Gjest Acer Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Hva slags forhold har du til det stedet der du bor, og hvor intrigrert er du lokale miljøet. ? Er du innflytter ? Eller er du oppvokst, og tråkket dine barnesko der du bor ? Har du /dere som par valgt flytt til eit stedet fordi partneren er ifra stedet ? Har du familie / nettverk rundt deg der du bor ?
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Jeg er innflytter. Det er min mann også. Vi tok med barna og flyttet fra travel by til rolig bygd. Anonymkode: 6a9e8...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Bor i Bergen. Er født og oppvokst her, det samme er mannen min. Nå har vi også 2 av3 barn med sine familier boende i nærheten. Har derfor familie og stort nettverk i nærheten. Har aldri ønsket å bo noe annet sted. Har reist verden rundt Bob og feriesammenheng, men er alltid glad for å komme hjem til Bergen. Anonymkode: 675dc...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 Vi er innflyttere begge to. Valget stedet på grunn av boligprisene. Vi er ikke blitt veldig integrert i lokalsamfunnet, men prøver å delta litt på lokale ting når det lar seg gjøre. Trives veldig godt. Har familie og venner i maks 40 min kjøring unna. For oss er det ingen problem. Anonymkode: d7ebe...139 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Jeg er oppvokst her, mannen min ble med på flyttelasset hjem igjen etter skole for snart 11 år siden Valgte å flytte hjem igjen siden jeg venta mitt første barn, og jeg ønsket å ha foreldre og søsken nær Har foreldre, to søsken og besteforeldre 2 minutter unna. Anonymkode: d7695...a5d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 *Bob = i jobb Anonymkode: 675dc...4d3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 Bor på en gård utenfor en liten by. Har srlv vokst opp her. Mannen er oppvpkst en halvtime unna men flytta til byen rett etter ungdomsskolen. Har familie og nettverk både her og der mannen vokste opp Anonymkode: b5211...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #8 Skrevet 14. januar 2022 Skybe skrev (1 minutt siden): Hva slags forhold har du til det stedet der du bor, og hvor intrigrert er du lokale miljøet. ? Er du innflytter ? Eller er du oppvokst, og tråkket dine barnesko der du bor ? Har du /dere som par valgt flytt til eit stedet fordi partneren er ifra stedet ? Har du familie / nettverk rundt deg der du bor ? Jeg bor i bygda jeg er oppvokst i. Var «ute» ifm skolegang noen år. Mannen min er også oppvokst her, men vi ble kjent først som voksne da det er litt aldersforskjell på oss. Begge har foreldre, søsken og venner i bygda. Er godt integrert, men kjenner ikke alle. Men det var kanskje erfaring til innflyttere du helst var ute etter? Anonymkode: 84474...3c3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Bodde i en veldig liten bygd frem til jeg var 9 år. Flyttet så til sentrumet av samme kommune det året og bor her enda, men føler ikke jeg er integrert i den forstand. Kjenner jo de fleste på min egen alder og pluss minus 5-7 år, men ikke noe mer enn det. Hverken her eller der jeg bodde før. Men kan jo være fordi jeg ikke er interessert i så mye sladder også 😂 Føler det er der man får vite flest navn fra,. Anonymkode: 1166c...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Vi begge er oppvokst i kommunen, bor i hannes barndoms-bygd. (veldig liten kommune) så har mye familie her begge to. Anonymkode: b9068...363
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 Jeg er født her, men ikke oppvokst. Flyttet hit så fort jeg hadde mulighet 😅 Anonymkode: cbd76...56c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #12 Skrevet 15. januar 2022 Innflytter. Er lite integrert i det lokale miljøet fordi jeg flyttet hit rett for pandemien, og kjenner ca 0. Skal straks flytte igjen. Jeg og partner skal bosette oss utenfor noen av de stedene vi begge er i fra, men har familie i nærheten begge to. Anonymkode: e9512...cd2
Gjest AprilRyan Skrevet 15. januar 2022 #13 Skrevet 15. januar 2022 Jeg er innflytter, men har egentlig alltid vært innflytter og har ikke ett sted jeg har bodd hele livet. Men har ikke noe stort nettverk. Jeg har noen bekjente her, men det har vært vanskelig å bygge nettverk midt oppe i en pandemi. Nå skal jeg ikke si at jeg ville ha hatt et stort nettverk uten pandemien heller siden jeg alltid har vært en ensom ulv, men noe større hadde jeg kanskje hatt. Jeg har ikke familie her heller. Jeg liker stedet på mange måter, men ser ikke bort fra at jeg kommer til å flytte igjen. Det er liksom ikke et stort problem for meg så lenge jeg ikke egentlig har noe som holder meg igjen, men opplever at jeg tenker annerledes enn andre når det gjelder hjem og tilhørighet.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #14 Skrevet 15. januar 2022 Skybe skrev (1 time siden): Hva slags forhold har du til det stedet der du bor, og hvor intrigrert er du lokale miljøet. ? Er du innflytter ? Eller er du oppvokst, og tråkket dine barnesko der du bor ? Har du /dere som par valgt flytt til eit stedet fordi partneren er ifra stedet ? Har du familie / nettverk rundt deg der du bor ? Hvorfor lurer du? Gir det deg noe som helst å vite det? Anonymkode: a3d74...77b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #15 Skrevet 15. januar 2022 Jeg er innflytter, flyttet hit grunnet boligprisene. Og jeg bor da 30 min unna hjemmestedet mitt. Jeg trives godt, og føler meg godt integrert. Nå har jeg barn og, så da er det mye lettere å bli integrert. Anonymkode: 5446a...0f9
Gjest Acer Skrevet 15. januar 2022 #16 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvorfor lurer du? Gir det deg noe som helst å vite det? Anonymkode: a3d74...77b Bomiljøet, og intrigrering i lolalmiljøet der ein bor har vel nokså stor innflytelse på folkehelsen, og ensomhetsfølelse, trivselen hos folk fleste.? Pandemien har m.a. ført til begrenset sosial oppsluttning, og er blitt opplevd som en slags frihetsberøvelse i drøyt 2 år.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #17 Skrevet 15. januar 2022 Alltid bodd her, en bydel i Oslo, men utenfor sentrum. Bare bodd i tre ulike boliger i hele mitt liv. Et hus som liten, så et større hus fra jeg var omtrent 10 til jeg flytta hjemmefra, så en leilighet i tolv år, og så tilbake til det første huset. Alle boligene ligger innenfor 10 minutters gange. Foreldrene mine bor i hjem nummer to nevnt over. Ser dem ca en gang i uka. Veldig lokalkjent og vant til området, men ikke integrert i lokalmiljøet i den forstand at jeg kjenner masse folk her. På jakt etter hus utenfor Oslo nå. Anonymkode: 24d32...1ba
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #18 Skrevet 15. januar 2022 Skybe skrev (14 timer siden): Hva slags forhold har du til det stedet der du bor, og hvor intrigrert er du lokale miljøet. ? Er du innflytter ? Eller er du oppvokst, og tråkket dine barnesko der du bor ? Har du /dere som par valgt flytt til eit stedet fordi partneren er ifra stedet ? Har du familie / nettverk rundt deg der du bor ? Jeg er fra Oslo og kjæresten fra Sverige, og har bodd i Oslo i 30 år, flyttet til Fredrikstad for to år siden da vi fikk barn nummer to og trengte større hus. Vi hadde ikke penger til å kjøpe en god familiebolig i Oslo, så vi valgte å prøve å flytte til et sted med fine boligpriser. Her i Fredrikstad fikk vi dobbelt så mye hus for pengene som I Oslo, i en passe stor by. Vi har begge jobber med avdelinger i de største byene i Norge så flytting lar seg enkelt gjøre. Pengene varer mye lengre her, og blir ikke spsit opp av høyt lån og høye boutgifter, og vi har stort hus. Kanskje vi flytter tilbake igjen til Oslo om vi får økonomi til det, men vi blir nok her noen år fremover så lenge barna er små. Anonymkode: 4816d...ba4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #19 Skrevet 15. januar 2022 Jeg bor på stedet hvor jeg vokste opp og bodde fram til jeg flyttet hjemmefra for å gå på videregående. Bodde borte i ca. 15 år før jeg flyttet hjem. Min bedre halvdel er fra en annen del av kommunen, og har deler av sin familie der. Deler av min familie bor her. Jeg var definitivt mest hjemmekjær av oss to, så derfor endte vi opp her. Har nettverk i den forstand at jeg kjenner alle som bor her, og har kjent de fleste hele mitt liv. Har ikke mine nærmeste venner her, og har ingen jeg jevnlig tilbringer tid sammen med. Men det går nok mest på mitt sosiale behov og mangel på fritid på grunn av en krevende jobb. Er med i lag/foreninger, så er vel sånn sett også integrert. Anonymkode: 78b8d...799
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #20 Skrevet 15. januar 2022 Jeg er født her, og flyttet tilbake hit etter 11 år i Oslo (studier og jobb). Mannen er fra annen landsdel, men flyttet hit som ung pga jobb. Årene i Oslo var fine, men ville hjem til landsbygda da jeg fikk barn. Vennene mine flyttet også hjem når de etablerte seg. Er bra med jobber her. Fikk bygget stort hus for det man må ut med for en 3-roms i Oslo. Er gode, trygge skoler her. Godt å ha familie og venner nært. Deilig å slippe kollektivtrafikk og kø! Gode fritidstilbud her, både innen kultur og idrett. Anonymkode: 391dc...38e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå