AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Da jeg var 12 år sa en onkel av meg (inngift) at jeg kom til å finne en rik mann. Han smilte da han sa det. Hva mente han med det? Anonymkode: 3b10f...908
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Jeg har ikke møtt noen rik onkel enda. Anonymkode: 3b10f...908
lillevill Skrevet 15. januar 2022 #4 Skrevet 15. januar 2022 At han onkelen er ganske merkelig som tenker sånt om en 12 åring 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #5 Skrevet 15. januar 2022 At du er stokk dum Anonymkode: bd266...b1c 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #6 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da jeg var 12 år sa en onkel av meg (inngift) at jeg kom til å finne en rik mann. Han smilte da han sa det. Hva mente han med det? Anonymkode: 3b10f...908 Spør han. Anonymkode: b1778...424 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #7 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har ikke møtt noen rik onkel enda. Anonymkode: 3b10f...908 Rik onkel? Var det ikke rik mann? Anonymkode: b1778...424 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #8 Skrevet 15. januar 2022 Hva er din alder nå ts? Anonymkode: b1778...424
Sunshineyellow Skrevet 15. januar 2022 #9 Skrevet 15. januar 2022 Kanskje fordi han oppfattet deg som glad i penger. Litt fin på ting. Da må man finne en rik mann for å få en viss livsstil. Så var nok rettet mot oppførselen din. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #10 Skrevet 15. januar 2022 Han dro en spøk, det var det han mente. Anonymkode: f3bf2...347 3
Isambard Skrevet 15. januar 2022 #11 Skrevet 15. januar 2022 Sunshineyellow skrev (Akkurat nå): Kanskje fordi han oppfattet deg som glad i penger. Litt fin på ting. Da må man finne en rik mann for å få en viss livsstil. Så var nok rettet mot oppførselen din. Akkurat det tenkte jeg også. At TS ble oppfattet som litt kresen og fin på det. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #12 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da jeg var 12 år sa en onkel av meg (inngift) at jeg kom til å finne en rik mann. Han smilte da han sa det. Hva mente han med det? Anonymkode: 3b10f...908 Kan du fortelle om i hvilken sammenheng han sa dette, så er det lettere å komme med forslag til hva han kan ha ment. Anonymkode: b1778...424
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. januar 2022 #13 Skrevet 15. januar 2022 Han mente ingenting. Det var en spøk.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #14 Skrevet 15. januar 2022 Selv om han sannsynligvis mente det som en spøk så er det en del undertoner som kommer fra onkel. Hadde noen sagt det til min 12 år gamle datter i dag, hadde jeg blitt irritert. For han setter en idė i hodet hennes om at a) hun trenger ikke gjøre så stor innsats på å få en god jobb selv, for rik mann skal komme og ta vare på henne, og b) hun trenger en mann med penger for å klare seg. Det høres ut som jeg overreagerer, men å si noe sånt til et barn gir dem forhåpninger/forventinger om at livet deres kommer til å ordne seg av seg selv når de bare treffer denne rike mannen. Barn er lettpåvirkeluge og en slik kommentar vil feste seg. Og selv om de etterhvert skjønner at man skal klare seg UTEN rik mann i livet, er det likevel en tanke som sitter der. TS tenker åpenbart på dette enda flere år senere. Onkelen din er ikke synsk. Han er en manipulerende mannsjåvinist som gir deg forventinger om at du ikke skal leve ditt eget liv, men vente på rik mann. For hva er vel en kvinne uten en mann med penger?? Men jeg tror også at onkel ikke er å bevisst over at det han gjør er mer uheldig enn heldig. Han forteller deg at du vil treffe en rik mann fordi han vil gi deg håp om prinsessedrømmen som mange drømmer om når de er 12. Han prøver i sitt hodet å dra en spøk, og å være snill. Men det som skjer i en 12 år gammel jentes hode er noe annet enn det han tror. Det blir som når noen sier til en 12 år gammel gutt at de kommer til å spille i Premier League. Man gir barnet en forhåpning, de dropper å fokusere skikkelig på andre alternativer (skolegang, relasjoner). Etterhvert skjønner jo gutten at det ikke er realistisk, men tanken sitter der. Legg for øvrig merke til at jenter skal bli reddet av rike menn i drømmen sin, mens gutter skal prestere og oppnå i deres drømmer. Ingen sier til en 12 år gammel gutt at de kommer til å treffe en rik kvinne! Anonymkode: d3281...26e 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #15 Skrevet 15. januar 2022 Husker min tante sa til kusina mi og meg at vi måtte finne oss rike gamlinger som ville dø etter kort tid 😂 Vi var bare barn da hun sa det, men har ikke tatt noe skade av det. Du overdriver noe jævlig anonym... 26e med det innlegget ditt 😂 Anonymkode: 7befe...2a4 8
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #16 Skrevet 15. januar 2022 Hvordan er dette en spøk? Er det ironisk? Som at det er opplagt av en eller annen grunn at TS kommer til å møte fattige menn? Er det noe komisk med rike menn? Oppfattet onkelen TS som materialistisk og hadde det gøy på hennes bekostning? I så fall ganske spesielt av en voksen å spøke sånn med en 12-åring. Jeg hadde bare konkludert med at denne onkelen må ha dårlige sosiale antenner hvis jeg var TS. Ikke noe å tenke på. Anonymkode: f7af2...9da
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #17 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Husker min tante sa til kusina mi og meg at vi måtte finne oss rike gamlinger som ville dø etter kort tid 😂 Vi var bare barn da hun sa det, men har ikke tatt noe skade av det. Du overdriver noe jævlig anonym... 26e med det innlegget ditt 😂 Anonymkode: 7befe...2a4 Leit å høre at du hadde en tante som ikke mente du og din kusine kunne bygge opp egen rikdom, men måtte gifte dere med gamle menn for å få penger. Også leit å høre at familien innprenter i dere allerede som barn at penger er så viktig at dere må hore dere ut til gamle menn villige til å gifte seg med svært unge kvinner. Om du har tatt skade av denne kommentaren fra din tante vet ikke jeg, men den har satt seg fast i din tankegang siden du fremdeles husker den i dag (antar du er voksen nå). La oss håpe slike holdninger og 'spøker' dør ut etterhvert som gamle tanter og onkler går vekk. Anonymkode: d3281...26e
Isambard Skrevet 15. januar 2022 #18 Skrevet 15. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan er dette en spøk? Er det ironisk? Som at det er opplagt av en eller annen grunn at TS kommer til å møte fattige menn? Er det noe komisk med rike menn? Oppfattet onkelen TS som materialistisk og hadde det gøy på hennes bekostning? I så fall ganske spesielt av en voksen å spøke sånn med en 12-åring. Jeg hadde bare konkludert med at denne onkelen må ha dårlige sosiale antenner hvis jeg var TS. Ikke noe å tenke på. Anonymkode: f7af2...9da Det er umulig å si, i og med at vi ikke vet hvorfor han sa det. Det kan ha vært en god spøk eller en dårlig spøk. Han kan ha gode eller dårlige antenner. Det aller viktigste man kan lære 12-åringer i dag er å ikke lage store problemer av bagateller. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #19 Skrevet 15. januar 2022 Isambard skrev (2 minutter siden): Det aller viktigste man kan lære 12-åringer i dag er å ikke lage store problemer av bagateller Jeg synes det er enda viktigere å lære 12-åringer at de ikke har en plikt til å finne seg i hva som helst bare fordi noen er en voksen mann. Det hadde vært helt på sin plass om TS der og da hadde spurt høyt slik at andre også hørte det "Hva mener du nå, onkel?" Eller sagt det til sine foreldre senere hvis hun syntes det var rart. Hun kan selvfølgelig ikke ta det opp nå mange år etterpå uten at hun virker rar (enda rarere enn han som sa det). Anonymkode: f7af2...9da
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2022 #20 Skrevet 15. januar 2022 Han ga deg falsk håp og selvtillit. Anonymkode: 27cfb...939 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå