Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst til å begynne å lese. Jeg vet ikke helt hva slags sjanger jeg liker, men vet jeg liker iallfall noen romaner.

Jeg er 18 år og interesserer meg for mye. Har dere noen boktips?

Anonymkode: bdb92...724

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp et godt bokmerke som du kan hekte fast i siden eller boka, så det ikke detter ut hele tiden.

Anonymkode: 2dfaf...8e8

Skrevet

Veldig vanskelig om du ikke har noen eksempler på hva du liker, men hva med Harry Potter? Var på din alder da de kom og jeg leste dem, og jeg ble oppslukt.

Skrevet

Om du skal kjøpe bøkene, bruk bookis-appen. Veldig billige pent brukte bøker.

Santa Montefiore, De syv søstre, evt sjekk ut unni lindell for å prøve krim. 

Anonymkode: 86bc7...526

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har noen bøker du liker så kan du rett og slett bare google "books like x" så får du opp tips om noe tilsvarende. Eller du kan låne en annen bok av samme forfatter. Eller du kan skumme gjennom noen anmeldelser av boka du likte, så står det kanskje i anmeldelsen at denne forfatteren/boka kan minne om x eller x - da kan jo det også være verdt å sjekke ut. Jeg bruker også appen Goodreads, og der har det poppet opp en person som tydeligvis har lest mange av de samme bøkene som jeg leser og som har samme smak. Da kan jeg "følge" denne personen og lese de bøkene som denne personen har gitt 5 stjerner.

Mitt personlige tips er også å ikke låne bøker som er alt for lange i starten. Om man ikke er vant med å bruke mye tid på å lese så kan det være litt krevende å begynne på en 6-700-siders sak hvis du kun får lest noen få sider per dag. 

• Liker 3
Skrevet

Hvilke typer filmer og TV-serier liker du, og hva liker du ikke? Det kan gi et hint om hvilke bøker du kan like. :) 

Anonymkode: 1b98f...f42

• Liker 3
Skrevet

Arc of a scythe triologien. Hvis du vil lese den på norsk kalles den Sankingens tid og jeg tror siste boka kommer ut oversatt om et par måneder. 

Skrevet

Discworld-serien av Terry Pratchett! Rikt fantasyunivers med humor😊

• Liker 2
Skrevet

Den trettende fortellingen av Diane Setterfield var den boka som fikk meg hekta på lesing. Så bare pga det anbefaler jeg den.

hva liker du ellers av sjanger? Tematikk? Skrivestil? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...