AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #1 Skrevet 14. januar 2022 Jeg har kun jobbet på sykehjem og hjemmetjenesten (helsefagarbeider). Har nå fått jobb i en bolig for psykisk utviklingshemmede. Jeg lurer på hvordan hverdagen på jobb er? Hva konkret gjør dere og hvordan er dagene og helgene lagt opp? :) Hvilket ansvar har dere kontra de høyskoleutdannede? Og hva er kleskoden egentlig? Er kun vant med uniform på jobb😅 Anonymkode: 5d3ef...3e0
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #2 Skrevet 14. januar 2022 Eks. på en dag er: Dagvakt: Vekke beboer, gjør stell, gir medisiner og gjør det som trengs. Videre følges personen på arbeid/skoletilbud, (ikke alle har 1-1), og de som ikke har det blir kjørt ned dit. I mellomtiden vasker jeg leilighet (hvis jeg ikke er med beboer), vasker klær og pusler med div på huset. Så er det å dra hjem/få beboer hjem i bolig, følge på toalett, skrive rapport og tilslutt overlapping med seinvakt. Seinvakt: overlapping, middagsforberedelser, middag, følge beboer på aktivitet/gå tur/gjøre ærend osv. Rydde, vaske, brette klær, skravle. i helgene er det samme enten besøk, frisør, shopping, være på huset, middagslaging, handling osv osv. Noen er også hjemme hos foreldrene sine annenhver helg osv. Det er også turer innimellom, arrangementer de er med på osv. Det er en rolig hverdag, lite stress. Jeg jobber også med døvblinde, (flest døve), så det er lite støy. Jeg er teamleder, så jeg har ganske mye ansvar og andre oppgave. Ansvar for «min» beboer. Alt ved helse, pårørende, verge, skole, arbeid, leilighet, noe regnskap, avtaler, bestillinger, årlige evalueringer, og all oppfølgning som gjelder hen. Det er mye greier med utviklingshemmede, så det er stadig noe å ta tak i. De andre (miljøarbeidere/assistenter osv) har like oppgaver i hverdagen som oss miljøterapeuter, utenfor det faglige (hvis man er teamleder). Man kan være miljøterapeut uten å være teamleder, men med samme lønn… 🙄 For meg er det en litt for rolig hverdag, så jeg «kjeder» meg ofte. Jeg gjør absolutt jobben min, har god relasjon til alle, men inni meg vet jeg at jeg er på feil plass. Ikke mitt fagfelt. Men, dette passer for mange, og for mange er det flott sted å jobbe 😊(Jeg trives med mye, men det er ikke helt «meg»). Jeg jobber med saken for å gå for drømmen min! Anonymkode: 33b9d...75e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2022 #3 Skrevet 14. januar 2022 Ps. Ingen kleskode 😊Vanlig klær! Anonymkode: 33b9d...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå