AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 For ung førstegangsetablerer? Damsgård er høyt på ønskelisten, men svært dyrt. Budsjett er opp til 3.500.000. Dere som er lokalkjente, hvilke områder er bra, med tanke på solforhold, nabolag etc.? Skal jobbe på Laksevåg, men ønsker å bo mer sentralt. Anonymkode: e6513...a9a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Sandviken og fjellsiden er solfylt og stort sett veldig vakkert. Her har jeg trivdes aller best. Visse deler av Kronstad er også solfylt, men der er det både billige og dyre, stygge og vakre nabolag. Litt variert. Danmarks plass er veldig billig og sentrumsnært, men ikke solfylt og mye kommunale boliger og sosiale problemer, men det finnes noen vakre steder der likevel. Nordnes er veldig vakkert, men veldig dyrt. Møhlenpris er litt billigere, men litt undersolt og enn del sosiale problemer. Anonymkode: 58a54...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #4 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For ung førstegangsetablerer? Damsgård er høyt på ønskelisten, men svært dyrt. Budsjett er opp til 3.500.000. Dere som er lokalkjente, hvilke områder er bra, med tanke på solforhold, nabolag etc.? Skal jobbe på Laksevåg, men ønsker å bo mer sentralt. Anonymkode: e6513...a9a Damsgård er ikke et bra område. Virkelig ikke. Mange narkomane, mye innbrudd, vold og alt sånt. Om du skal jobbe på Laksevåg og ønsker sol etter klokken 12 bør du bosette deg på Gravdalsiden av Laksevåg. Der er det sol litt lenger. Om du ønsker å bo sentrumsnært, og 25 minutters reisevei ikke er et problem, så er Sandviken å anbefale. Anonymkode: 8e8d7...602 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #5 Skrevet 14. januar 2022 Damsgård, inkludert danmarksplass og deler av Laksevåg er jo et høl og absolutt ikke et sted å anbefale! Mye, mye, myyye narkotika og alt som det medfølger! Anonymkode: 56f84...c6c 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #6 Skrevet 14. januar 2022 Jeg har bodd på damsgprd og synes det var skikkelig skummelt 😂 Anonymkode: b9fff...479 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #7 Skrevet 14. januar 2022 Tror det er vanskelig å finne noe billigere enn Damsgård/gyldenpris dersom du vil bo mer sentralt enn Laksevåg. Steder som Nordnes og Sandviken er jo veldig bra, men langt dyrere enn Damsgård. Ville holdt meg unna Solheimsviken, det er et «dårlig» område. Ville nok prøvd på Damsgård/Gyldenpris, evt den delen av Laksevåg som er mest sentral (i nærheten av Damsgård). Melkeplassen er nok billigere, men er ikke mer sentralt enn Laksevåg. Anonymkode: cd5b3...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #9 Skrevet 14. januar 2022 Damsgård er ikke svært dyrt, i alle fall ikke for å være Bergen, og det er et rævva område. Hvor du skal bo ifht jobb avhenger jo av om du skal gå/sykle, kjøre eller ta kollektiv til jobb, og hvor på Laksevåg jobben din ligger. Personlig hadde jeg gladelig tatt bussen til jobb om morgenen og heller bosatt meg et bedre sted. Vil du på død og liv til Laksevåg er det vel best utover mot Gravdal som en over foreslår, men personlig ville jeg heller sett på Møhlenpris, Kronstad og Landås/Mannsverk/Sletten. Derfra går det også buss til Laksevåg store deler av døgnet. Anonymkode: 64e94...bf2 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #10 Skrevet 14. januar 2022 Bergen har blitt et høl, ville heller bodd utenfor sentrum Mye finere ved fana og opp mot flyplassen. Anonymkode: f40f0...0c5 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #11 Skrevet 14. januar 2022 Takker for innspill. Jeg trodde Damsgård var i ferd med å bli et ganske bra sted? Mange nye boligkompleks og generell utvikling av området? Ts. Anonymkode: e6513...a9a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #12 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takker for innspill. Jeg trodde Damsgård var i ferd med å bli et ganske bra sted? Mange nye boligkompleks og generell utvikling av området? Ts. Anonymkode: e6513...a9a Damsgård er helt ok! Har skjedd mye de siste årene. Spesielt helt nede ved sjøen i nærheten av småpudden. Styr unna området rundt strax-huset, så burde det gå bra Anonymkode: 713bd...503 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #13 Skrevet 14. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takker for innspill. Jeg trodde Damsgård var i ferd med å bli et ganske bra sted? Mange nye boligkompleks og generell utvikling av området? Ts. Anonymkode: e6513...a9a En haug med dyre leiligheter, og ellers en spøkelsesby….Om du er en som limer å henge på cafe og synes bystrand rett over broen er ok, så for all del…men er vel mest utsikt inn i naboblokkene…nei, usj! Et familiemedlem bodde på Melkeplassen og syntes det var greit. Nå bor hun i Fyllingsdalen, der har man det meste og kort busstur til både Laksevåg og byen. Selv bor jeg i Drotningsvik i toroms med egen hageflekk og stortrives. Minuset er Sotrakøen. Anonymkode: 05b31...5cd
