Gå til innhold

Søke stilling i en annen by - hvordan foregår intervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg sitter for tiden i en midlertidig stilling, og er på utkikk etter en fast jobb. Har sett noen interessante jobber i andre byer som jeg tenker å søke på. Lurer derimot på hvordan et eventuelt intervju ville foregått? Er det vanlig med digitale intervju? Kan jo ikke tenke meg at de forventer at jeg skal fly dit for et intervju, det blir jo en stor utgift og vanskelig mtp jobb. Bør jeg eventuelt nevne i søknadsteksten at jeg gjerne stiller til digitalt intervju elns?

Er ganske ny i arbeidslivet, så setter pris på alle svar og hjelp! :) 

Anonymkode: 5d78e...f73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et førstegangsintervju kan fint foregå digitalt, men de fleste arbeidsgivere ønsker nok å møte deg i person i andre runde😊

Anonymkode: d4102...733

• Liker 1
Skrevet

Digitale intervju er veldig vanlig nå, spesielt pga korona. Folk er blitt mer vant til å bruke digitale løsninger så ikke tenk på det før du faktisk blir invitert til et intervju. 

Anonymkode: 5d25d...a3d

• Liker 1
Skrevet

Har 2 ganger hvert til intervju for bedrifter i annen by. Første gangen var det digitalt, gang nr to fikk jeg flyreiser fra bedriften. 

Anonymkode: bf2b5...16a

Skrevet

Nå er det ganske vanlig med digitale intervjuer, men før pandemien var det helt vanlig reise til intervju.

Ofte dekker arbeidsgiver reisekostnader for intervju. I staten er det implementert i personalhåndbok at utgifter til jobbintervju dekkes.

Skrevet

Jeg jobber i kommunen og vi betaler reiseutgifter eller legger opp til digitalt intervju. 

Anonymkode: c0930...e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...