Gå til innhold

Jeg får ikke sove nå, jeg er så redd for å få en ny klage melding eller at Huseier skal merke det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal prøve å forklare dette så godt jeg kan. Jeg leier leilighet, jeg har bodd her i ca 1 år. For ca 2 uker siden fikk jeg en klage melding fra Huseier om at jeg hadde tatt alt varmt vannet. Jeg liker å dusje lenge og visste ikke at vi hadde samme tank (jeg trodde det var to stk), så jeg tenkte ikke på tiden eller noe, i et helt år. Men for ca 2 uker siden som sagt så fikk jeg en klage melding på dette, og det forstår jeg godt for jeg hadde blitt irritert selv om det var omvendt. Jeg beklaget så mye og det gikk fint. Etter jeg fikk den meldingen fra Huseier så har jeg dusjet i kaldt og lunket vann (byttet på) skrudd av dusjen hver gang jeg såper meg inn og er veldig nøye.  Og jeg har dusjet kun på nettene når han sover i tilfelle jeg skulle ha uflaks ved å ta alt vannet... (er ganske redd for å ta varmtvannet). Dette har jeg gjort i 2 uker, bare dusjet på nettene, har på vekkeklokke også om jeg sovner. og jeg trodde dette gikk fint og at jeg hadde løst det. 

Til poenget: Jeg dusjet nettopp, og jeg dusjet som vanlig i kaldt og lunket vann og stoppet vannet for hver innsåpning. Lagde meg noe mat og tenkte på noe så var helt i mine egne tanker og ganske trøtt. så klarte jeg å la vannet i springen stå på (skulle spyle en sleiv), og plutselig så var alt vannet kaldt når jeg skulle vaske hendene..... Jeg er nervøs nå fordi jeg håper vannet er tilbake før huseier våkner og at han ikke merker det. Det jeg lurer på er hvor lang tid tar det før varmt vannet er tilbake? Jeg var ferdig i dusjen kl. 04:58. Håper virkelig vannet er tilbake før han våkner. Tror han våkner i 08 tiden.. Tanken er på 200 liter, hvor lang tid tar det før det er tilbake vet noen det? Tusen takk for svar 💖

Anonymkode: 1eb32...900

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Dustete
Skrevet

Kanskje du heller skal flytte enn å betale hans huslån med mange tusen i måneden og ikke engang få DUSJE når du vil i "ditt eget hjem"?

Skrevet

Det vil ta en del timer før vannet er på vanlig temperatur igjen, ca. 7 timer avhengig av effekt og annet.

Men vannet vil være varmt før det, da det er varmere i "tanken" enn vi bruker i springen. Og han hopper forhåpentligvis ikke rett inn i dusjen, særlig ikke på en lørdags morgen? Det vil nok gå fint, og det vil i hvert fall være lunka vann til han.

Anonymkode: 93c28...cb0

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Dustete said:

Kanskje du heller skal flytte enn å betale hans huslån med mange tusen i måneden og ikke engang få DUSJE når du vil i "ditt eget hjem"?

Hun får da dusje når hun vil. Huseier bare ønsker ikke ar hun skal bruke opp hele tanken, det er virkelig ikke så mye å be om… Spesielt med strømprisene vi har hatt i det siste. 

Anonymkode: 8a07c...683

• Liker 45
Skrevet

Flytt

Anonymkode: 557f2...1c6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spesielt med strømprisene vi har hatt i det siste. 

Vis han faktisk leier ut med strøm inkludert, så er jo det hannes feil. 

Men ettersom hun nå vet at varmtvannstanken er på deling, så burde det være umulig å bruke opp en 200Liters tank, om den kun deles på to.

• Liker 15
Skrevet
16 minutter siden, Chomsky89 said:

Vis han faktisk leier ut med strøm inkludert, så er jo det hannes feil. 

Men ettersom hun nå vet at varmtvannstanken er på deling, så burde det være umulig å bruke opp en 200Liters tank, om den kun deles på to.

Ja, absolutt. Men det er jo dyrt fordi det er lite strøm i forhold til behov. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å sløse med strømmen bare fordi andre betaler, når pensjonister og studenter fryser hjemme. 

• Liker 9
Skrevet
Dustete skrev (1 time siden):

Jeg leter etter leilighet, jeg skal kjøpe mitt eget, men finner liksom aldri den leiligheten jeg bare VET jeg vil ha 💖 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil ta en del timer før vannet er på vanlig temperatur igjen, ca. 7 timer avhengig av effekt og annet.