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #14 Skrevet 14. januar 2022 Damsgård, Lien, Gyldenpris&Melkeplassen er ikke å anbefale, veldig mye RUS&sosiale problemer, det eneste må være beliggenheten til flotte turområder som Løvstakken&Damsgårdfjellet. På Nordnes er det også skummelt, jeg har bodd der noen år og det er en del personligheter ute om kveldene, en del horekunder som frekventerer gatene etter mørkets frembrudd. Sletten er også et suspekt område med en del sosiale problemer, mange steder i Bergen som rett og slett ikke er bra. Anonymkode: 19dd8...d52
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #15 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takker for innspill. Jeg trodde Damsgård var i ferd med å bli et ganske bra sted? Mange nye boligkompleks og generell utvikling av området? Ts. Anonymkode: e6513...a9a AnonymBruker skrev (10 timer siden): Damsgård er helt ok! Har skjedd mye de siste årene. Spesielt helt nede ved sjøen i nærheten av småpudden. Styr unna området rundt strax-huset, så burde det gå bra Anonymkode: 713bd...503 Nå må dere vite om dere snakker om Damsgård, altså området som faktisk defineres som Damsgård, eller Damsgårdsveien, der store deler ligger utenfor området som defineres som Damsgård. Det er ikke mye utvikling og nye boligkompleks på Damsgård, men det er en del rundt sørenden av Damsgårdsveien som starter ved Danmarksplass. Hvis det er det strøket du ønsker å bo i ts, så er det rikelig med billige boliger bare du bosetter deg over Michael Krohns gate, men det er ikke et bra strøk. Området ved Småpudden ligger ikke på Damsgård, men ved Damsgårdsveien, i strøket Solheim (nesten Gyldenpris) på ene siden og Møhlenpris på andre siden. Anonymkode: 64e94...bf2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #16 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nå må dere vite om dere snakker om Damsgård, altså området som faktisk defineres som Damsgård, eller Damsgårdsveien, der store deler ligger utenfor området som defineres som Damsgård. Det er ikke mye utvikling og nye boligkompleks på Damsgård, men det er en del rundt sørenden av Damsgårdsveien som starter ved Danmarksplass. Hvis det er det strøket du ønsker å bo i ts, så er det rikelig med billige boliger bare du bosetter deg over Michael Krohns gate, men det er ikke et bra strøk. Området ved Småpudden ligger ikke på Damsgård, men ved Damsgårdsveien, i strøket Solheim (nesten Gyldenpris) på ene siden og Møhlenpris på andre siden. Anonymkode: 64e94...bf2 Takk, det er Småpudden jeg mener - ikke helt lokalkjent, si! Anonymkode: e6513...a9a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #17 Skrevet 15. januar 2022 Jeg bor på nygård, og synes det er greit. Kort vei til parken, sentrum, barer, osv. Litt bråk siden det ligger såpass sentralt, og de bygger mye rundt meg. Jeg har bare bodd i Bergen ca 3 år, så jeg vet jo ikke alt om områdene. Veldig fin by i alle fall. Anonymkode: 95e97...f40
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #18 Skrevet 15. januar 2022 Om du tåler litt reisevei er nedre Nattland helt nydelig Anonymkode: c673c...252
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #19 Skrevet 15. januar 2022 23 hours ago, AnonymBruker said: Bergen har blitt et høl, ville heller bodd utenfor sentrum Mye finere ved fana og opp mot flyplassen. Anonymkode: f40f0...0c5 Enig Anonymkode: 16a4b...81b
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #20 Skrevet 16. januar 2022 Damsgård har blitt kjempefint, særlig de leilighetskompleksene som ligger lengst nede ved vannet. Litt usikker på hvor lenge solen står på der, men området har blitt veldig koselig. Utsikten er også flott. Ellers trives vi godt på Møhlenpris, og opplever det som rolig, barnevennlig og likevel med byfølelse. Alt er kun en rusletur unna. Eneste ulempen er at det tidvis er noe festbråk i nabobygårdene i helgene, men det er ikke noe stort problem. Heller det enn å bo i ingenmannsland! Syns folk i tråden her virker bra lettskremte - en blanding av mennesker i ulike situasjoner, også de som strever med rus og andre ting, er ikke til å komme unna om man vil bo sentrumsnært i en stor by. Anonymkode: 8214a...47a 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå