Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skolen jeg studerer i har utlyst en ledig deltidsstilling, jeg er den perfekte kandidaten de ser etter. Jeg har erfaring med alt de ser etter og mye mer og er en god match. Ikke minst så har jeg også en relevant utdanning. Jeg har også arbeidet tidligere på skolen i 2,5 år i lignende stilling og dermed kjenner jeg ansvarsområdene i stillingsannonsen veldig godt. +  et godt kjennskap.  Jeg synes også at det er en grei stilling. Men de sier at stillingen er et engasjement ut august med mulighet for å jobbe fulltid sommeren og lønnen er ca 180 i timen og at de tar hensyn til skolen altså forelesninger etc. 

Jeg synes at jeg er verdt mye mer med tanke på den kompetansen jeg sitter med, de vil få mye mer enn det de tilbyr,  jeg har også hatt tidligere jobber hvor jeg tjente mer. På en annen side så trenger jeg en jobb nå. 

Jeg tenker å forhandle på et av  følgende: 

1. Øke kontrakten så den gjelder til jeg er ferdig med min utdannelse hos dem, med bakgrunn i at jeg er en god kvalifisert kandidat

2.  Øke lønnen til ca 200 i timelønn evt mer i mer at jeg er ganske kvalifisert 

Med et negativt svar på følgende vil jeg  takke nei. 

Synes du at jeg drar den for langt? Hva ville du gjort? 

Anonymkode: 65459...288

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de rom i budsjettet til en slik lønnsøkning? Husk at de i tillegg må betale mer arbeidsgiveravgift, spare mer feriepenger og sette av mer til pensjonen din. Det du ber om utgjør mer enn de 20 kr i timen du ber om.

Anonymkode: 671e8...d7c

Skrevet

Kanskje idé å bli tilbudt stillingen før man begynner forhandlinger å stille krav.

Anonymkode: e8e7a...6d9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje idé å bli tilbudt stillingen før man begynner forhandlinger å stille krav.

Anonymkode: e8e7a...6d9

Har fått tilbud, men usikker på om jeg skal takke ja. 

Anonymkode: 65459...288

Skrevet

Du kan jo alltids spørre, men jeg vil tro de ikke har budsjett til å tilby noe mer. Å "true" med å ikke ta stillingen hvis du ikke får oppfylt kravene dine hvis du faktisk trenger en jobb er en veldig dårlig idé. 

Anonymkode: 7d915...b3b

Skrevet

Du kan absolutt kreve de tingene, men det er jo et sjansespill om det er flere aktuelle kandidater til stillingen. Hvorfor skal de ansette akkurat deg til en høyere lønn m.m.? Er du unik? Er det en stilling hvor det er vanskelig å ansette folk? Om du er i en situasjon hvor hvor du  ha en jobb så hadde jeg gått litt stille i dørene. På eventuelt intervju vil du sikkert få tilbakemelding på om det er mange aktuelle søkere, og kan da vurderer om det er verdt å kreve mer. Du har jo også muligheten til å forhandle på et senere tidspunkt. 

Anonymkode: 76038...60a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...