det er jo ikke deg det er synd på her. Du har valgt dette. Det har ikke de! Anonymkode: 3bb1e...3b7 7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #12 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Med to så tette barn, hva forventet du egentlig? Det er barna dette går ut over. Ingen av de får den roen, oppfølgingen og tilknytningen de trenger. Hvorfor er du ikke mer bekymret over alt barna dine går glipp av? Det er jo ikke deg det er synd på her. Du har valgt dette. Det har ikke de! Anonymkode: 3bb1e...3b7 Enig i dette. Du må ta deg sammen. Vi er alle slitne. Du må ta deg sammen, og tvinge deg selv til å finne en viss glede i å være sammen med barna dine. De lider under dine dårlige følelser overfor dem, og det at du kjøper barnevakt i tide og utide, til tross for at 2 åringen har fulltid i barnehage💔 Anonymkode: ddd1d...97d 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #13 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Altså hvor krevende barn man får er det ingen som kan forutse. Vel, noen av oss kan faktisk forutse at man kan bli sliten av en på to og en på ti mnd og gjør våre valg etter disse vurderingene. Anonymkode: b77fd...7bc 8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #14 Skrevet 15. januar 2022 Barn er noe pes 95% av tiden. Uansett hva man gjør sammen med barn så kan jeg ramse opp minst 50 ting som er mere morsomt. Skal man få barn bør man være innstilt på at livet ditt kommer til å bli ekstremt mye kjedeligere enn før. Med mindre du var en sånn trasig dufus uten noe spennende liv fra før av. Anonymkode: d8661...38b 3
Snabeltann Skrevet 15. januar 2022 #15 Skrevet 15. januar 2022 (endret) Det blir bedre nå når du begynner på jobb, og far skal i permisjon. Da kan du de timene bare tenke på deg selv vi har alle vært der. Siste barnet delte vi permisjonen 50-50 fordi jeg var så sykt lei av å gå hjemme! 🤣 Endret 15. januar 2022 av Snabeltann
proghodet Skrevet 15. januar 2022 #16 Skrevet 15. januar 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Skal man få barn bør man være innstilt på at livet ditt kommer til å bli ekstremt mye kjedeligere enn før. Med mindre du var en sånn trasig dufus uten noe spennende liv fra før av. 🙋♂️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #17 Skrevet 15. januar 2022 Det blir nok bedre når begge er litt større. Anonymkode: 32803...d88
AprilLudgate Skrevet 15. januar 2022 #18 Skrevet 15. januar 2022 Tips: IKKE ta imot besøk og forvent å høre noe som helst. Dra på besøk alene til andre, ta en spasertur ute uten barn osv. To tette barn i tillegg = glem å få ro i hodet hjemme. Det er derfor foreldre bytter på å dra på trening/spasertur i skauen osv. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #19 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kjære TS, jeg føler med deg ❤️ Jeg har også to tette, da eldste begynte i barnehage kom minsten 3 uker etter (er 15 måneder mellom dem). Og da hadde jeg vært hjemme med eldste i over ett år (far har ENK og eneste ansatt og kunne ikke være hjemme, og bedriften jeg jobbet i gikk konkurs like etter jeg ble gravid, så da hadde jeg liksom all tid i verden). Og ha en vill og aktiv ettåring samtidig som man et høygravid, jeg gråååt av utmattelse. Fikk 3 uker fri, så var det et år til med hjemme med baby! Far levde i klassisk fantasiverden med rosenrøde dager og helt i skyende av barna, mens jeg hadde mest lyst å rømme fra hele familien til tider 😅😂 Jeg følte også at jeg stanget hodet mot veggen! Men nå som eldste er 2,5 og yngste over året går det bedre, då begge er i barnehagen. Og jeg kan rømme huset (studerer)! Min 2 åring har også noen syke trass utbrudd til tider, og når han først har kavet seg opp, da tar det sin tid å roe ned. Men han er heldigvis (😅) litt sjenert og lager ikke noe styr rund andre. Men yngste skulle nesten hatt sele på når vi er ute, for den gutten kan virkelig ta fart, barnehagen har også problemer med å følge med han til tider 😅 Han elsker å rasere alle skoene i gangen, stakkars ansatte som må sortere de skoene 🙈 Anonymkode: d3eb6...b89 Haha, så godt å høre at vi er flere😂Men det er så slitsomt.. Får bare håpe det blir bedre. Kan jeg spørre om hva du studerer? Anonymkode: 342a5...861
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #20 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg føler deg, jeg har tre. I går fikk jeg et sammenbrudd. Jeg skulle egentlig på en middag med noen venninner, men det skar seg, og jeg «måtte» bli hjemme med barna; jeg gråt som en baby mens vi så på Fantorangen for sikkert 7272639 gang. Altså jeg hulket. Tårene sprutet. Og det skal sies at jeg gråter ekstremt sjeldent, men det der bare tippet meg totalt over kanten .. 😅 Men i dag så har man jo bare måttet plukke seg selv opp, lage seg en bedre dag og stå på. Småbarnstiden er ganske intens, og det er lov til å være litt sliten ❤️ Anonymkode: 4ca16...ff9 Klem❤️ Anonymkode: 342a5...861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå