Gå til innhold

Barnet får vondt i magen etter å ha tisset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt sier hun får vondt i magen ETTER at hun har tisset, noen som Har vært borti dette og vet hva det skyldes? Urinveisinfeksjon er vel vondt mens man tisser og ikke etter? Skal såklart til lege men er stengt i helgen.

Anonymkode: ee1cf...4ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakt! Om uvi har flyttet seg til nyrene kan man godt få vondt etter man har tisset. Det fikk i alle fall jeg, og jeg sleit med etterfølgene i mange år når legevakta var travel og nektet å ta meg inn så det fikk satt seg skikkelig fast.

Anonymkode: 861c6...9cd

• Liker 3
Skrevet

Legevakt! Mistanke om uvi hos barn skal alltid sjekkes. Har du med urinprøve bør det gå forholdsvis fort. Barn får ofte andre symptomer enn voksne.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Uvi?

Endret av miss~Audrey
Skrevet

Men hun har helt fin allmennform og dette er noe hun har nevnt for en stund siden også. Har man ikke feber og dårlig allmentilstand om man får infeksjon nyrer?

Skrevet

Uvi

Anonymkode: 3f1d5...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnet mitt sier hun får vondt i magen ETTER at hun har tisset, noen som Har vært borti dette og vet hva det skyldes? Urinveisinfeksjon er vel vondt mens man tisser og ikke etter? Skal såklart til lege men er stengt i helgen.

Uvi eller nyrebekkenbetennelse. Jeg fikk dette som barn og hadde store smerter i magen. 

Anonymkode: cec60...157

• Liker 3
Skrevet

Hun har ikke store smerter hun peker på nedre del mage og sier at det er vondt når hun tisser også, tok en test som slo ut på litt protein ser ut som det er uvi.

Skrevet

Uvi ja, barn sier ofte magen selv om det er lengre ned :)

Anonymkode: aebd3...03a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor gammelt er barnet? Hvis det er 4 eller yngre så kan det være kolikk. Ellers har jeg hørt at autisme kan medføre mageproblemer noen ganger selv om det egentlig er en mental diagnose og ikke en fysisk en.

Anonymkode: 3b4e5...6be

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammelt er barnet? Hvis det er 4 eller yngre så kan det være kolikk. Ellers har jeg hørt at autisme kan medføre mageproblemer noen ganger selv om det egentlig er en mental diagnose og ikke en fysisk en.

Anonymkode: 3b4e5...6be

Lås tråden…

Anonymkode: 1c765...a96

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med online lege siden legevakten ikke er tilgjengelig nå. 
Feks Dr.Dropin, EYR. Man har gjerne dette gratis via helseforsikringer 

Anonymkode: 530c6...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...