Men vannet vil være varmt før det, da det er varmere i "tanken" enn vi bruker i springen. Og han hopper forhåpentligvis ikke rett inn i dusjen, særlig ikke på en lørdags morgen? Det vil nok gå fint, og det vil i hvert fall være lunka vann til han.

Anonymkode: 93c28...cb0

Takk for svar 💖 Ja, jeg håper ikke han merker det, for det var veldig dumt at det skjedde, jeg har vært så nøye helt siden jeg fikk meldingen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

åssen klarer du og bruke opp en 200l tank? da må du jo dusje ekstremt lenge

Anonymkode: 9de64...f75

Det var varmt vann igjen når jeg var ferdig i dusjen. Jeg sjekket det. Jeg lagde mat og lot springen i vasken stå på, jeg glemte det helt bort. Lyden på vifta er ganske høy. Jeg slo den av og da jeg skulle vaske hendene, og så var alt varmt vannet borte.. Ts

Skrevet

Jeg vil påstå at huseier har for liten varmtvannstank. Har to tenåringer i hus, og både vi, og dem, kan dusje, uten å gå tom for varmt vann.

Anonymkode: 0d9e7...bd0

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja, absolutt. Men det er jo dyrt fordi det er lite strøm i forhold til behov. Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å sløse med strømmen bare fordi andre betaler, når pensjonister og studenter fryser hjemme. 

Jeg har ikke sløset med vilje. Det var en feil. Jeg lurer på hvordan det skal gå fremover med dette her. Jeg klarte det i 2 uker. At dette skjedde nå var utrolig dumt. Jeg gruer meg til i natt når jeg skal dusje igjen. Jeg må passe på å ikke ta vannet osv. Ts

Skrevet

Skjønner angsten din i forbindelse med dette, men du kan ikke bli en fange i ditt eget hjem. Ta deg en dusj når du ønsker, men kutt ned på tiden du er i den eller kutt ut sløsetiden.

Anonymkode: e5f21...d88

• Liker 21
Skrevet

Slapp av. Du kan helt fint ta deg en 10-15 minutters varm dusj midt på dagen. :)

Anonymkode: 557f2...1c6

• Liker 24
Skrevet

Det er jo lurere å ta en dusj midt på dag. Da rekker vannet å varme seg opp hele natten og er varmt om morgenen igjen.

Anonymkode: cd72c...030

• Liker 12
Skrevet

Leier du med strøm inkludert, ts? Eller betaler du for hans varmtvann? Og bor han alene, siden han skylder på deg for vannet?

Anonymkode: 498f2...b09

• Liker 2
Skrevet (endret)

Dusjing i lunkent vann hjelper ikke veldig mye på strømforbruket. Uansett om du dusjer i 30 eller 38 graders vann så vil det gå med varmt vann for å kompensere for kaldtvann som er ganske mye kaldere enn dette.

Ta en rask dusj i normalt varmt vann. Spesielt med dagens strømpriser er ikke dette tiden for lange dusjer (eller å la varmtvannet renne i vasken).

Hvis du selv med en vanlig dusj tømmer varmtvannet så er varmtvannsberederen for liten eller så bruker huseier mer varmtvann enn han tror.

Endret av Eremitten
  • Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo heilt SJUKT at du står opp på natta for å dusje! 

Anonymkode: 4a0d5...02d

Tja... Er det bedre at hun lager mat midt på natta da? Og klarer å tømme en 200 liters varmtvannsbereder for å vaske en sleiv? Det er ganske mye som skurrer i denne historien og jeg tror ts prøver å underholde oss litt.

Anonymkode: f525f...ecd

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var ferdig i dusjen kl. 04:58. Håper virkelig vannet er tilbake før han våkner. Tror han våkner i 08 tiden.. Tanken er på 200 liter, hvor lang tid tar det før det er tilbake vet noen det? Tusen takk for svar 💖

For det første: Vår bereder er på 250 l, og den bruker ca 7 timer på oppvarming fra helt kald til satt temperatur.

For det andre: vår bereder holder til 2 fulle karbad + 1 dusj uten å bli iskald, så mest sannsynlig har huseier brukt mye varmtvann tidligere, og vannet hadde ikke blitt helt varmt før du dusjet.
Altså er det ikke du som har tømt tanken, men huseier.

For det tredje: en bereder på 200 L er for lite til to husholdinger, du burde ha en egen liten benkebereder til ditt bruk, slik at de kan ha sin bereder alene.

Anonymkode: 44fca...20e

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...