Gå til innhold

Setter du på plass handlevogna etter deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang (ok, nesten da) jeg er i butikken ser jeg noen som ikke setter på plass handlevogna etter seg, selv om det bare dreier seg om noen få meter. Dette forbauser meg og irriterer meg og jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan gjøre det. De vognene blir jo stående midt i veien for oss som kommer etter dem.

Selv om jeg har to små barn synes jeg ikke det er pes å gjøre dette.

Så altså; er du en av dem eller er du like flink som meg ;)

PS: Jeg har aldri jobbet i butikk altså

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter alltid handlevognen fra meg der en skal være. Irriterer meg også over de som ikke gjør det.

Har heller aldri jobbet i butikk, men synes det er vanlig folkeskikk å gjøre det.

Skrevet

Ja, alltid. Ting har blitt bedre etter at man må betale en tier for handlevognen, husker det var skikkelig ille før..

(Må bemerkes at dette virker som et storby-fenomen...Ser aldri dette på småsteder)

Skrevet

Det gjer eg alltid.

Har jobba på butikk og veit kor irriterande det er med dei som så vidt gidd å ta med seg vogna forbi kassa- også bere slenge ho å frå seg.

Skjønnar ikkje at det skal være et problem å sette den på plass???

Skrevet

Ja, alltid. Synes det er utrolig frekt med alle de som bare lar vogna stå og slenge rundt bilene på parkeringsplassen fordi de ikke gidder å trille den tilbake 2 meter.

Skrevet (endret)

Jupp, og stort sett rasker jeg med meg et par andre vogner som gjærne står i veien, mens jeg irriterer meg over dem som faktisk burde satt dem på plass selv selvfølgelig :roll:

Endret av ~Alwa~
Skrevet

Jepp det gjør jeg. Det er vel ca en meter fra kassa til der vognene står oppstilt, og når det i tillegg er på veien mot utgangsdøra så synes jeg ikke det er noe problem.

Det som irriterer meg mest er dem som bare lar vogna stå ved kassa etter at de har lesset opp varene slik at de som kommer bak må flytte vogna for å komme til kassen.

Skrevet

Jepp - det er jeg faktisk veldig flink til. Og det synes jeg alle andre også burde være :fy_fy:

Skrevet

Ja, setter til og med andres handlevogner på plass om jeg finner det for godt.

Skrevet

Ja, setter den tilbake. Har ikke en tier med en sånn mynt som jeg vil ha tilbake. Men jeg hadde satt den på plass uansett.

Gjest Violetta
Skrevet

Klart jeg gjør. Moren min jobber ikke på butikken. Og uansett pleier ikke hun å rydde opp etter meg, hun sier jeg må gjøre det selv. :ler:

Skrevet

Der jeg handler har de bare med en slik myntpåkast. har en på nøkkelhanken, så jeg MÅ.

På storsenteret har de et skur hvor man kan sette fra seg. Irriternde i drittvær, langt til bilen. Syns de burde ha noen ansatt til å samle sammen vognene. Eks. vaktmester. Litt kan man forvente, så mye vi betaler.

Gjest TomKrus
Skrevet

Tar den med meg hjem dagen jeg føler at jeg har kjøpt nok poser til å betale for en handlevogn.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Ja, det gjør jeg faktisk alltid. Hender jeg tar med meg noen ekstra i slengen dersom det er handlevogner overalt og umulig å komme fram.

Skrevet
Ja, alltid.  Ting har blitt bedre etter at man må betale en tier for handlevognen, husker det var skikkelig ille før..

(Må bemerkes at dette virker som et storby-fenomen...Ser aldri dette på småsteder)

Jeg setter også fra meg handlevognen på riktig plass etter handlingen selv når det ikke er myntinnkast på den. Det hender også at jeg tar med meg et par andre vogner i slengen på min vei. Det er så irriterende å stange seg vei mellom alle vognene som bare blir forlatt utenfor kassen.

Og jeg bor på et lite sted så dette er nok et fenomen i hele landet.

Skrevet (endret)

Ja, det gjør jeg!

Endret av Marillia
Skrevet

Jeg handler med sånn handlekurv som jeg BÆRER jeg da, ikke vogn, og setter en pent fra meg i stabelen ved kassa der det er meninga jeg skal sette den fra meg (og de er jo helt naturlig ettersom jeg setter den der og så lesser ut varene for å betale dem..) Men, skulle jeg noen gang bruke en vogn, så ville jeg selvsagt sette den pent på plass ja. (men vi tar heller to slike som vi bærer vi enn en vogn. Handler nok ikke så mye. Selv om vi handler for ei uke om gangen. Fordi vi ikke har barn kanskje...)

Skrevet

Nei, jeg er ikke like flink som dere andre og kan ikke si at jeg alltid setter vognen på plass og rydder opp etter andre. Hvis jeg tar med vognen på parkeringsplassen, det er dårlig vær og langt til vognparkering og det er ingen penger i vognen, blir den gjerne stående i nærheten av bilen.

Ikke har jeg spesielt dårlig samvittighet heller, det er vel noen som er ansatt på butikken for å holde orden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...